RPG Songbringer nabízí procedurálně generované světy, které můžete sdílet s ostatními
zdroj: tisková zpráva

RPG Songbringer nabízí procedurálně generované světy, které můžete sdílet s ostatními

14. 4. 2015 11:20 | Novinky | autor: Honza Konfršt |

Hlásat se k odkazu legend není jen o tom složit tak danému titulu poctu, ale také výzva, protože se od vás následně očekává i podobná kvalita. Na Kickstarteru se před pár dny objevilo RPG Songbringer, beroucí si za vzor The Legend of Zelda. Tedy alespoň po stránce herní náplně a hratelnosti, protože vizuálně jde Songbringer cestou dnes oblíbeného pixelartu. Duší je ale tahle hra především ambiciozní epické sci-fi s vlastní mytologií a hlavně chytrým systémem sdílení procedurálně generovaných světů.

Songbringer si vedle inspirace Zeldou bere za vzor také tituly Secret of Mana, Crystalis a Final Fantasy II. Oproti zmiňovaným hrám ovšem nabídne procedurálně generované zážitky – hráči před vstupem do hry zadají sérii šesti znaků, na základě nichž se vygeneruje herní svět s tím, že zadání stejného kódu vygeneruje stejný svět napříč platformami, takže můžete danou sekvenci vlastností přenášet mezi platformami či počítači. Třeba tak hodíte svůj nádherný svět kamarádovi na počítač, ať zkusí překonat jeho nástrahy. Povedené světy si tak můžete "zazálohovat" a opakovaně se k nim vracet s jinou strategií.

Příběh nabídne ryzí science fiction o posádce lodi jménem Songbringer na cestě za tajemstvími opředenou planetou Ekzerra v systému Bellatrix. Divte se jak chcete, ale zde se píše rok 13003 před Kristem. Z posádky lodi vystoupí na povrch Ekzerry muzikant jménem Roq Jillebrun a ve svém podroušeném a společensky unaveném stavu nalezne bájný meč probouzející k životu mocnou armádu a následně uvede do pohybu sled událostí, jenž uvrhne do konfliktu celou Mléčnou dráhu. Výsledný konflikt později vejde do povědomí pod jménem Druhá velká válka čarodějů.

Svět Songbringeru nabídne nejen velký otevřený svět, ale spolu s ním také řadu dungeonů, ve kterých logicky budete hledat poklady a ukrytá tajemství. Výhodou světa generovaného na základě hráčem zadaného kódu tví i v tom, že objevovat dosud skrytá tajemství půjde opakovaně a klidně můžete závodit ve speedrunech v jednotlivých světech.

Na Stormbringer pracuje pouze jediný člověk – Nathanael Weiss tvořící svou osobou vývojářské studio Wizard Fu Games. Jednomužný vývoj je dle jeho slov sice náročný, ale skýtá naprostou tvůrčí svobodu. Weiss navíc o sobě dává v pravidelných intervalech vědět a každý den strávený vývojem vysílá hodinku či dvě aktuální stav Songbringeru na Twitchi. Videa jsou k dispozici také v YouTube archivu.

Pomoci vývoji hry můžete na Kickstarteru, kde svoji kopii obdržíte za příspěvek již od 8 dolarů. Pokud navíc bude komunita štědrá dostatečně, Songbringer kromě PC a Mac a Linuxu vyjde i na Androidu a iOS zařízeních. Datum vydání hry je zatím nejasné, během podzimu bychom se však měli dočkat alfa verze hry.

zdroj: Archiv

Nejnovější články