Na Anandtechu proto na její finální verzi otestovali
poslední generaci grafických karet, NVIDIA GeForce 7800 GTX, 7800 GT, 6800 GT, 6600 GT a ATIny ze série X1K, RADEON X1800 XT, X1800 XL, X1600 XT, X1300 Pro a to celé doplnili mainstreamovým RADEONem X800 GT. Výsledek je jasný. Poslední ForceWare 81.85 čipům GeForce zjevně pomohly a RADEONům zase beta CATALYSTy 8.183.1017, s vylepšeními, které budou dostupné až v budoucí verzi ovladačů.
Bezkonkurenční je GeForce 7800 GTX a RADEON X1800 XT. Velmi dobré výkony podává také GF 6800 GT, 7800 GT a X1800 XL. Jestliže chcete hrát F.E.A.R. v rozumném rozlišení a rychlostí alespoň 30 fps, můžete zapomenout na RADEON X1300 Pro. I v kombinaci s procesorem AMD Athlon FX-55 je na něm F.E.A.R. nehratelný už v 1024x768 (bez AA+AF). Z dalších, relativně cenově snadno dostupných grafických karet, ještě zvládne F.E.A.R., jakž takž, RADEON X800 GT (na 1024x768) a o něco lépe mnohem starší (ale osvědčená) GF 6600 GT (na 1280x1024). Podobné výkony jako GF 6600 GT podává ve vyšších rozlišeních X1600 XT a to je asi tak vše.
Bohužel, stejně jako RADEON X1800 XT, není ani X1600 XT ještě v obchodech. Což na AnandTechu zcela správně neopomněli zmínit, takže si tyto karty pro F.E.A.R. sotva pořídíte. Z poslední generace ATIn tak zbývá jako rozumná volba RADEON X1800 XL, který se nemá za co stydět, protože podává solidní výkony ve všech rozlišeních. Na druhou stranu, cenově spíše odpovídá GeForce 7800 GT, která je na tom s výkonem lépe, takže záleží na každém, čemu dá přednost. Zajímavé srovnání se tradičně týká dopadu AA+AF na výkon. U ATI je podstatně nižší (a byl vlastně vždy) než u GeForce 6 a 7. Ovšem antialiasing a anizotropní filtrování snad ani v případě F.E.A.R. nemá cenu zapínat. Pouhé 4xAA+8xAF výkon všech karet totálně zazdí. V 1600x1200 nehratelné, a na čemkoliv. V případě, že jsou zapnuty "soft shadows", zvládne hru ve všech rozlišeních a v akceptovatelné rychlosti pouze GeForce 7800 GTX.