Živý utopický svět v BioShock
zdroj: tisková zpráva

Živý utopický svět v BioShock

12. 5. 2006 9:09 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

First-person RPG Bioshock bude nepřímým nástupcem legendárního System Shocku.

Podle Irrational Games má být mnohem propracovanější, avšak v porovnání se SS i přístupnější pro méně zdatné hráče. Dostanete se do role nevýznamné existence, která se jen snaží přežít ve velmi drsných podmínkách děsivého utopického prostředí, o němž jsme již psali. Tento nepříjemný pocit prožijete i po několikátém hraní, protože nelinární Bioshock nabídne v každé situaci několikero řešení a veškeré hráčovo jednání se odrazí na vývoji děje. Herní svět by se měl rozkládat na obrovském podmořském území, nebude rozdělen na levely a většina objektů v něm dostane nálepku „interaktivní“.

Při cestování narazíte ve většině případů na příslušníky jedné z trojice druhů společenství, pro něž vyvinuli autoři tzv. AI Ecology systém. Aggressors, zbytky lidí, půjdou za každé situace po krku nejen vám, ale i všem ostatním, avšak dají se vyprovokovat a užít je ve svůj prospěch. Gatherers jsou zase malé holčičky, které sbírají surovinu Adam. Protože jsou bezbranné, mají za zády kolegiální Protectors, mechanická monstra, která si vás nebudou všímat, pokud ovšem vy děláte to samé. Jestliže se ale krátkodobou genetickou úpravou, díky zařízení Plasmi-Quik, přiblížíte ke sběračům, jejich bodyguardi vám budou sloužit.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Každá NPC zde půjde za svým cílem. Třeba žíznivý člen frakce Aggressors zajde k některému z automatů a stiskne tlačítko. Pokud mu ovšem mašina nápoj nevydá, plechovku si vytříská násilím, protože chce prostě zchladit žáhu. Celý svět by jednoduše měl žít, fungovat, dynamicky se přetvářet a díky tomu by vás měla hra absolutně pohltit. Nic vám však nebude bránit se jen tak toulat a pozorovat takřka realistické dění kolem sebe. Postižení lidé tam dělají vše, včetně experimentování na sobě samých, takže někteří jedinci budou postupně ztrácet svou lidskost a stanou se z nich mutanti. Typickým příkladem je Splicer, zdeformovaná žena v ošuntělých šatech s háky v rukou, takže zvládá lezení po stěnách či stropech. Pro jejich zpacifikování poslouží nejlépe jakási předpotopní brokovnice.

Konverzace si ale v Bioshocku moc neužijete. Valná většina tamních obyvatel totiž bude kvůli drogám dost mimo a proto se možná budete cítit jako při procházce blázincem. Další důležitou aktivitou se stane hackování počítačů, čímž vyřadíte z provozu např. bezpečnostní kamery a vyhnete se zbytečným ozbrojeným konfliktům. Do podvodního města Rapture zavítáme někdy v polovině roku 2007.
zdroj: IGN, FiringSquad, GameSpy

moolker

Nejnovější články