Podpora nezávislých vývojářů má vypadat následovně: Možnost stáhnout si Unreal Engine 4 mají kvanta vývojářů z celého světa a omezení se jich nijak výrazně netýkají. Unreal Engine 4 nabízí široké možnosti využití nejen pro herní průmysl, ale například také pro vzdělávání a výzkum. Jedinou podmínkou je samozřejmě to, že pokud by na něm kdokoli vystavěl komerční titul, je nutné po vydělání alespoň tří tisíc dolarů následně platit 5 % z hrubého výdělku. Idea je tedy jasná - pokud bude hra alespoň trochu úspěšná, Epic si něco uzme, v opačném případě nikoli. A to je docela fér přístup.
Své k tomuto odvážnému kroku má co říci i Tim Sweeney, spoluzakladatel studia Epic Games. Ten se v následujícím videu vysvětluje, co Epic Games k tomuto kroku vedlo a co si od něj do budoucna slibují.
S enginem se do rukou vývojářů dostávají také kompletní zdrojové kódy, podpora v podobě rozsáhlé komunity využívající i přístup na Unreal Engine Marketplace, kde se nabízejí výtvory ostatních vývojářů. K dispozici bude zkrátka vše, co je k úspěšnému vývoji potřeba. Nechybí rovněž velké množství návodů ve formě rozsáhlé dokumentace a velkého množství videomateriálu.
Epic Games zároveň slibují refundovat ty, kteří si doposud Unreal Engine předpláceli (19 dolarů za měsíc). Ti vývojáři, kteří s předplatným vydrželi až do nynějška, dostanou kredit 30 dolarů právě na UE Marketplace. Celkově nelze než smeknout nad takovýmto přístupem - Unreal Engine je komplexní technologie podporující celou řadu zařízení a takovýto krok může hernímu průmyslu jako celku jen a jen pomoci.