V čele stojí bývalý šéfredaktor Score, GameStaru a GameZone Karel Papík a není žádným tajemstvím, že hlavní designer hry Tomáš Pluhařík dříve pracoval v Illusion Softworks na Hidden&Dangerous i jejich druhém pokračování. Hra bude zřejmě inspirována sériemi Thief a Metal Gear Solid, ačkoliv její příběh bude zasazen na území Sovětského svazu jak jinak než v období studené války. Cold War tak bude protkána tajemným odhalením, konspirací a širokou nabídkou zbraní a výstroje, díky jejichž vhodné kombinací (a la MacGyver) se se svou postavou novináře Razora Kanea dostanete i ze zapeklitých situací. Pro vyřešení určitých úkolů by mělo existovat více možných způsobů, což hru učiní daleko svobodnější a zajímavější. Nepřátelé se prý budou chovat přirozeně a dynamicky reagovat na hráčovy podněty.
Jako ochutnávku si dáme malou ukázku ze hry. Představte si následující situaci. Jsou dvě hodiny v noci a vy se plížíte temnou chodbou za mužem jménem Barinsky. Musíte konečně přijít na to, co má za lubem. Barinsky se najednou zastaví u automatu na kávu. Nezbývá nic jiného než také zůstat stát. Jste jen pouhý stín. Nečekaně zaslechnete z druhé strany chodby kroky hlídače, který se pomalu blíží směrem k vám. Je jasné, že se už nestihnete schovat a jak to vypadá, Barinsky také nehodlá hejbnout zadkem. Na nějaké velké akce nezbývá čas, a tak nacpete trochu prášku na spaní do cigarety a pohodíte ji směrem k hlídači. Ten jí samozřejmě za pár vteřin na zemi náhodně objeví a se slastným výrazem si zapálí - o chvilku později sebou ještě slastněji švihne na zem. Prášek zabral okamžitě. Odtáhnete jeho tělo, aby nebylo příliš nápadné a opět se vydáte po stopách Barinskeho.
Brzy se vám do cesty dostane další gorila, která tentokrát hlídá zamčený vchod, kterým Barinsky před malou chvilkou prošel. Co teď? Omráčit hlídače, sebrat klíč a vydat se dál? Nebo ho jen zpacifikovat a donutit, aby otevřel sám? Možná by nebylo špatné zkusit se kolem něj nenápadně proplížit a na otevření použít předem připravenou kyselinu. Koneckonců, proč ne. Tichem se ozve pouze slabé zašumění a navíc je o mrtvolu méně. Nic vás nezdržuje, projdete dál a zrovna zahlédnete Barinského jak zadává na keypadu vstupní kód k ocelovým vratům nukleárního reaktoru číslo 4 ... Nedávno Mindware vydali první in-game video a v současnosti je dokončena i demoverze hry pro nalákání vydavatele. Uvidíme, zda na letošní E3 neohlásí Cold War svého distributora, podle zástupců studia se věci vyvíjejí slibně a hra by měla finálně vyjít do jednoho roku.
22. 4. 2003 19:19 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |
Pražský vývojářský tým Mindware Studios již devět měsíců zadělává na novou špionážně-akční hru Cold War.