Nezávislý rozcE3stník - co přivezli nezávisláci na E3
zdroj: tisková zpráva

Nezávislý rozcE3stník - co přivezli nezávisláci na E3

12. 6. 2012 20:30 | Téma | autor: Marek Král |

V dnešním díle se vypravíme na letošní Electronic Entertainment Expo, abychom si osvěžili to nej z nezávislých her, jež se na nás v nadcházejících dnech (měsících) přiřítí. Odpálíme to mecha akcí Hawken a skončíme u dalšího balíčku skvělých her za pakatel - Humble Bundle. Tak si ohřejte nudle a pojďte číst!

Hawken

Dostat se na E3 je pro kluky z Adhesive Games příjemná každodenní procházka – tento nezávislý tým totiž v Los Angeles sídlí. Nemůže být větší pohoda než být doma, pořádně se nasnídat, spláchnout to dobrou černou kávou a vyrazit „za roh“ na jednu z nejprofláklejších videoherních výstav na světě.

Adhesive Games vyslali svého producenta Jasona Hughese, aby projekt Hawken v kostce představil a rovněž ukázal nové záběry ze hry. Hawken, jehož název je pravděpodobně jen jiným zápisem staroseverského jména Haakon, znamenajícím „high son“, tedy „vznešený syn“, opět utvrzuje ve slévání západního stylu mechwarriors s východním stylem mecha. Obraz nedaleké budoucnosti bojů obřích strojů dává rovněž opětovně najevo, že se jednak bude na co dívat a že pocit z ovládání vlastního bitevního stroje bude stejný, jako si navlékat Prsten moci.

Mecha si budeme moct upravovat dle osobních preferencí – nebude tak problém bojovat s lehkým a rychlým strojem a nepřátele sundavat odstřelovací puškou, stejně jako bude naprosto v pořádku navěsit na sebe tunu zbraní a s doutníkem v hubě to dávat všem okolo sežrat. Jason Hughes ubezpečuje, že mapy pro „deathmatch“ a „team deathmatch“ budou samozřejmou herní výbavou a zábavou, o to větší má však radost, že se může pochlubit dalším herním modem nazvaným „siege“, jejž sice moc nepřiblížil, ale jenž mi osobně připomíná obdobu „assault“ z Unreal Tournament; za mě tedy spokojenost. Další herní styly Jason Hughes neuvádí, ale nebuďme bláhoví, že by to tímto výčtem mělo končit. Už se totiž šušká i něco o singleplayer kampani.

Přes to, že je Hawken zaměřený na hru pro více hráčů, bude i tak dávkovat jistý příběh, zasazený po dlouhé době do originální mytologie mecha-světa. Příběhu pochopitelně nebude tolik, že bychom se v něm utápěli – k této vášni však budeme moct využít daných internetových stránek, stejně jako plánované grafické novely. Hawken vychází 12. 12. 2012 na PC coby „free-to-play“.

Sound Shapes

I Jonathan Mak, svérázný návrhář „hudebních her“, se vypravil na E3, aby představil svůj nový projekt. Jonathan Mak? Pokud znáte Queasy Games nebo Everyday Shooter, pak jste doma. Ostatně, já jsem o Makovi taky dost dlouho neslyšel – blížící se Sound Shapes v tom měly s největší pravděpodobností prsty.

Vyprávět o Makových hrách se dá... Přiblížit je však psanou formou bývá leckdy oříšek. Vezmu to proto pěkně popořadě a hlavně jednoduše. Co víme o Sound Shapes? Půjde o takzvanou hudební plošinovku, jejíž dílčí úrovně tvoříme počátečním vytvářením hudebních smyček a následným hraním za panáčka, jenž v plošinkovém prostředí běhá, všemožně skáče, různě se od všeho odráží a tím se dále spolupodílí na tom, co ve výsledku slyšíme. (Já vás varoval.)

Sound Shapes je přesně tou „hrou“, jakou si musíme každý osahat sám, abychom vůbec uvěřili a doopravdy pochopili tvůrčí genialitu. Na vařené nudli vás neutáhnu, ale co kdybych zmínil hudebníka Jima Guthrieho (Superbrothers: Sword & Sworcery EP), jenž se na Sound Shapes spolupodílel poskytnutými samply? Vymýšlet hudbu je prostě hračka. Sound Shapes vychází 7. srpna jak na PlayStation Vita, tak PlayStation 3.

Retro City Rampage

Je zbytečné opisovat stejná slova o něčem, o čem byste už dávno měli vědět! (Pokud nevíte, pak přelouskejte díl: „GTA v 8bitu, MMORPG v ASCII“.) Retro City Rampage se na E3 nepochybně slunil tak, jak jiné hry nikoliv. Ono totiž není moc titulů, jež by od podlahy parodovaly/vzdávaly čest snad všem popkulturním odkazům z 80. let – od her přes filmy až po hudbu. Bůhví, jestli je na světě aspoň jeden takový, jenž by se Retro City Rampage v nabušenosti obsahu vůbec vyrovnal? Docela pochybuju.

Brian Provinciano (tvůrce hry, jenž sám vypadá jako parodie Nindža Želv, tedy jednoho z nesčetných odkazů osmdesátkové éry, na jaké se v Retro City Rampage můžeme těšit) ví, jak nás ještě víc nadržet. Naláká nás zmínkou všech možných platforem, pro něž hra vyjde (PC / Steam / GOG.com, PlayStation Vita, PlayStation 3 / PlayStation Network, Xbox 360 / Xbox Live Arcade, WiiWare), úžasnou hudbu ze hry oznámí i s báječným „radioaktivním“ vinylem, na němž soundtrack rovněž vychází, ale kde je samotné ohlášení data vydání hry? Rok 2012, jinak se dál mlčí.

Lifeless Planet

24. října roku 2011 se na Kickstarteru dost slušně zafinancovala „hra na jednoho kosmonauta“. Jmenuje se Lifeless Planet a její autor David Board je velkým uctívačem kultů Another World, The Dig a ICO – což je přesně ta zmínka, u níž by měli gramotní hráči zpozornět! A tak jako se herní hrdina-kosmonaut vypravil na vzdálenou planetu objevovat život, tak se i David Board vypravil na E3, aby nám dal skrze novou upoutávku nahlédnout do jeho rozpracovaného díla.

Lifeless Planet bude o prozkoumávání, zjišťování, že nic není takové, jak se na první pohled zdálo. Náš hrdinný kosmonaut bude vyslán na planetu, jež se má podobat Zemi, a tudíž bude vhodná ke kolonizování. Jak milé překvapení však čeká na kosmonauta, když zjistí, že planeta je naprosto neobyvatelná. O to zmatenější budou náznaky života někoho, kdo kdysi před ním možná na nehostinné planetě přistál.

David Board hru slíbil dokončit do října letošního roku, ale osobně bych se připravil na menší prodlevu – všichni víme, jak to chodí. Lifeless Planet vyjde pro PC a Mac; rovněž se zvažují varianty jako Android, Linux a Xbox Live Arcade. Nezbývá než se pustit do videa a počkat si, co z tohoto slibně znějícího nápadu vyleze. (A přiznejte se všichni, kdo na konci čekali výbuch!)

Pid

Might and Delight... nezávislé studio, jež se v nedávné době (mimo jiných projektů) spolupodílelo na velmi slušné hře Bionic Commando Rearmed. Kdo by tak čekal, že na letošní výstavu E3 naběhli s kadencí rotačního kulometu, ten je vedle jak ten kulomet. Na E3 totiž zcela překvapivě dorazili s hrdinou, jenž ještě podléhá povinné školní docházce.

Ve hře Pid se vžijeme do kůže malého školáka, jenž se jednoho dne vrací ze školy domů. Jenže je však nečekaně vcucnut do jiného časoprostoru, a mladý hrdina se tak objevuje v neznámém světě plném nástrah a nebezpečí, z něhož není cesty ven. Nebo nakonec je?

Might and Delight spoléhají na svá plošinková kouzla, a Pid, jež jasně spadá do škatulky „retro“, což míním tím nejlepším možným způsobem, sází na nenásilnou formu užitím jedné zvláštní „síly“, již si bude moct malý hrdina povolávat. Těšme se.

Penny Arcade Adventures 3

Třetí epizodu humorného videoherního dobrodružství Tychona Brahe a Jonathana Gabriela již nevyvíjí původní Hothead Games, nýbrž šílenci ze studia Zeboyd (Breath of Death VII, Cthulhu Saves the World). Právě ti se vypravili na E3, aby ukázali nějaké nové obrázky z připravované hry Penny Arcade Adventures: On the Rain-Slick Precipice of Darkness 3. Završení celé série tak nejspíš nebude pro všechny fanoušky předchozích dílů. To, jak se třetí epizoda bude prodávat a hrát se však podepíše na vývoji dalšího pokračování série.

Svěření hry do zeboydích rukou je patrné už na první pohled – hra se přiklonila k 16bitům ve všem, co k nim a k 16bitovým RPG (japonského střihu) patří. Stejně jako jejich předešlá tvorba je i třetí Penny Arcade Adventures: On the Rain-Slick Precipice of Darkness zvláštní ztřeštěná a humorem nacucaná blbina – což je kompliment. Dělat unáhlené závěry v případě ukázek z RPG hry je pitomost, počkejme si proto na 10. července, kdy titul dorazí jak na Steam, tak na Xbox Live Indie Games. To máme za pár.

The Unfinished Swan

Giant Sparrow je nezávislý tým, jenž si dost libuje v jedné věci: milerád staví svou tvorbu na protikladech. Důkazy pro to se válejí všude možně: přečtěte si ještě jednou název studia; zamiřte na jejich herní blog, kde vás spíš čekají pravidelné fotky, jak tvůrci doplňují energii (papají); a samozřejmě – Unfinished Swan.

Ve hře od dalších nezávisláků sídlících v Kalifornii se vžijeme do mladého chlapce, jenž jednoho krásného dne nahání labuť, jen aby se pak ocitl v „prázdném“ světě jednoho magického království.

Na hře je kouzelné, že nepředkládá jasně daný a viditelný svět – ten si právě hráč musí obarvit sám... doslova tedy očernit. Neustálým tápáním, kde že to vlastně jsme a co to leží před námi, pak Unfinished Swan maluje obraz za obrazem, napodobující asijskou kaligrafii a tradiční tušovou malbu – což je styl, jaký u moderních videoher prakticky chybí. Tuš zazní snad již tento rok na PlayStation 3!

Indie Game: The Movie

Abyste nezapomněli, že dnes vychází volně do distribuce onen skvostný dokument o nezávislých vývojářích a jejich hrách, připomeňte si ho nově upravenou upoutávkou. Indie Game: The Movie vyjde přes iTunes a historicky poprvé coby film přes distribuční službu Steam. To už musí něco znamenat!

The Humble Indie Bundle V

Pro ty z vás, jež s nezávislými hrami začínáte, vyšel další parádní balík, za nějž můžete dát kolik chcete a nikdo se na vás za to zle nepodívá; kromě Tima Schafera, jenž vás bude ve spaní strašit! The Humble Indie Bundle V obsahuje: Superbrothers: Sword & Sworcery EP, LIMBO, Amnesia: The Dark Descent a Psychonauts. Když hodíte víc jak 8,31 dolarů (170 korun), odemknou se další pecky: Bastion, Lone Survivor, Braid a Super Meat Boy. Navíc k těm „větším“ kouskům dostanete přibalené soundtracky v té nejvyšší kvalitě – včetně toho nejlepšího z minulého roku (Superbrothers: Sword & Sworcery EP a Bastion). Už nakupujete?

zdroj: Archiv

Co se všechno odehrálo, zatímco jste hráli

  • War of the Roses utvrzují, že přinesou nejen brutální nesmlouvavou akci, ale i jízdu na hřbetech válečných ořů.
  • Papo & Yo nezávislým Shadow Manem se záběrem na řešení logických hádanek? Bylo by to skvělé!
  • Netrpělivě očekávaná silent-hillovská 2D adventura Lone Survivor si od Lucie Jiříkové odnesla výborné hodnocení.
  • Prvním červnem skončila obří slevová akce Because We May. Kdo nestihl nezávislé kusy za levno nakoupit, ten ať si stránku přidá do oblíbených a čeká na druhou šanci.
  • Pro Crusader Kings II se tvoří modifikace A Game of Thrones, jež je momentálně ve verzi 0,1.
  • Na koncept I Am Legend teď vývojáři dost slyší: z tří-áčkové tvorby se na nás řítí The Last of Us, nezávislí tvůrci zase vyvíjejí hru Deadlight.
  • Z parafráze „cukrkandl, Link, Rambo, žbluňk“ na známou dětskou hru se nakonec vyvedl obsáhlý Nezávislý rozcestník, jenž byl psán pouze a jenom pro vás.
  • Když velká studia po vydání svých her rychle prodají 1 milion kusů, mají jakž-takž vyhráno. Vemte si tedy, jaký úspěch pro nezávislé tvůrce musí znamenat 10 milionů prodaných kopií. Takový Notch by mohl povídat...
  • Magicka vypouští další ohnivý šíp v podobě přídavku The Other Side of the Coin. Tentokrát budeme v roli záporáků natrhávat zadky dlouhým elfům, širokým trpaslíkům a bystrozrakým lidem. Hlavní tahoun hry? Alucard. (Přečtěte si to jméno ještě jednou a pozpátku.)
  • The Creative Assembly uvolnili editovací nástroje k novému Shogunovi. Editor je sice zatím omezen na tvorbu multiplayerových map, ale nikdo neříká, na jak dlouho.
  • TrackMania se brzy dočká svého nepřímého následníka. Ten se bude jmenovat ShootMania a bude vystavěn na stejných základech, s jakými autíčkové závody dodnes slaví úspěch: rychlost, svižnost, modifikovatelnost. ShootMania z upoutávky navíc připomíná Unreal Tournament na Instagibu, což mě osobně děsně rajcuje.
  • Další osmičkou odměňuje Lucie Jiříková novou xboxovou verzi Minecraftu.
  • Andrej Švagr šel s hodnocením u Vessel ještě o stupínek výš a rovněž se nebál prorokovat „logickou hru roku“.
  • Zažijte „Petrovo nadšení“ ze hry Reprisal, jež zcela nepochybně odkazuje k legendární a první božské hře Populous (1989) od tehdejší hvězdy videoherního nebe Petera Molyneuxe.
  • Pro mnohé nezávislé tvůrce je služba Xbox Live Indie Games jako osina v prdeli. Tímto Microsoftu nekřivdím – pouze konstatuji připomínky nezávislých vývojářů. Od 23. května jim však Microsoft jde trošičku na ruku – vývojáři si totiž mohou častěji měnit ceny svých her.
  • Smarty.cz

    Nejnovější články