Ten si hned po vydání vysloužil asi největší kritiku. Jak kvůli samotné konstrukci a hodně laciným tlačítkům “s pružinkou”, tak i co se týče lagu. Naštěstí můžete použít jiný gamepad, ale tvůrci konzole jsou si nedokonalého ovladače vědomi a už se intenzivně dělá na novém, značně vylepšeném. Samotná Ouya 2.0 by se měla objevit někdy v příštím roce, ale nového gamepadu se dočkáme dřív.
Gamepad čekají především úpravy páček, tlačítek, lagu a v neposlední řadě taky nešťastných triggerů. K nějakým menším změnám už ale od vydání došlo. “Pocit z ovladače je teď asi lepší než v červnu. Naším cílem je udělat skvělý ovladač. Chtěli jsme udělat něco, co bude ergonomické, se skvělou váhou a skvělým pocitem. Něco, co nabídne vývojářům možnost dělat hry jinak díky zabudovanému touchpadu. Ovladač budeme pořád upravovat a neustále na něm pracovat,” řekla Julie Uhrman Polygonu.
Bohužel se nový či upravený ovladač začne prodávat bez marketingové podpory, takže třeba ani nebudete vědět, jestli si kupujete starší a horší ovladač, nebo už dostanete nový a vylepšený. To si Uhrman uvědomuje, ale nic s tím dělat nehodlá. Prý to tak dělají všichni, jen ne všichni o tom mluví tak otevřeně jako ona. Samozřejmě budete mít ale možnost firmu kontaktovat a ovladač si nechat vyměnit. Což je pěkné, ale pořád je to otrava a pro zákazníka "práce" navíc.
Pochopitelně pořád můžete a pořád budete moct použít jiný ovladač, například gamepad z Xboxu 360, a bude fungovat. Uhrman přiznává, že časem by mohli dovolit pro Ouyu jakékoliv zařízení na ovládání her - nakonec by to bylo podle ní to nejlepší pro hráče. Ještě to ale ani zdaleka nevzdávají a plánují ovladač nestále upravovat, než ho vypilují k dokonalosti. Do budoucna se nevylučuje ani podpora pro ovladače z Xbox One a PlayStation 4, ale prioritou je vylepšovat stávající gamepad a konzoli, získávání her, získávání vývojářů a úpravy systému.
“Naším cílem je vydat Ouya 2.0 někdy v příštím roce, přesné datum zatím nemáme, to pořád řešíme,” řekla Uhrman. Od Ouya 2.0 bychom měli čekat především úpravy a vylepšení, na žádné dramatické změny asi nedojde - jak co se týče filozofie a přístupu ke hrám a systému, tak ohledně vzhledu konzole. Firma prý zatím ještě nemá jasno v tom, jestli nová Ouya nahradí tu stávající, nebo jestli obě konzole budou na trhu koexistovat. Obě varianty jsou možné a ukáže až čas, ke které se firma přikloní.