zdroj:
tisková zpráva
Za dva roky se jí to podařilo s funkčním prototypem pro sběrnici AGP a následně byl přizpůsoben pro nadcházející sběrnici PCI-Express, která je k takovému účelu mnohem vhodnější. Pod názvem "Alienware Video Array" se bude prodávat v sestavách ALX (“Alienware Luxury Experience”). Přičemž taková sestava s dvěmi grafickými kartami a dvěma high-endovými procesory (viz obrázek speciální základní desky vpravo) přijde případného zájemce na sumu přesahující 5000 amerických dolarů.
Podobné systémy už dříve existovaly a stále existují, zejména na profesionální úrovni, kde se výkonu dvou a více grafických karet propojených dohromady, běžně využívá. Mnoho hráčů si jistě vzpomene na karty s čipy 3Dfx a na "SLI" řešení, pocházející od stejné firmy. Scan-Line Interface tehdy fungovalo tak, že karty vykreslovaly každý obrázek společně, pouze se dělily o jeho lichý a sudý řádek. V případě řešení Video Array od Alienware si karty rozdělí obraz na dvě poloviny. Horní polovinu vykresluje jedna a dolní polovinu potom druhá karta. O správné rozdělení zátěže oběma akcelerátorům se stará balanční software, protože komplexnost 3D scény ve hrách není za všech okolností rovnoměrná a zpravidla je na jedné polovině větší. Typickým příkladem jsou třeba venkovních prostranství, kde se horní část obrazu skládá z mnohem menšího počtu polygonů.
A jaké výkony dosahuje takový systém s Video Array? V současné době jsou k dispozici jenom čísla z 3D Marku 2003. V něm počítač s 2x3.4 GHz Intel Xeon a 2xGeForce 6800 v 1600x1200 obrazových bodů se zapnutým 8xAA (antialiasing) a 8xAF (anisotropní filtrování) dosáhl skóre 3105 bodů. Stejný systém, avšak pouze s jednou grafickou kartou, dosáhl skóre 1758 bodů. To znamená, že duální řešení překonalo klasické o 77 procent. V případě testu v rozlišení 1600x1200 obrazových bodů, ale pouze se zapnutým 8xAF, duální řešení překonalo klasické o 42 procent a dosáhlo skóre 8538 bodů, zatímco klasická jedna karta získala 5992 bodů.
21. 6. 2004 11:11 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Téměř před třemi lety, v roce 2001, začala společnost Alienware vyvíjet video systém pro osobní počítače, který by dokázal pracovat se dvěmi grafickými kartami současně.
zdroj: GameSpot