Že tohle říká zrovna někdo, kdo má prsty v sérii Assassin’s Creed. Těžko bychom na herním poli hledali ukázkovější příklad obřího růstu a neustálého zvětšování hry. Ubisoft kdysi zariskoval a “zkusil” jedničku. Klaplo to a od té doby se AC hry jen nafukují. Vždyť před pár lety vyšly na povrch zprávy, že na hrách ze série Assassin’s Creed dělá přes 500 vývojářů. Holt, když pánové v Ubisoftu poručí každý rok jednoho Assassína, musí se zapřáhnout celá armáda vývojářů.
Je těžké si představit, že po masivních Assassin’s Creed 2, Brotherhood a Revelations bude trojka menší. Ostatně, rozloha mimoměstské oblasti zvané "frontier" v trojce je 1,5krát větší, než rozloha celé mapy Brotherhoodu. I přesto proklamují vývojáři návrat “zpátky ke kořenům” a už vzhledem k tematickému zasazení nebude ve třetím dílu tolik velkých měst. S novým hrdinou budeme pobíhat spíše po venkově a šplhat se bude i po stromech, jak ukázal první trailer. Ve trojce tedy nepůjde až tak o to, jak rychle dokážete vyšplhat na nějakou věž, ale půjde dost o přežití v přírodě - a inspiraci si vývojáři možná vzali ze Skyrimu a Red Dead Redemption.
Hutchinson se přiznal, že obě hry miluje a v obou bylo přežívání v přírodě zpracované dobře. Hutchinson na přednášce ale také přiznal, že i sérii Assassin’s Creed postihlo neustálé nafukování a výsledkem byl nemotorný klacek se spletitým systémem těžkopádně navržených menu. “Slibujeme, že po vložení disku do mechaniky budete v ACIII do třiceti sekund někoho vraždit,” dušoval se Hutchinson. Vsadím se, že ještě před vydáním bude na YouTube video, ve kterém to bude někdo se stopkami měřit. Běda jim, jak to bude o vteřinu déle!