Benchmarky STALKERa na ATI kartách
zdroj: tisková zpráva

Benchmarky STALKERa na ATI kartách

27. 2. 2007 16:16 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Dynamická světla a stíny dají vaší grafice zabrat, ale jinak se přemrštěných HW nároků nemusíte obávat.

Driver Heaven sepsali článek o svých dojmech z neveřejné multiplayerové bety STALKER: Shadow of Chernobyl a k němu připojili i nějaké ty benchmarky. Hra je zatím ve stádiu beta, takže čísla ještě nelze považovat za průkazná, jelikož při průletu mapou docházelo k chybám ve vykreslování. Takové chyby pochopitelně mění podmínky, za kterých má karta dosahovat konzistentních výkonů, takže by byly v jiném případě nepoužitelné. Nicméně je třeba konstatovat, že i když je STALKER už 5 let ve vývoji, stále vypadá dobře. Je to díky tomu, že naplno využívá efekty jako jsou dynamická světla a dynamické stíny, které jsou ovšem náročné na hardware. K té HW náročnosti se přidává i to, že se v průběhu hraní mění počasí a denní a noční doba. Autoři také píší, že má být podstatný rozdíl mezi dosahovanými výkony ve dne a v noci. A aby to nebylo málo, tak jsou všechny levely obohaceny o spektakulární exploze a animovanou flóru (květenu, rostliny), která reaguje na pohyb hráče a tím také užírá podstatnou část výkonu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Testované grafické karty od ATI-AMD, jako RADEON X1800 XT PE, RADEON X1950 Pro a RADEON X1950 XTX, zvládají hru na vysoké detaily v 1600x1200 v průměru na 22 - 30 fps. A je možné prohlásit, že se na nich dá STALKER normálně hrát. Na low-endových kartách je to něco jiného, je tam velký rozdíl ve výkonu a zejména v tom případě, když jsou zapnuta dynamická světla. Je to asi v průměru 10-15 fps s dynamickými světly a 22 fps se světly statickými. To samé se týká dynamického stínování, takže z toho důvodu je na takových kartách asi lepší zmíněné efekty vypnout a ještě si snížit detaily na minimum. Ideálně v takovém případě dostanete 40 fps (i na X1650 Pro), což jde. Bohužel, hra pak vypadá divně. Je méně barevná, plochá a bez života. Jednotlivé akce se nepromítají do příslušného dění ve scéně. Zmizí například odrazy záblesků střelby na stěnách a jinde, takže při bližším zkoumání máte pocit, že se díváte na nějakou DX8 hru.
zdroj: DH

cappy

Nejnovější články