Dechberoucí ukázky Unreal enginu 3.0
zdroj: tisková zpráva

Dechberoucí ukázky Unreal enginu 3.0

11. 8. 2004 16:16 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

V době, kdy jsou snad všichni v extázi z grafických efektů DOOMa III a občas se mezi skriptovanými scénami na chvilku zastaví, aby si naplno vychutnali pohyb a světla různých strojů v podzemí základny UAC na Marsu, tu máme devět nových ukázek z konkurenčního Unreal enginu 3.0.

Ty jsou neméně úchvatné, ale je třeba mít na vědomí, že tato technologie masivně využívající Pixel Shadery 3.0 bude pohánět hry až od začátku roku 2006, tedy nejdříve za rok a půl. Konkrétně se bude jednat o singleplayerovou akci od Epicu z nějakého úplně nového světa (Unreal 3 prý není v plánu), nicméně podle Marka Reina půjde snadno zužitkovat i pro real-time strategii nebo třeba akční adventuru. Někdy v budoucnu má být na tomto systému postaven také další ročník síťového Unreal Tournamentu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
kompletní galerie

Unreal engine 3.0 je už ve vývoji více než 18 měsíců a bude určen pro PC, příští generaci konzolí, Linux i Mac. V současné době běží nejlépe na konfiguraci s 512-1024 MB RAM a grafické kartě NVIDIA GeForce 6800 (nejlépe ve SLI módu :), avšak majitelé produktů od ATI se nemusí bát nějaké diskriminace. Mark Rein z Epicu v rozhovoru otevřeně říká, že by museli být úplní hlupáci, kdyby preferovali jen jednu značku a zúžili si tím okruh potenciálních zákazníků, obzvlášť když má ATI velké procento lidí.

Cílem tvůrců logicky je, aby připravovaná hra běžela slušně na běžném, průměrně rychlém počítači roku 2006 (minimálně DX9 kompatibilním), který se bude od těch dnešních samozřejmě lišit ve výkonu. Na předchozí generaci grafických čipů se engine sice spustí, ale už neposkytne hráči ten pravý zážitek, podrobně jako třeba nyní DOOM III na GeForce 4Ti. Mimochodem, na hitové hře se prý dá vydělat mnohem více peněz než na licencování enginu.

jd

Nejnovější články