A střílečka Homefront, přestože neoperuje s reálnými událostmi, ale s fikcí, se v oblasti kontroverze také pohybuje na hraně. Téma napadení USA korejskou armádou se totiž po nedávných událostech stalo dosti aktuální a tvůrci toho jaksepatří využili. Nebojí se, že to jejich hře může spíše uškodit? Pro Destructoid to okomentoval David Votypka, generální manažer Kaos studia:
„Podle mě záleží na tónu a míře kontroverze. Pokud ve hře ztvárňujete reálné události s reálnými lidmi, se kterými má veřejnost aktuálně nějaké osobní a emocionální pouto, tak je třeba se určitým citlivým oblastem a tématům vyhnout. Ale když vytváříte spekulativní fikci, která se odehrává desítky let v budoucnosti, tak je to jednoduché, je to prostě fikce,“ vysvětluje Votypka.
Jenže je tu pořád možnost, že se fikce v reálném světě rychle změní ve skutečnost, což s sebou naráz přinese vlnu různorodých reakcí veřejnosti. Jak s tím pak naložit?
„Když se o vás hovoří v mainstreamových médiích, tak je to dobré pro upoutání zájmu o hru, ale nesmí to být propírání kritické a nepřesné,“ deklaruje Votypka a zapomíná, že mainstreamová média nemají čas ani chuť zkoumat něco jako „hru“ do detailu a uvádět ji ve správném kontextu. Jde o senzaci, což v praxi většinou vyústí ve vysílání nepřesných a záměrně zjednodušených informací.
Homefront má zatím v tomto případě štěstí, v souvislosti s nedávným konfliktem mezi jižní a severní Koreou se o hře hovořilo na FOX News, v USA Today i NY Times spíše jako o zajímavosti. Pokud by se však ze zmíněného konfliktu vyklubalo něco ostřejšího, už by to měla hra mnohem těžší - zaobírala by se hypoteticky reálným tématem, což řadě lidí stačí, aby ji odsoudili. Už by nikdo nezkoumal, že hra existovala o mnoho měsíců dříve, než konflikt v Koreji, taková je síla veřejného mínění, ať už se to tvůrcům líbí, nebo ne.
Ono vlastně stačí, aby se Homefrontu chytil pořádný bulvár a udělat z toho senzaci a z tvůrců bezcitné bestie. A bylo by vymalováno.