Quest for Glory série ukazuje, jak má vypadat řádná "adventura"
zdroj: tisková zpráva

Quest for Glory série ukazuje, jak má vypadat řádná "adventura"

12. 5. 2012 12:30 | Téma | autor: Petr Poláček |

King’s Quest, Space Quest, Police Quest a Quest for Glory – která z těchto „quest“ sérií od Sierry se podle vás během let dočkala nejmenšího přídělu adorace, zejména tedy ze strany hráčů - pamětníků? Podle mého je to určitě Police Quest, ale na paty mu v nejmenší míře proslulosti šlape Quest of Glory, přestože hry v této sérii úspěšně zrealizovaly koncept, který dneska frčí – mix několika žánrů.  A navíc těch královských (podle mého), čili adventury a RPG.

Quest for Glory považuje spousta lidí za jedny z nejlepších adventur a možná si ani neuvědomují, že to bylo možné jen díky silným RPG elementům a na to navázaným soubojům. Když se řekne adventura, tak se většině z nás vybaví nenásilné a poklidné sbírání a používání předmětů, obvykle bez možnosti zemřít (zdravíme výjimku - Space Quest). Jenže, co je to za dobrodružství, tedy adventure, když se nebojuje o život? Dá se říci, že právě Quest for Glory hry jsou adventury se vším, co k významu tohoto označení patří! A ten zbytek si na ono dobrodružství vlastně jenom hraje a touží po tom být jako Quest for Glory – často neúspěšně.

Většina pokusů tvůrců čistě klikacích adventur o zakomponování akčních a RPG prvků, které se odehrávaly zejména na konci 20. století, skončila neúspěchem. Proto Quest for Glory hry vynikají i v dnešní době, zejména tedy třetí a čtvrtý díl. Oba dva disponují parádní grafikou, která se i v dnešní, retru přístupné, době směle vyrovná stejně kostičkovaným pokusům nezávislých vývojářů viz třeba Gemini Rue nebo Resonance a další.

Zároveň oba dva zmíněné díly (ale nejenom ony) čarují prostředím a stylizací. Hlavní je však stejně onen mix adventuření a RPG. Jen těžko budete i v dnešní době hledat na trhu něco podobného. To samé platí o variabilitě her v závislosti na zvolené postavě – výběr bojovníka, mága či zloděje ve slušné míře ovlivní další průběh hry příběhově a samozřejmě i herně. Každé povolání je schopné v něčem jiném a může/musí tedy některé situace řešit jinak. Normálně tomuhle říkáme znovuhratelnost, což je další věc, která většině adventur není vůbec vlastní, přestože by si to jejich tvůrci přáli.

zdroj: Archiv

O Quest for Glory se, jak jste asi poznali, zmiňuju z toho důvodu, že na GoG.com si můžete pořídit balík všech pěti dílů. Můžete to brát jako promo, klidně rozvíjejte konspirační teorie o tajné spolupráci, která vám má podprahově nakupování na GoGu vnutit :) Ať už si myslíte cokoli, chci v této příhodné chvíli sérii jenom připomenout těm z vás, kteří s ní mají spjaty nějaké hezké zážitky. Anebo těm, co ve své době sérii prošvihli, postupem času na ni zapomněli, zrovna nemají do čeho píchnout, takže by si jednotlivé díly rádi zahráli. Což jim můžu s čistým svědomím doporučit, protože je čeká zážitek, o který je nouze nejenom v dnešní době, ale byla o něj nouze vždycky.

Jediné, nač je dobré si dávat pozor, je obtížnost. Přeci jenom jsou to hry staršího data (až na pětku tedy), které nijak nešetří záludnostmi. No, návodů je kdyžtak na internetu celá řada. A ještě než to někdo vzpomene v diskusi, tak ano, některé díly Quest for Glory série se v průběhu let objevily i na plackách CD/DVD příloh magazínů Level a Score. Pokud je někde doma skladujete, tak přeju úspěšný lov. Jinak je tu pro vás třebas ten GoG.

Nejnovější články