Fotorealistický engine Luminous od Square urychlí vývoj her
zdroj: Archiv

Fotorealistický engine Luminous od Square urychlí vývoj her

13. 10. 2011 11:10 | Téma | autor: levis |

Velkou věcí nejen na asijském trhu, je představení nového enginu Luminous, za nímž stojí vývojáři ze Square Enix. Technologie, kterou sama firma označuje za fotorealistickou, prý umí nebývalým způsobem zpracovávat látky i tekutiny, renderovat reflexivní plochy v reálném čase nebo poskytovat teselaci.

Prakticky, tedy pro hráče, to podle časopisu Edge znamená například detailnější 3D modely bez použití více paměti, což by mohlo přijít vhod zvlášť u současné generaci konzolí. Luminous bude umět také animaci informovanou daty z motion-capturingu, které si ukládá ve své vlastní databázi. Spoustu pohybů by tak engine mohl sám automaticky doplnit, což animátorům usnadní spoustu práce v případě, že se třeba rozhodnou posunout rameno postavy o centimetr nebo dva dál.

V praxi to znamená třeba to, že charaktery s těžší zbraní budou chodit pomaleji a více ztuha, nebo že animace chůze se může lišit podle typu terénu. Podle Yošihisy Hašimota ze Square Enix by tak engine Luminous měl urychlit vývojový cyklus hry až o třicet procent.

Nový engine nabízí také přizpůsobitelnou AI a nejnovější efekty nebo programovatelné shadery z rozhraní DirectX 11. Jaká první hra na enginu Luminous poběží, se zatím neví, nadcházející Final Fantasy Versus XIII jej použije jen zčásti.

Nejnovější články