Double Fine připravují Psychonauts 2 - opět s pomocí peněz od hráčů
zdroj: tisková zpráva

Double Fine připravují Psychonauts 2 - opět s pomocí peněz od hráčů

4. 12. 2015 12:45 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Deset let od vydání původní hry v roce 2005 se Tim Schafer a jeho banda z Double Fine rozhodli vyslyšet volání fanoušků a pustili se do vývoje akční adventury Psychonauts 2. Ještě než ale spustíte oslavné tance, musíte znát podmínku, kterou je třeba splnit, aby se vývoj rozjel na plné obrátky a hra měla šanci vůbec vyjít – jak je dobrým zvykem studia Double Fine, o peníze na vývoj Psychonauts 2 žádají z části  komunitu fanoušků. Tentokrát však ne na kickstarteru, ale mladé crowdfungingové platformě FIG.

Dej mi peníze, dám ti hru

V tradičně vtipném „náborovém“ videu se Tim Schafer chlubí, jak se po úvodním neúspěchu nakonec Psychonauts prodalo za 10 let skoro 1,7 milionů kusů. Vypadá to hezky než se člověk podívá na čísla a dojde mu, že nejvíce kusů se prodalo přes Humble Bundle, tedy za zlomkovou cenu. Ale nevadí, jistou obecnou popularitu hry to nesnižuje a stejně záleží na sice možná nepočetné, ale o to věrnější komunitě zapálených fanoušků, kteří na Psychonauts nezapomněli a volali po pokračování, ale možná ho budou schopni i spolufinancovat.

Double Fine potřebují v kampani na FIG vybrat od hráčů (nebo investorů viz níže) 3,3 miliony dolarů, aby pak do vývoje vložili podobnou částku sami. Pořád by to však nestačilo, protože potřebují naplnit rozpočet ve výši 10 – 13,5 milionů dolarů. Proto, v případě úspěchu kampaně, dostanou blíže nespecifikovanou částku od externího investora (spekuluje se, že jde o tvůrce Minecraftu Markuse Perssona) a rozpočet završí investicemi od uživatelů na FIG, což je jedna z unikátních funkcí této platformy.

Kdokoli totiž může přes FIG na hru nejenom přispět a čekat, jestli hra vznikne a jaká bude. Přes FIG lze do vývoje investovat 1000 – 10000 dolarů, získat tím ve hře jakýsi podíl a v případě pozdějšího prodejního úspěchu inkasovat penízky. Anebo nic, když se úspěch nedostaví, což je prostě riziko jakékoli investice.

Situace je tedy jasná. Pokud se potřebné peníze vyberou, vrhnou se Double Fine do vývoje v plném tempu, aby Psychonauts 2 mohli na všech myslitelných platformách včetně Windows, Mac, Linux, PS4 a Xbox One vydat v roce 2018. A stejně jako v případě Broken Age (Double Fine Adventure) vyjde společně s hrou i dokument od 2 Player Productions, který poskytne náhled do vývoje hry v různých fázích celého projektu.

Psychonauts 2 zdroj: tisková zpráva

Navážeme, kde jsme minule skončili

Podmínky vzniku hry jsou tedy jasné, co ale hra samotná? Fanoušci původní hry si určitě moc dobře pamatují cliffhanger na konci, kdy se Raz a jeho parta  psychonautů vydávají po stopách největšího psychonauta Trumana Zanotta, který měl být unesen. Dvojka začne nedlouho po událostech jedničky, kdy už je však Zanotto zachráněn, což možná nezní příliš logicky, ale jde o renonc z minulosti.

První hra samozřejmě měla mít řádné zakončení, ale kvůli nedostatku financí a hlavně času prostě Double Fine museli konec ustřihnout, aby hra v roce 2005 vůbec vyšla a mohla zachránit kolabující vydavatelskou společnost Majesco, což se stejně nepovedlo. Náprava v podobě druhého dílu je ostatně možná jen proto, že se Double Fine podařilo od Majesca koupit v roce 2011 na Psychonauts práva.

Vraťme se však ke hře, respektive zápletce. Děj už se neodehrává v psychonautím táboře z jedničky, ale v ustředí psychonautů. Stejně jako v každém úřadě nebo organizaci zde vystupují jednotlivé frakce a Raz zjišťuje, že se na pozadí vede boj o moc, který by mohl mít dost neblahé následky. Logicky se do toho zaplete, aby rozmotal nitky zápletky a zjistil, co nebo kdo za tím vším stojí. A k tomu mu dopomáhej hráči.

zdroj: Cinemart

Žádné konkrétní detaily o Psychonauts 2 vlastně k dispozici nejsou – všechno je to jenom povrchní popis, ať už jde o zápletku nebo hratelnost. Jistou představu si však může člověk udělat – hlavní postavy zůstanou stejné a koncept jakbysmet. Půjde o barevnou akční adventuru se souboji a hádankami, které Raz ve většině případů řeší s pomocí svých psychických schopností – v nabídce budou nové, ale vrátí se i staré známé.

Jednotlivé mise nebo části příběhu budou mít opět podobu řady zcela odlišných světů co týče stylizace i struktury akce i hádanek, což byla jedna z největších předností původní hry. Její variabilita byla v některých ohledech dechberoucí a Double Fine na tom nechtějí nic měnit. Stejně tak hratelnost bude podobná prvnímu dílu, jen odladěná, jak upozorňuje Schafer.

Není to však jenom Schafer, kdo má hru pod palcem. Na vývoji dvojky se bude podílet řada tvůrců jedničky. A nejde jen o ty, kteří v Double Fine zůstali. Ruku k dílu přiloží s posvěcením Gaba Newella i scénárista Eric Wolpaw, který už dlouhá léta pracuje pro Valve. Zapojí se též skladatel Peter McConnell, šéfgrafik Scott Campbell, grafik pozadí Peter Chan a dabéři postav z jedničky Richard Horvitz jako Raz nebo Nicky Rapp v roli Lilli.

Psychonauts 2 zdroj: tisková zpráva

Kampaň na Psychonauts 2 běží teprve pár hodin, ale za krátkou dobu už tvůrci vybrali přes 770 tisíc dolarů, čili 23 % požadované částky. Do konce kampaně zbývá 34 dní a zdá se být takřka jisté, že se cíle podaří dosáhnout a vývoj se rozjede na plné obrátky. Jde o důvod k radosti? V této chvíli ano. Pak už jen zbývá doufat, že Double Fine zvládnou projekt po organizační stránce mnohem lépe než v případě Double Fine Adventure – Broken Age. Kdo by taky chtěl hrát Psychonauts 2 na epizody a skřípat zuby nad několikerým posunem vydání, aktuálně naplánovaného na rok 2018...

Nejnovější články