Původní tvůrci vybírají 600 tisíc dolarů na vývoj Outcast HD
zdroj: tisková zpráva

Původní tvůrci vybírají 600 tisíc dolarů na vývoj Outcast HD

8. 4. 2014 11:35 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Pro fanoušky akční adventure Outcast musel být červenec 2013 velmi turbulentním obdobím. Trojice původních tvůrců oznámila, že získala práva na svou hru od Atari Europe a mají s ní rozhodně „nějaké“ plány. Aleš na to konto tehdy napsal: „Samozřejmě nevíme, zda momentálně Appeal nechystá jenom moderní HD remake nebo port na mobilní platformy. Ale bylo by hezké, kdyby měli v hlavách rovnou novou hru.“ Nádech, výdech a řekněte mi, co myslíte, že Yann Robert, Franck Sauer a Yves Grolet udělali jako první. Správně, připravují HD verzi Outcast a peníze na její realizaci vybírají na Kickstarteru.

Za 600 tisíc dolarů, což je základní cíl, nabízí přípravu PC verze s novou grafikou, kterou tvůrci prezentují na záběrech KS videa. Všechny textury, grafiku prostředí a postavy dělají znovu od prvního polygonu, jestli tedy používají polygony. Cílí s hrou na rozlišení 1080p a možnost hrát v 60fps.

Za nezměněnou částku 600 tisíc babek chtějí rovněž z původní hry odstranit otravné bugy, vylepšit HUD a zpracování inventáře, poznámkového bloku i rozhraní pro dialogy. Postavy by se také měly v HD verzi lépe pohybovat díky novým animacím a celkově by hraní Outcastu mělo být příjemnější na konto nového ovládání kamery a podpory gamepadů vedle myši a klávesnice.

Když se zaposloucháte do roztomilé angličtiny (nemyslím to jako urážku) tria vývojářů, zjistíte, že by rádi pro současné použití zrestaurovali zejména prezentaci příběhové složky a všechno, co je s ní spojeno včetně dabingu a mimiky postav, protože původní verzi je skoro 15 let a je to na ní znát.

S úžasným soundtrackem naštěstí vývojáři nic v základu dělat nechtějí. Hudební nástroje zjevně nejsou jejich specializací a uvědomují si, že na něčem dokonalém (a za to rád schytám pár kilo kamení na hlavu) nic vylepšit nemohou. Hudbě naštěstí zub času příliš nevadí. A když tvůrci slibují, že při dosažení mety 1,7 milionu vybraných dolarů navrhnou do hry nový svět, questy i herní mechaniky a dohromady celkem 30 minut nového orchestrálního hudebního doprovodu, jen si tiše říkám, že si to kreslí snadnější, než jaká je skutečnost. Zopakovat po letech hudební magii jisté doby není nikdy jednoduché, i když by se o to měl postarat Lennie Moore, autor hudby pro původní hru.

Outcas kickstarter zdroj: tisková zpráva Takto vypadá vybraná lokace v původní hře a...

Outcast HD si můžete „předplatit“ už za 20 babek, ale jde o zvýhodněnou kickstarterovou cenu, a množství této položky je tedy omezené na 2000 kousků (v době psaní zbývá 650). Za dvacet babek mít HD verzi Outcast? Beru všema deseti, i když mám samozřejmě své pochybnosti.

Představa tvůrců o podobě HD verze se mi líbí, protože původní verze Outcast na pohled opravdu nezestárla dobře. Kupříkladu zastaralé animace už i částečně otravují při hraní. Zároveň si ale nemyslím, že by řada DirectX 11 efektů měla být vázána až na stretch goal ve výši 950 tisíc babek. A už vůbec od tvůrců nechci, aby do hry přidávali nový obsah, když se podaří vybrat 1,3 milionů babek, za což krom jiného slíbili i konzolové verze.

Pokud to vývojáři myslí se značkou Outcast skutečně vážně a nechtějí, aby podruhé během svého života zažila nezájem hráčů, měli by se snažit ji dostat do rukou co největšímu množství hráčů. Na prvním místě (a za základní peníze) by pro ně měl být vývoj HD verze nejenom pro PC, ale i pro Mac, Linux a jakékoli konzole, které jim přijdou pod ruku. Čím více se podaří Outcast rozšířit, tím větší pak bude šance, že se tvůrcům otevře možnost pracovat na pokračování, které už ostatně měli rozdělané, ale během jeho přípravy kdysi zkrachovali.

Outcas kickstarter zdroj: tisková zpráva ...takto vypadá v aktuálním prototypu.

Právě do pokračování by také měli cpát jakýkoli nový obsah a nestrašit s ním v případě HD remaku, kde nemá své místo. Jakkoli nejde zakrýt skoro až dojetí z toho, že Outcast po 15 letech zase na čas žije, nelze zároveň skrýt obavy z toho, že to všechno skončí jenom u HD remaku, protože tvůrci si dle vyjádření z FAQ na KS stránce stále myslí, že není v jejich možnostech vývoj Outcast 2 jenom s pomocí komunity zafinancovat.

Ani Dan Vávra nedělá hru z peněz od komunity, nýbrž od investora, ale bez komunity by peníze od investora (jak je prezentováno) nedostal. Nad něčím podobným by se mohli bývalí vývojáři z Appeal zamyslet. Jakkoli jejich cílem je rozšířit díky Outcast HD povědomí o hře a připravit si živnou půdu pro případné pokračování, nemyslím si, že tímto opatrným způsobem vytyčené mety dosáhnou.

Vrhnout se po hlavě do vody a plavat je někdy, zejména v dnešní době, mnohem lepší varianta. Přesto si neodpustím na Outcast HD přihodit svých pár korun. Řídím se v tomto případě heslem „pochybuj, ale podporuj“, které jsem si právě zcela účelně vymyslel a hned po realizaci příspěvku na vývoj Outcast HD na něj zase zapomenu.

Nejnovější články