Především to ale znamená, že si nedočkavci budou moci PS Vita nechat dovézt z Japonska, kde handheld vyjde s předstihem již letos 17. prosince. Vydání pro západní trh je zatím v nedohlednu a obecně se s ním počítá až na jaro 2012, takže by se to skutečně mohlo vyplatit. Otázkou ale je, jak se třeba na našem trhu bude chovat japonský přístroj přizpůsobený tamním 3G sítím, za něž budou Japonci muset platit paušál. A od věci není ani úvaha nad tím, jak si případní importéři poradí s japonským operačním systémem. Risknete to? Navíc s vědomím, že si budete muset připlatit za proprietární paměťovou kartu, protože PS Vita nemá žádnou zabudovanou paměť pro ukládání dat?
Zejména kvůli těm paměťovkám si to rozmyslete, protože nebudou příliš levné, jak už je u Sony zvykem. Stejně jako kdysi hráči lamentovali nad nutností používat drahé Memory Stick karty od Sony a několika vybraných výrobců, budou muset tentokrát používat PS Vita karty, které připomínají SD karty, ale nejsou to SD karty. A jestliže k PSP Sony alespoň zpočátku dodávala 32 MB verze Memory Stick karty, aby si člověk mohl alespoň uložit pozici, balení PS Vita nic takového neobsahuje.
Takže si k základní ceně handheldu při myšlenkách na import rovnou připočítejte minimálně necelých 550 Kč, což bude cena za základní 4GB variantu, potažmo skoro 800 Kč za již přijatelnější 8GB kartu. Za 16 GB zaplatí Japonci v přepočtu 1300 Kč a za ultimátní 32GB variantu potom skoro 2300 Kč. Když tyto ceny srovnáte třeba s tím, kolik u nás v ČR stojí Memory Stick Duo karty stejných velikostí, tak si možná říkáte, že nově paměťovky nejsou zase tak drahé. Jenže musíte počítat s tím, že elektronika je v JPN poměrně levná, a než se paměťovky dostanou i s handheldem k nám, nějaká ta stovečka navíc ještě cenu přikrášlí. A pak už to bude docela nevítaná investice navíc - vedle handheldu a jedné až dvou her.
Samozřejmě se člověk cítí poněkud mimozemsky: co je to sakra práce za supermoderní elektroniku, která je postavená na propojení s internetem a tudíž na ukládání spousty souborů (hry, hudba, video), když nemá interní úložný prostor? K čemu pak ta supergrafika a jiné pokročilé funkce? Jenže situace je jasná, Sony hledala, jak ušetřit – na čemkoli. A paměťovka byla nasnadě, protože to je prvek, který handheld opravdu prodávat nebude, na rozdíl od dotykového displeje, dotykové plochy vzadu, dvou analogů a vysokého výkonu.