zdroj:
tisková zpráva
Existuje nepsané pravidlo, že vina se vždycky musí na někoho svalit. I UbiSoft hledal někoho, komu pověsit na krk ceduli zlořáda. Ale těžko mu to mít v jeho situaci za zlé. Prodejní čísla jsou totiž poměrně alarmující: PC verze středověké third-person akce Assassins Creed se v USA prodalo za měsíc červen "jen" 40 tisíc kusů (data za předešlé měsíce nejsou veřejně k dispozici). Pirátská verze, která na internet unikla s šestitýdenním náskokem před oficiálním vydáním v půlce dubna, byla jen z torrentů stažena přibližně 700 000 krát. Znamená to vysokou ztrátu, dle UbiSoftu až několika milionů dolarů - i když samozřejmě není nikde psáno, že každý stahovač by si pořídil originálku...
Vydavatel si proto na vše osobně posvítil a po několika měsících pátrání údajně vystopoval PC, z něhož téměř finální verze prosákla k pirátským skupinám. Mělo jít o domácí počítač zaměstnance severokarolinské firmy Optical Experts Manufacturing (OEM), kterou si najal pro vylisování DVD disků. Kvůli „mimořádnému porušení bezpečnostních pravidel a hrubé nedbalosti“ (slovy UbiSoftu) došlo k tomu, že inkriminovaný zaměstnanec vynesl z firmy onu skoro hotovou verzi, což by se prý při dodržování všech interních opatření nemohlo stát. Tato verze hry se pak prý našla v jeho bytě. UbiSoft okamžitě podal na lisovnu žalobu vymáhající 10 milionů dolarů jako odškodné za porušení smlouvy a za způsobení "nenapravitelné ztráty reputace". Dle mého názoru ji musí vyhrát, neboť zde o pochybení ze strany žalované společnosti není pochyb, pokud skutečně existují zmiňované důkazy. OEM se k případu zatím nevyjádřilo.
zdroj:
tisková zpráva
To ale není konec - UbiSoft neváhal využít situace a rozhořčeně prohlásil, že kvůli tomuto závažnému incidentu získal Assassins Creed i nižší známky od kritiky. Začátkem března uniklá verze totiž, prý úmyslně, obsahovala chybu, která, jak známo, způsobovala, že přibližně v třetině příběhu hra spadla a dál již nešla hrát (toto však NEBYL případ recenze na TISCALI, viz např. vytípané obrázky z hraní pozdějších kapitol). Tahle frustrace dle názoru UbiSoftu ovlivnila část autorů, aby PC verzi udělili nižší známku, než by bývali jinak dali normálně...
Pravda ale asi bude někde trochu jinde. Nebylo to totiž padání před Jeruzalémem, co mnozí recenzenti kritizovali, ale rychle nastupující stereotyp a rozvláčnost celé hry. Uniklá a finální prodejní verze se prý v ničem jiném nelišily, a proto rozhodně nelze lisovnu vinit i z újmy na kvalitě titulu a z jeho hodnocení v médiích. To však pořád nic nemění na faktu, že se jedná po nedávné kauzičce s Devil May Cry 4 (Capcom si postěžoval na slabé prodeje v USA a na vysoký počet downloadů z torrentů hned ode dne vydání) jen o další důkaz, jak riskantní dnes pro výrobce může být tvoření her na PC. Hráči neustále volají po převodech konzolových hitů pro jejich domácí počítače, píší petice a stěžují si na vývojáře kvůli opožděné konverzi (GTA IV, Mass Effect...) – ale přitom sami s každou staženou pirátskou verzí kopou PC hraní jeho hrob.
7. 8. 2008 12:12 | Téma | autor: Redakce Games.cz |
Vydavatel vyhledal viníka nižšího odbytu, podal žalobu za milionové škody a ještě si přihřál polívčičku.
zdroj: Gamespot