Ouya 2 a nový ovladač půjdou cestou postupné evoluce
zdroj: tisková zpráva

Ouya 2 a nový ovladač půjdou cestou postupné evoluce

1. 11. 2013 15:15 | Hardware | autor: Adam Homola |

Těžko bychom v herním rybníčku hledali zajímavější úspěch v novodobém crowdfundingu. Konstantně bobtnající Star Citizen je kapitolou sama o sobě, ale v rámci kickstarterových projektů je Ouya skutečně unikátní. Velký úspěch, natěšení, vydání a nakonec trochu zklamání. Tvůrci konzole na ni naštěstí ale vůbec nekašlou - všechno se bude vylepšovat a vlastně vylepšuje už teď. Žádné dramatické změny ale nemáme čekat ani od nástupce konzole, ani od nového ovladače, který by měl přijít dřív než Ouya 2.0, protože jestli něco potřebuje rychle opravit, je to gamepad.

Ten si hned po vydání vysloužil asi největší kritiku. Jak kvůli samotné konstrukci a hodně laciným tlačítkům “s pružinkou”, tak i co se týče lagu. Naštěstí můžete použít jiný gamepad, ale tvůrci konzole jsou si nedokonalého ovladače vědomi a už se intenzivně dělá na novém, značně vylepšeném. Samotná Ouya 2.0 by se měla objevit někdy v příštím roce, ale nového gamepadu se dočkáme dřív.

Gamepad čekají především úpravy páček, tlačítek, lagu a v neposlední řadě taky nešťastných triggerů. K nějakým menším změnám už ale od vydání došlo. “Pocit z ovladače je teď asi lepší než v červnu. Naším cílem je udělat skvělý ovladač. Chtěli jsme udělat něco, co bude ergonomické, se skvělou váhou a skvělým pocitem. Něco, co nabídne vývojářům možnost dělat hry jinak díky zabudovanému touchpadu. Ovladač budeme pořád upravovat a neustále na něm pracovat,” řekla Julie Uhrman Polygonu.

Bohužel se nový či upravený ovladač začne prodávat bez marketingové podpory, takže třeba ani nebudete vědět, jestli si kupujete starší a horší ovladač, nebo už dostanete nový a vylepšený. To si Uhrman uvědomuje, ale nic s tím dělat nehodlá. Prý to tak dělají všichni, jen ne všichni o tom mluví tak otevřeně jako ona. Samozřejmě budete mít ale možnost firmu kontaktovat a ovladač si nechat vyměnit. Což je pěkné, ale pořád je to otrava a pro zákazníka "práce" navíc.

Pochopitelně pořád můžete a pořád budete moct použít jiný ovladač, například gamepad z Xboxu 360, a bude fungovat. Uhrman přiznává, že časem by mohli dovolit pro Ouyu jakékoliv zařízení na ovládání her - nakonec by to bylo podle ní to nejlepší pro hráče. Ještě to ale ani zdaleka nevzdávají a plánují ovladač nestále upravovat, než ho vypilují k dokonalosti. Do budoucna se nevylučuje ani podpora pro ovladače z Xbox One a PlayStation 4, ale prioritou je vylepšovat stávající gamepad a konzoli, získávání her, získávání vývojářů a úpravy systému.

“Naším cílem je vydat Ouya 2.0 někdy v příštím roce, přesné datum zatím nemáme, to pořád řešíme,” řekla Uhrman. Od Ouya 2.0 bychom měli čekat především úpravy a vylepšení, na žádné dramatické změny asi nedojde - jak co se týče filozofie a přístupu ke hrám a systému, tak ohledně vzhledu konzole. Firma prý zatím ještě nemá jasno v tom, jestli nová Ouya nahradí tu stávající, nebo jestli obě konzole budou na trhu koexistovat. Obě varianty jsou možné a ukáže až čas, ke které se firma přikloní.

Nejnovější články