Alfa 0.3 - co je uvnitř
Třetí hratelná verze Kingdom Come v prvné řadě nabízí novou minihru - otvírání zámků bez klíče s pomocí paklíče. Nejde o finální verzi minihry, ale už nyní je součástí nové questu, který lze opět vyřešit několika způsoby. Během hraní nového questu hráčům neunikne, že slyší hlasy. Ne však uvnitř svých hlav, ale hlasy ze hry.
Třetí alfa verze obsahuje první nástřel dabingu, který tvůrci pořídili za jediný den, čili narychlo, s trojicí dabérů. Postavy ještě neotvírají ústa, ale na to mají dost času. Warhorse dabing natočili, aby mohli dále experimentovat s choreografií dialogů i animaček, které si už začali rozkreslovat políčko po políčku do storyboardu.
K dalším novinkám ve třetí alfě patří vylepšená alchymistická minihra, nové animace postav a modely vlasů, upravená střelba z luku, ale též úprava chování postav, které konečně alespoň částečně vnímají své okolí. Ohlédnou se za vámi, když jdete okolo a tak dále.
"Obchody" v aktuální verzi hry nabízí větší množství zboží, na které si můžete vydělat větším množstvím způsobu než doposud. A úprav se dočkala i mapa, která zobrazuje pomocí vlajek důležitá místa.
Čtvrtá alfa verze vyjde v červnu během E3 2015
Mezititulek se sluší doplnit informací, že jde o plán, který se může ještě změnit. Čtvrtá alfa by ale měla nabídnout jízdu na koni, větší herní svět s novou vesničkou, upravený dabing, ale hlavně i souboje, které budou součástí dalšího velkého questu. A když se Warhorse zadaří, vměstnají do čtvrté alfy i první animačky, abyste viděli další způsob, jakým by měl být v Kingdom Come vyprávěn příběh.
Součástí červnového updatu už by měly být i základní stealth mechaniky, které se váží k otvírání zámků pomocí paklíče. Jak popisuje Dan Vávra, ve hře bude několik druhů dveří s odlišnými vlastnostmi, potažmo i různé druhy zámků. Dveře zajištěné zevnitř na petlici bude nutné vyrazit silou, některé zámky lze otevřít zvenku i bez paklíče, protože mají zevnitř obnažený mechanismus, ale železné hradní dveře už bude nutné poctivě, po zlodějsku, odemknout i bez klíče.
Překonáním zámku však běžná infiltrace nekončí. Hráč pak musí řešit, aby nevzbudil spící obyvatele, ideálně nějakým způsobem uklidnil třeba psa, popřípadě nějak odlákal stráže, aby neviděn mohl projít dál. Všechno uvidíte a uslyšíte na záběrech videa.
Early access beta a posun (plánovaného) vydání na polovinu roku 2016
Warhorse chtějí do konce roku 2015 vydat ještě další dva alfa updaty (konec léta, prosinec 2015), po kterých by mělo následovat vydání první bety nejenom pro backery, nýbrž pro všechny zájemce, kteří s radostí zaplatí za early access verzi hry.
Warhorse tak s Kingdom Come následují příklad her Wasteland 2 nebo Divinity: Original Siny. Oba dva RPG tituly úspěšně prošly kickstarterem, a navzdory původnímu plánu se objevily v early access verzi na Steamu několik měsíců před vydáním. A nutno dodat, že oběma hrám pomohlo, že si je najednou mohlo koupit a zahrát větší množství lidí. Ostatně, snaha získat větší množství připomínek je jedním z vyjmenovaných důvodů, proč se Warhorse vůbec k early access modelu hodlají uchýlit. Zbývá dodat, že první early access beta obsáhne zhruba třetinu hry.
A jak je to vlastně s tím posunem vydání na polovinu roku 2016, kterou ale Dan Vávra zmiňuje spíš neochotně? Jednoduše. Warhorse se doposud drželi původně vysněného termínu vydání konec roku 2015 - začátek roku 2016, ale každému, kdo vývoj sleduje, bylo jasné, že se to nedá stihnout. Dan Vávra si tak možná chce sypat virtuální popel na hlavu a hovoří cosi o špatných zprávách, ale ve skutečnosti bude mít s posunem vydání málokdo problém.
Na první pohled je snad zjevné, že Kingdom Come je složitá hra, během jejíhož vývoje se může vyskytnout řada problémů. Dan Vávra o nich hovoří, byť ne konkrétně. Zmiňuje však, že jedním z důvodů, proč se vývoj plíživě protahuje, je poněkud větší množství questů (rovná stovka), které by měly být ve hře oproti původnímu plánu. Jen bacha na feature creep, chce se mi dodat...
Etc.
Dan Vávra v závěru upozorňuje na plánované spuštění obchodu s doplňkovými předměty s motivem Kingdom Come, případně na jakési spojení hry s produkcí piva. A nabízí též tipy na dvě zajímavé akce spojené s historickými souboji.
Mnohem zajímavější informace však nabízí závěr tiskovky. Odkazuje totiž na stránky http://gamedev.cuni.cz/doma/, kde najdete přehled studijních kurzů na tuzemských univerzitách, které jsou spojené s vývojem her.
A pak by ještě ultras Dana Vávry, Martina Klímy a Kingdom Come mohly zajímat dvě veřejné akce v příštím týdnu. V úterý 7. dubna si Dan Vávra popovídá tváří v tvář s investorem Michaelem Rostockem o crowdfundingu na VŠE, zatímco ve středu 8. dubna vysekne Martin Klíma v budově FFUK přednášku na téma Historická rekonstrukce vs. herní fikce.
No a do třetice všeho dobrého ještě mohou návštěvníci tvrze Malešov v sobotu 11. dubna absolvovat sérii přednášek a workshop Civitas Pragensis, během nichž "Ondřej Bittner přiblíží práci herního designéra na příkladech z Kingdom Come: Deliverance," jak praví tiskovka. A já už ji ničím doplňovat nebudu.