Nahnilé zákulisí UbiSoftu
zdroj: tisková zpráva

Nahnilé zákulisí UbiSoftu

13. 11. 2007 23:23 | Byznys | autor: Redakce Games.cz |

Praní špinavého prádla o poměrech u vydavatele - příčiny odchodu šéfa montrealského studia, o stavu Ass.Creed před rokem a co na to Tom Clancy?

UbiSoftu rostou každé čtvrletí tržby, vypracoval se během posledních let mezi nejdůležitější vydavatele na světě a hráči ho celkově vnímají mnohem pozitivněji než například Electronic Arts. Ale uvnitř nepanují zrovna ideální poměry, jak to navenek může vypadat. Do zákulisí francouzského giganta nechal veřejnost nahlédnout anonymní, zjevně hodně zasvěcený blogger, jehož jiné insiderské informace se v minulosti již párkrát potvrdily.
Interní problémy UbiSoftu prý plynou především z nevhodného způsobu řízení, kdy nad desítkami aktuálně rozdělaných projektů dohlíží a rozhoduje o jejich životě či smrti pouze pár vyvolených lidí. Ti samí, jako před patnácti lety, kdy byla firma mnohonásobně menší a chystala jen pár titulů naráz. Jednou za pár měsíců se zajedou podívat na rozpracované hry a často nařídí designérům, aby koncept překopávali pořád dokola. Tohle je sice v herní branži běžná praxe a dochází k tomu obvykle buď kvůli špatné/nezkušené osobě na pozici manažera nebo kvůli neuspokojivé kvalitě hry (naposledy např. s Red Steel 2), nicméně zde je asi pes zakopán spíš v nemožnosti stíhat uřídit tolik věcí pořádně.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Praní špinavého prádla pokračuje při objasnění reálného důvodu, proč vlastně v UbiSoftu skončil Martin Tremblay, šéf úspěšného montrealského studia (nyní prezident studií Vivendi, mimochodem žalovaný od Ubi za nedodržení konkurenční doložky). Ten z Montrealu neodešel z vlastní vůle, nýbrž se dostal do křížku s tehdejším producentem série Prince of Persia (i Ass.Creed), Yannisem Mallatem. S tím se prý v UbiSoftu zacházelo lépe díky jeho francouzskému původu a navíc chodil s jednou ze sester rodiny Guillemotových, která firmu před více než dvaceti lety založila a dodnes její člen působí v roli předsedy představenstva.

Navzdory faktu, že Tremblay vykazoval vynikající práci (viz bestsellery ze sérií Splinter Cell, Prince of Persia, Rainbow Six a dalších - seznam), podařilo se prý Mallatovi přesvědčit bratra své přítelkyně k tomu, že v tandemu s Tremblayem nemůže kvůli osobním antipatiím pracovat. Vydupal si proto vznik druhého, již "svého" montrealského studia, které by spadalo přímo pod pařížské vedení UbiSoftu, aby už nemusel s oponentem komunikovat. Všechno mělo probíhat tajně, nicméně k Tremblayovi se to doneslo a záhy poté rezignoval. Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Producentovi Prince of Persia nicméně blogger přičítá zásluhu za to, že koncem roku 2005 letěl speciálně do Paříže jenom proto, aby šéfům UbiSoftu rozmluvil jeden nápad. Bylo totiž tak nadšené absencí HUDu v King Kongovi (75%, recenze), že chtělo totéž aplikovat na všechny další chystané first-person akce, ale Yannisu Mallatovi se je podařilo převědčit, že to je blbost.

Zajímavé je také vysvětlení důvodu odkladu Assassin's Creed z března na současnost. Koncem minulého roku prý v UbiSoftu panoval chaos, neboť datum vydání bylo tehdy vzdáleno jen pár měsíců a hotovo ze hry přitom bylo akorát technologické demo s obrovským městem, kde se dalo zabít devět lidí a tím to haslo (bez vedlejších úkolů, miniher atd.). Proto bylo k tvůrčímu týmu dodatečně přiřazeno několik vývojářů, jejichž práce na jiné hře se vedení zamlouvala.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Reálnou příčinou odsunu Splinter Cell: Conviction na 2008 zase dle insidera opravdu bylo to, že se hra až moc podobá (dynamickým davem / denním využitím stealth akce) právě Assassins Creed a nebylo by tedy vhodné, aby vyšly souběžně. A jestli jste si někdy mysleli, že se na hrách UbiSoftu nějak podílí Tom Clancy, tak na to rychle zapomeňte. Známý spisovatel prý jen podepsal smlouvu pro použití jeho jména v názvu mnoha her, inkasuje peníze na svůj účet a v montralském studiu se nikdy naživo neobjevil.

levis&jd

Nejnovější články