Převálcuje kooperace singleplayer ve hrách?
zdroj: tisková zpráva

Převálcuje kooperace singleplayer ve hrách?

31. 10. 2011 19:32 | Téma | autor: Petr Poláček |

Kdo nemá ve hře kooperaci, tak není „in“, protože podle Andrea Maguireho ze studia Snowblind, které nedávno dokončilo The Lord of the Rings: War in the North, je kooperace ve hrách moderní a v blízké budoucnosti se bude objevovat stále častěji. Jeho slova potvrzuje přidávání podpory kooperace do řady známých značek, které o něčem podobném v době svého rozjezdu ani nepřemýšlely. Mass Effect 3 je toho zářným příkladem. Vraťme však slovo Maguiremu, který na otázku, zda je éra singleplayerových her u konce, odpověděl jasně: „Se zrychlením a stále lepší dostupností internetového připojení, potažmo s pronikáním internetu i do obýváků a mobilních telefonů, se podle mě kooperativní hraní bude prosazovat mnohem více.“

Maguire tak věří na kooperaci, že se dokonce diví některým značkám, že už na ni dávno nepřešly, nebo se alespoň nevydaly do čistě multiplayerového teritoria. Nejmenuje příklady, ale dává na srozuměnou, že singleplayer hry nekončí, jen jsou kooperativní tituly pro uživatele víc cool a zajímavé. Souhlasíte s ním? Opravdu kooperace není jenom krátkodobý trend, ale něco většího a trvanlivějšího? Maguire v to věří, ale je k tomu třeba dodat, že jako hlavní designér právě dokončil hru, která je na kooperaci postavena. Byl by špatným prorokem, kdyby říkal něco, čeho se sám v praxi nedrží. Jak to ale bude se singleplayerovou složkou LotR: War in the North?

Maguire se Gamasutře svěřuje s tím, že veškeré aktivity ve hře byly postaveny okolo týmové spolupráce, která funguje s živými lidmi i s AI boty. Má to však pár háčků. Vývojáři sice hru s boty podporují a snažili se jejich AI naprogramovat tak, aby byli užiteční a hra tím pádem zábavná, ale AI je AI a člověk je člověk. AI splní rozkaz a tím to hasne, člověk se nad tím může zamyslet a nejenom dostát befelu, ale ještě zaimprovizovat.

„Můžete jim (botům) přikázat, aby útočili na cíle, nebo něco bránili, zkrátka jim můžete přikázat, co chcete, ale připravíte se tak o spoustu lootu a vedlejší oblasti. Je hodně pravděpodobné, že v singleplayeru prostě kompletního zážitku ze hry nedosáhnete,“ přiznává Maguire.

Tento přístup tvůrcům ze Snowblind nelze vyčítat, chtěli udělat primárně kooperativní akční RPG, tak ho prostě udělali. Je spíše škoda, že tak zajímavá značka jako Pán prstenů se zase nedočká pořádné singplayerové hry. Pravda, podstatou Pána prstenů je putování jedné party, což je ideální předpoklad pro kooperativní hratelnost, ale těžká pomoc, lepší námět na hutné singleplayerové RPG aby člověk pohledal. A pořád nic, pořád nic...

Smarty.cz

Nejnovější články