SWOOOORDS! COLON LORDS OF THE SWORD | nihilocrat
Existuje takové nepsané pravidlo při vymýšlení názvu hry: nemělo by být příliš dlouhé. Jednak se špatně pamatuje, kolik "vé" je například v názvu VVVVVV, a jednak při jeho vyslovování nahlas člověk působí jako idiot. Titul SWOOOORDS! Colon Lords of the Sword na nepsaná pravidla očividně SEEEERE, což dokazuje navazujícím slůvkem colon za vykřičníkem; jedná-li se o doslovný zápis dvojtečky, či o tračník, ponechám čtenářově fantazii. 27letý tvůrce z Kanady ji má nepochybně velmi bujnou, jak se na nezávislého umělce sluší a patří. Po PAINcube zařazuje nihilocrat do Indie DB svou druhou hru a dál souběžně dělá na nadějné komplexní RTS Her Majesty's Royal Space Armada, kterou ohlásil již před rokem.
SWOOOORDS! se však hrdě hlásí k žánru hodně svižná akce, inspirována těmi nejlepšími klasikami: Gauntlet, Golden Axe, Bastion či Spiral Knights. Tahle nabušená kobkovka z šikmého ptačího pohledu předkládá hráči procedurálně generované dungeony, v nichž je nutné se sakra ohánět, aby nevyskočila číhající stálá smrt. Když umírá jeden, je to smutné – když ale umírá celá parta, dá se zažít velká legrace, navíc díky náhodnému generování úrovní takřka nekonečná. Dosavadní verze 1.2 umocňuje společný zážitek až pro čtyři lidi možností drtit to ovladačem; vytahuje dříve nečitelný font; přidává do hry nové magické meče; a taky potěší fanoušky francouzského, německého a ruského jazyka, pokud jim angličtina přijde už poněkud omletá. Závěrečný úsměv na tváři vykouzlí fakt, že: herní zvuky jsou převzaty z prvního dílu Quake, verze 1.3 se rozpracovává, hra běží rovněž pod Linuxem, a i u ostatních platforem platí, že je zcela zdarma.
LEGEND OF DUNGEON | Robot Loves Kitty
Titul Legend of Dungeon si bude s předešlým SWOOOORDS! tak podobný, a přece zůstane jiný. I zde bude ideálním základem čtyřčlenná parta kámošů, která se vydá na drsné dobrodružství za pokladem napříč 26 podzemními patry, aby se prosekala krvelačnými monstry a... nakonec stejně zdechla, poněvadž to tu nebude pro žádné sušinky. Totiž v Legend of Dungeon zařádí permadeath, a takzvaná "dynamic music" jí k tomu bude energicky hrát. Oproti šikmému pohledu svrchu, jak je tomu v SWOOOORDS!, tu budou hráči prolézat kobky hezky zboku, zatímco budou moct oči nechat na všudypřítomné formě digitálního umění pixel art, k čemuž jim dopomůže takzvané "dynamic lighting", napodobující reálné nasvícení. To se prostě musí vidět.
Herně gramotnějším hráčům napomůže příměr herního stylu k sériím TMNT či X-Men; u nás známější pod pojmem chodička-mlátička. Mlácení v dungeonu s náhodně rozházenými poklady si momentálně užívají všichni, již na tvorbu Legend of Dungeon přes Kickstarter přispěli – uzavřená beta stále běží. Koho by zajímal on-line multiplayer, tak ten prý až s příchodem druhého dílu, který by stejně jako díl první mohl běhat pod platformami Linux či OUYA.
zdroj: Archiv
SPELLSHARD: THE BLACK CROWN OF HORGOTH | Shizuma & KF Harlock
Post-apokalyptické JRPG, které vypadá jak z konzole NES, představuje svět, v němž se k moci dostane osm Pánů rozkladu (Lords of Decay), aby zmrazili veškerý vědecký pokrok. Hlavní hrdina a jeho parta to však nenechá jen tak a přes hordy démonů se prosekává k těm, kvůli kterým zavládla doba temna. Spellshard: The Black Crown of Horgoth sice není žádnou novinkou, hra vyšla už v roce 2011, ale nejenom u nás se tak trochu opomíná tvorba nezávislého dua Shizuma & KF Harlock.
Na první pohled je vidět inspirace japonskými RPG sériemi z dávných dob 8bitů Final Fantasy či Dragon Warrior, ve skrytu duše však pulzuje tvůrčí originál. Příběh s velmi rozvětveným systémem povolání nabízí hráči přes 40 hodin zábavy, a to zdarma i přes to, že se na titulu dělalo v průběhu devíti let; jsou to zkrátka srdcaři. Koho by Spellshard: The Black Crown of Horgoth rovněž chytl za srdce, ten ať se podívá po jejich novějším Dungeonmen: Men of Dungeons a stále rozpracovaném Oblivion World: SATORI - 99.
VACANT SKY: AWAKENING | Project BC
Vacant Sky: Awakening bude pokračováním studiového JRPG fantasy dobrodružství, které se zafinancovalo přes Kickstarter. Předchozí titul Vacant Sky: Contention, rozdělený do tří kapitol, byl nedávno remasterován, tudíž si hráči mohou užít delší příběh ve vylepšené grafice, v čistších zvucích a lépe zmáknutých herních mechanizmech. Vacant Sky: Contention předestřel smrt hrdinky Auria Edith, jež nečekaně, a o to násilněji, umřela, aby pak byla vzkříšena a vtažena do zákulisních her maskovaných kultistů, již ji chtějí mít za svou bohyni. Stejně jako předešlá tvorba studia Project BC je i Vacant Sky: Contention hráčům dostupný zcela zdarma.
Ve Vacant Sky: Awakening se však hráč zhostí role mladého aristokrata, který se v rozpětí sedmi let bude vydávat za slávou, mocí a láskou. Tvůrci slibují, že rozhodnutí z minulosti budou mít přímý dopad na budoucnost – odpovědnosti tak nikdo neuteče. Z pohledu hry jako takové půjde o křížence starých rolových deskovek jako Dungeons & Dragons a současné videoherní tvorby, jakou je série Persona. Hráči si nebudou přerozdělovat nasbírané zkušenostní bodíky, budou to právě již zmíněná rozhodnutí, která hráče udrží naživu, nebo ne. Vše bez stigmat minulosti: žádné náhodné souboje ani časové omezení, žádný grind ani žádné magické krystaly. Vacant Sky: Awakening doposud nemá plánované datum vydání, ale rozšíření na více platforem je takřka jisté, včetně operačních systémů Android (OUYA) a Linux.
ETERNAL EDEN: ECCLESIA | Blossomsoft
Rovněž plánované herní pokračování, tentokrát však série Eternal Eden od studia Blossomsoft. Původní hra vyšla před pěti lety a hráče zaměstnala dvěma souběžnými světy, známými už z titulů jako Chrono Cross či The Legend of Zelda: A Link to the Past. Příběh se točil okolo trojice hlavních protagonistů, dětí, jež mohly žít v Ráji pod jednou podmínkou: nesměly ochutnat zakázané ovoce. Kdo však odolá pokušení? Slušně napsané postavy, výpravný příběh i pětihodinová demoverze si leckteré hráče zaháčkovala tak, že Eternal Eden museli dohrát až do úplného konce.
Podtitul Ecclesia sice nepředstaví dva paralelní světy, pouze jeden, ale zašmodrchá jeho realitu čtyřmi paradigmaty: Cryo svět zahalí do vlčí mlhy plné nemrtváků, Terra oživí keltskou mystiku v čele s elfy, Inferno svět pohltí věčným plamenem a Omega zažehne jiskru vědeckého pokroku. Aby hráč zdárně plnil záhadné hádanky, bude nucen mezi těmito paradigmaty neustále přepínat a postupovat tak dál v příběhu. Dá se předpokládat, že Ecclesia vyjde ještě v prvním čtvrtletí letošního roku.
Jaké tipy máte vy? Nedávno zakoupené indie hry, které byste chtěli doporučit, nebo naopak tituly, od kterých byste rádi čtenáře odradili, nově objevené stránky zapadlých nezávislých tvůrců, tipy na videoherně-filmový / hudební / divadelní / prostě umělecký under/over-ground, cokoliv. Nebojte se napsat do diskuze. Prozraďte rovněž, jakou hru budete v nejbližší době hrát a na jakou další se těšíte.