Jelikož čínskému trhu prý dominují násilnické onlinovky, rozhodly se tamní vyšší instance z přesvědčení, že takové hry působí škodlivě zejména na mladé pařany, zakázat jejich hraní lidem mladším osmnácti let. Týká se to her, kde je hráč nucen zabít jiného hráče, tedy těch, kde se vyskytuje aktivita označovaná jako PK čili Player Kills. Ministerstvo kultury a Ministerstvo informatiky rovněž nařídilo provozovatelům online her, aby vyvinuli nějaký systém pro ověření identity hráčů. Tento systém by měl vyžadovat před uvedením hráče do hry číslo občanského průkazu. Do kdy by mělo být něco takového v provozu, však nařízení nestanovilo.
Jen tak pro zajímavost - čínský onlinový herní trh vydělal za minulý rok nějakých 304 milionů dolarů a letos to podle propočtů prý směřuje dokonce k 1,5 miliardě USD. Převažují právě hry, které jsou zahrnují jako jeden z klíčových prvků PK. Nejpopulárnějšími MMORPG jsou v Číně World of Warcraft, Legend of Mir I a II, a také Fantasy Journey to the West. Ve všech z nich je nežádoucí obsah. Velmi podstatný podíl hráčů těchto her ještě nedosáhl věku 18 let. Do konce června 2005 se podle statistik v Číně vyskytovalo 103 milionů uživatelů internetu. Z tohoto počtu je prý 15,8 % mladších 18. let.
Z toho důvodu je pochopitelné, že některé zainteresované firmy váhají se zavedením nových bezpečnostních pravidel. Ostatně, jak namítají, PK je jednou z nejatraktivnějších a nejdůležitějších součástí skoro všech MMOG a nové nařízení bude mít dost zásadní dopad na onlinový herní trh v Číně. Navíc se ozývají také hlasy, které tvrdí, že si lidé mladší 18. let stejně najdou nějakou cestu, jak se k takovým hrám dostat, takže nové nařízení ničemu zvlášť v tomto ohledu nepomůže. Nehledě na praktickou stránku věci, protože vynutit zavést nové systémy mohou úřady tak maximálně provozovatele internetových kaváren, které by byly propojeny přímo do policejních databází. Ovšem jak to prosadit do domácností?
A aby toho nebylo málo, tak úřady nařídily provozovatelům onlinových her nainstalovat mechanismus pro měření času, který by hráče automaticky po nějaké určité době ze hry odpojil. V průměru prý čínští hráči stráví u onlinovek 10,9 hodin týdně. Kromě toho také došlo ke stížení podmínek pro získání licence na provozování MMOG.
6. 8. 2005 12:12 | Téma | autor: Redakce Games.cz |
Že čínské úřady vydaly nějaké nařízení, by nás až tak zajímat nemuselo, ovšem tohle se týká určitého omezení hraní masivně multiplayerových onlinových her, a to už - uznejte - za zmínku stojí.
zdroj: InterFax