zdroj:
tisková zpráva
11.2.2005, 16.1.2007 a 13.11.2008 - na první pohled obyčejná data v kalendáři a přesto je spojuje pro desetitisíce hráčů zásadní událost. V jednom z těchto dnů totiž vyšla nejpopulárnější onlinovka World of Warcraft či jeden ze dvou jejích datadisků. Ten poslední, Wrath of the Lich King, přišel na trh právě včera o půlnoci. Jak probíhaly půlnoční premiéry na prodejnách Xzone a co vše jim předcházelo, popsal vedoucí tohoto herního obchodu Martin Schovanec:
-
Blizzard není nadarmo nazýván Applem v herní byznysu. Každá jeho hra na sebe strhne nevýdanou pozornost médií, prodejců a hlavně jejich početné skupiny fanoušků. Je vždy jisté, že prodeje půjdou do milionů a že mánie bude v den vydání na hranicí zlomu. Xzone se na vydání a distribuce připravovala dlouhé měsíce dopředu, posílena byla také logistika a expedice obchodu, aby se nic nezanedbalo. 11. listopadu večer měl CD Projekt na skladě připraveny hry v požadovaném množství. [...]. 12. listopadu po troše spánku začal v Xzone v Lounech kolem 4:30 ráno frmol, první balíky byly zabaleny kolem 5. hodiny a vše pokračovalo do 16:30, kdy pošta odvezla poslední zásilky. Ty byly v drtivé většině doručovány po celé zemi další den - 13.11, v den oficiálního vydání.



-
Ještě ale nebyl čas na zasloužený odpočinek, protože paralelně s tím dorazili dopravci na prodejny v Praze a Brně, kde vrcholily přípravy na největší nápor zákazníků, jaký kdy jakýkoliv herní obchod v ČR zažil a asi dlouho nezažije. Na prodejnách byla připravena decentní, ale o to stylovější výzdoba ve formě vlajek a stojanů frakce, která "obsadila" danou lokalitu (v Praze vyhrála Horda a v Brně Aliance). Pro půlnoční nadšence byly navíc připraveny stovky dárků, desítky figurek a na každé prodejně dva opravdové meče (žádná dekorace, opravdu šermováníschopné). Již kolem 18. hodiny se začali objevovat první čekatelé a i když podle rezervací jsme s vysokým počtem počítali, byla to předzvěst, že jich zřejmě bude mnohem mnohem více.



-
Hodinu před půlnocí již dorazily stovky lidí a přicházeli další po velkých skupinách. Plno hráčů totiž využilo půlnočního prodeje a udělali si zde sraz celé guildy, s níž předtím popíjeli po sousedních hospůdkách. Odhadované množství kolem 00:01 13.11. bylo tak 500 lidí před pražskou prodejnou Xzone a 300 před brněnskou. Živelná nálada, hlahol, tlačenice ale rozbité lahve připomínaly více rockový koncert než prodej hry. Několikrát se na to přijela podívat městská policie, lidé v projíždějících travmajích byli nalepeni na skle, co se to tam děje, a několik kameramanů (tn.cz, Z1, PG24 TV a další fotografové) tvořily vítanou atrakcí pro stovky čekatelů. Po půlnoci se ale prodej rozjel naostro a obsluha do časných ranních hodin nepoznala ani minutu odpočinku.



-
Zpětně hodnotím akci jako za velice vydařenou a myslím, že pro plno fanoušků to bude nezapomenutelný zážitek. V pražské prodejně Xzone se odbavilo více jak 530 kusů her a v té brněnské 390 kusů. Čekání ve frontách bylo na několik hodin a ne všichni to v té zimě bohužel vydrželi (Blizzarde, vydej prosím Diablo 3 v létě :) S ohledem na tak velké množství lidí (v pražském Xzone to bylo nejvíce ze všech pořádaných půlnočních premiér a i v menším Brně přišlo více lidí než na jiné souběžně pořádané akce v Praze) jsme mohli možná lépe zvládnou organizaci samotného davu. Ale na to, že jsme něco podobně masivního dělali poprvé, to hodnotíme, i podle ohlasů zákazníků, velice kladně. Poděkovat bych tak chtěl všem zákazníkům, kteří dorazili a vydrželi ve frontě, i těm, co v nás vložili důvěru při doručení hry zásilkou, dále heroickým výkonům prodavačů, lidem z Xzone v Lounech, poště a skvělé distribuci CD Projektu... [jména výherců mečů v kompletním příspěvku Martina Schovance zde]