Prakticky, tedy pro hráče, to podle časopisu Edge znamená například detailnější 3D modely bez použití více paměti, což by mohlo přijít vhod zvlášť u současné generaci konzolí. Luminous bude umět také animaci informovanou daty z motion-capturingu, které si ukládá ve své vlastní databázi. Spoustu pohybů by tak engine mohl sám automaticky doplnit, což animátorům usnadní spoustu práce v případě, že se třeba rozhodnou posunout rameno postavy o centimetr nebo dva dál.
V praxi to znamená třeba to, že charaktery s těžší zbraní budou chodit pomaleji a více ztuha, nebo že animace chůze se může lišit podle typu terénu. Podle Yošihisy Hašimota ze Square Enix by tak engine Luminous měl urychlit vývojový cyklus hry až o třicet procent.
Nový engine nabízí také přizpůsobitelnou AI a nejnovější efekty nebo programovatelné shadery z rozhraní DirectX 11. Jaká první hra na enginu Luminous poběží, se zatím neví, nadcházející Final Fantasy Versus XIII jej použije jen zčásti.