Jak vyplynulo z nedávného rozhovoru magazínu Worthplaying, tvůrci rozhodně nemají v úmyslu pouze oprášit původní hru, ale chtějí hráčům nabídnout opravdový nový zážitek, jehož součástí je i nový, do hloubky propracovaný příběh se spoustou jedinečných postaviček. I mezi nimi najdete takové, které ještě neznáte, a které mají za úkol vám poskytnout nové styly hraní.
Vybrat si budete moci ze šesti tříd postaviček, z nichž každá bude mít přednastaveno morální zaměření (zda se přiklánějí ke zlu, dobru, anebo jsou neutrální). Na obrázkách byla zatím odhalena pouze třída Serafů, holdující dobru. Morální zaměření hrdiny má mít určitý vliv i na průběh hry, a to v tom smyslu, že podle toho pak k vám budou některé oblasti herního světa nepřátelské, anebo naopak přívětivé, stejně jako některé NPC vám dle vaší orientace pomohou rádi, zatímco jiní s vámi nebudou chtít nic mít. Vedle Serafů se jinak k dobru kloní ještě Dryády. Neutrální cestu zvolili Vznešení Elfové a Stínoví válečníci a ve zlu si libují Inkvizitoři Hradní strážci.
Na začátku hry si ale nevyberete pouze hrdinu a jeho třídu, ale rovněž božstvo, které bude uctívat, k čemuž se bude vázat to, jakými kouzly bude schopen vládnout. Oddanost Vyšší moci bude možné v průběhu měnit, avšak s tím, že tak přijdete o všechna doposud naučené magické schopnosti a začnete znovu od nuly. Kouzla půjde mimochodem také různě kombinovat pro vytvoření nových efektů. Samozřejmě Sacred 2 nezapomene ani na klasické zbraně. Těch tu najdete víc než dost, přičemž můžete počítat i s možností jejich vylepšení prostřednictvím různých předmětů, apod. V tomto ohledu má být Sacred 2 dokonce bohatší než její předchůdkyně. Chybět nemají ani koně či jiná stvoření určená k osedlání.
Sama singleplayerová kampaň vám vystačí na pěkných 30 hodin zábavy. Nicméně velmi hodnotná bude rovněž část multiplayerová, podporující kooperativní hraní pro 16 (ale možná až 32 - to prý ještě nebylo přesně stanoveno) hráčů ve skupinách po osmi.