Přínos DirectX 10 patche pro Company of Heroes
zdroj: tisková zpráva

Přínos DirectX 10 patche pro Company of Heroes

3. 6. 2007 16:16 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

RTS Company of Heroes dostala upgrade 1.7 (13 MB, nutno aplikovat na předešlou 1.6), který ji posouvá do sféry DX 10.

Původní hra vydaná vloni v létě byla "jen" DX9 a přestože nevypadala vůbec špatně, autoři z Relicu se rozhodli pro modernizaci na DirectX 10. Co tato změna přinesla? Spoustu speciálních efektů navíc. Tak například rohy částic byly změkčeny, když přecházejí přes 3D objekty. Bylo přidány tisíce maličkých objektů do celého herního prostředí, byla vylepšena uživatelská kontrola nad antialiasingem, který dostal alfa test, zlepšilo se osvětlení scény, protože teď se všechny výpočty osvětlení vztahují k pixelům, jsou více precizní. Bodové zdroje světla nyní mohou vrhat stíny, na terénu je maličká 3D tráva a defaultně je zapnuta vertikální synchronizace obrazu.


Company of Heroes DX9 vs DX10 video - stažitelná verze (10 MB, 720x480)

Pojďme se podívat na některé porovnávací screenshoty z testu na Gamealmighty. Tady je DX9 verze a DX10 verze je tady. Z porovnání vyplývá, že DX10 verze je mnohem bohatší na detaily. Hlavně co se týká stínů. Všechny objekty vrhají stín na ostatní a navíc také sami na sebe. To je proti DX9 velký rozdíl. Na dalším srovnání můžeme rovněž vidět řadu rozdílů, v DX9 vypadá voda úplně jinak (je tmavší), než v DX10, kde je světlejší. Vlevo by to snad bylo ještě v pořádku, ale v pozadí za vojákem je nějaká divná. To samé platí na dalším srovnání. Opět, mrkněte na DX9 a porovnejte s Dx10 variantou. Jakmile má voda odrážet v DX10 oblaka na obloze, tak se něco pokazí a voda přestane vypadat jako voda. Je to jen jakési... cosi. Záplata pro hru, či spíše shader obsažený v záplatě, asi nebude pracovat správně. No v neposlední řadě je důležité se také zmínit o výkonech.



Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Tady je nutno přiznat, že pod DX10 hra nepodává takové výkony, jak bychom si představovali. Jak vidíte z grafu, pod DirectX 10 je v průměru o více než 50 procent pomalejší a v podstatě k tomu už není co dalšího dodávat. Přínos patche je tedy sporný a bude se na něm muset ještě zapracovat.

cappy

Nejnovější články