A abychom to čekání na něj trochu zkrátili, nabízíme vám čtveřici nových screenshotů v naší galerii a také pár dalších informací vyplynulých ze zmíněného interview. Takové ty základní věci, jako že addon přinese novou rasu Zuulů, nové zbraně, technologie, nové herní možnosti, vylepšené uživatelské rozhraní, apod., už znáte. Ale pojďme se na něco z toho podívat blíže. Například právě na Zuuly. Pokud jste hráli původní hru, nebudou vám cizí. Asi stačí naznačit slovem "Slavers". Jde o velmi krutou rasu, která vznikla genetickou úpravou, když její stvořitelé - jistí "Great Masters" - chtěli stvořit vyloženě válečnické bytosti. Ti jsou nyní vlastní cestou otrokářů, přičemž užívají lodí vytvořených z veškerého haraburdí, které kde najdou. Vlastně jsou mistry v tom, že se dokáží o všech ostatních rasách dozvědět mnohem více právě z trosek jejich lodí, které sami zničili, anebo z otroků, jež zajali.
Zdá se, že si Zuulové usmysleli, že je v galaxii pěkný nepořádek a právě oni by měli zjednat nápravu. Proto také všechny ostatní čtyři rasy, které se vám zde představí, mají v podstatě jen dvě možnosti - sloužit jim, anebo vymřít. K cestování vesmírem Zuulové užívají jakýchsi tunelů, které prostorem razí speciální loď. Jakmile je tunel proražen, kterékoliv zuulské plavidlo jím prý může "proplout" kdykoliv a kamkoliv se mu zlíbí rychlostí konkurující lidským korábům. Nevýhodou tohoto dopravního systému je, že se tyto umělé tunely čas od času hroutí. Je nutné jejich síť udržovat, protože flotila, která bude v době zhroucení tunelu uvnitř, bude nenávratně zničena. Jak už bylo řečeno, lodě Zuulů jsou tvořeny z částí lodí ostatní ras. Díky tomu působí poněkud chaoticky, ale jsou také rychlé a těžce ozbrojené. Co však mají navrch ve zbroji, to jim chybí v odolnosti, a tak se na nepřátele vrhají v celých hejnech a snaží se je zlikvidovat dřív, než proti nim stačí vystřelit.
Co se týče výše naťuknutého vylepšeného GUI, zde tvůrci vycházeli z připomínek a žádostí hráčů původního titulu. Kromě toho se však chystají předsatvit ještě dva nové systémy. V prvním případě jde o novou komunikační vrstvu pro posílání zpráv, požadavků a žádostí o jednání jiným hráčům a pro bleskové obdržení odpovědi bez ohledu na to, zda se jedná o AI nebo člověka, jež je postavené na rychlém a snadném systému ikon. Dalším kladem tohoto sytému by měla být možnost označovat místa na hvězdné mapě viditelně pro ostatní hráče, tudíž by mělo být snazší i zkoordinování invazí a obranných misí. Tou druhou velkou novinkou pak má být systém "tras obchodu", skýtající nové strategické i taktické možnosti.