Escape Dead Island se od "velkých" Dead Island her liší nejenom příběhem, ale též hratelností, protože počínání Cliffa řídíte z pohledu třetí osoby a navíc se na Banoi objevíte beze zbraní. Nemalou část hry má tedy tvořit i nutné plížení.
Navíc, jak je Cliff stále víc a víc za hranicemi příčetnosti, svět kolem něj se mění, objevují se zprávy na nečekaných místech, oceán místo vody začne obsahovat krev, čas se natahuje... Prostě Cliffovi začne hrabat a hra vám to naservíruje jako funkční prvek hratelnosti.
Jinak by měla Escape Dead Island hodně sázet na příběh, nutnost se občas plížit a hratelnost jen pro jednoho hráče - žádnou kooperaci zde nečekejte.
Že by hra mohla být originální a ne jenom snahou o vyždímání značky naznačuje vedle hrátek s šílenstvím i komiksově stylizovaná grafika.
Studio Fatshark se podílelo na vývoji multiplayerových akcí War of the Roses a War of the Vikings a před třemi lety přišli s povedeným Bionic Commando Rearmed 2. Dobré hry tedy dělat umí.
Než příští rok vyjde Dead Island 2 nebo tvůrci ze studia Stunlock dokončí MOBA Dead Island: Epidemic, můžete své chutě na likvidování zombií ukojit v Escape Dead Island, která vyjde letos na podzim pro PC, PS3 a X360.
zdroj: Archiv