Umístění hry do zimního království však nebude samoúčelné a hodí se kupříkladu pro poslání výbušných sudů po ledové skluzavce do hloučku vetřelců, díky čemuž se jich zbavíte nbez jediného výstřelu a ještě se pokocháte překrásným ohňostrojem. Jack, tj. hráčovo alter-ego, bude nosit tzv. nano-muscular suit, což je oblek, který kromě ochrany před chladem dokáže rozdělit svou energii do třech tělesných oblastí, což zapříčiní, dle vaší volby, zrychlení, zesílení nebo zodolnění. Pochopitelně má vše své stinné stránky, takže když ze sebe uděláte (fungující) Pendolino, vaše ochrana se sníží a zároveň neunesete těžší kvéry. Tento upgrade by měl být navíc časově omezen kvůli vyprchávající energii. Vylepšovat půjdou taktéž zbraně a, to už je celkem nevšední, i náboje. Na výběr budete mít mezi např. uspávacími nebo hluk vyvolávajícími projektily pro odlákání nepřítele.



Ačkoliv by měl být děj zasazen především do exteriérů (se střídajícím se dnem a nocí), vaše kroky povedou i do různých komplexů, přičemž samotný závěr hry se bude odehrávat v srdci mateřské lodi návštěvníků z vesmíru. Snad každý problém, na nějž narazíte, by měl mít nejedno řešení. Dost často se stane rambo-styl nepoužitelný a hráč bude muset zapojit své mozkové závity, aby ve výsledku zužitkoval okolní prostředí ve svůj prospěch. Obecně by ovšem obtížnost Crysis měla být při nejlehčím nastavení nižší, než tomu bylo ve Far Cry.
Dnes se ze hry objevilo E3 gameplay video existující v kratší (oficiální, 33 MB) a delší (IGN, 87 MB) verzi s lehce odlišným obsahem, ale v obou je hraní na okupované letadlové lodi. Po jednom menším ozbrojeném konfliktu a osvobození polomrtvého velitele zpod sutin se dění přesune na plavidlo obléháné ohromným pavoukovitým monstrem Hunter, které se ovšem nechová zrovna nejchytřeji a nechává do sebe pálit většinu soupěřů bez větší snahy se bránit. Velmi efektní je ovšem situace, kdy Hunter přišlápne poletující vznášedlo a následně jím mrští mezi vojáky. Přestože je video přehnaně temné, potvrzuje, že Crysis bude vypadat fantasticky, byť některé věci by možná chtělo vylepšit. Tvůrci z Cryteku na to ještě mají dost času, protože datum vydání je momentálně stanoveno na 1. kvartál 2007, ale kromě rychlosti vývoje záleží i na tom, aby v této době skutečně přišly na trh Windows Vista s DirectX 10.