Chiptunový hip-hop v RPG? Proč ne!
zdroj: tisková zpráva

Chiptunový hip-hop v RPG? Proč ne!

12. 11. 2011 14:40 | Téma | autor: Marek Král |

Letošní výstava Penny Arcade, která se uskutečnila v Seattlu, nabídla k prozkoumávání jak spoustu velkých her, tak nezávislých kousků, stejně jako možnost volně si poklábosit s nezávislými videoherními vývojáři. Mimo ně se tam také potulovalo několik uměleckých duší, které mají ke hrám rovněž blízko, ale ne zas tolik. Třeba tihle dva: Mega Ran a Kyle Murdock – od pohledu hotoví gangsta hustlers.

Jenže první dojem většinou klame: Mega Ran s Kylem Murdockem sice dělají do rapu a hip-hopu, ale pro většinu z vás (dovolím si vsadit) asi trochu jinak, než je běžným zvykem. Mega Ran píše texty na motivy videoher a s nimi spojených prožitků – Kyle Murdock dělá na vlně lyrického hip-hopu alla De La Soul, po vzoru elektronických mágů jako je Rjúiči Sakamoto či videoherních skladatelů jako Juzo Koširo, jenž je autorem hudby od The Revenge of Shinobi (1989), přes ActRaiser (1990) po Streets of Rage (1991) a dál; symfonická předělávka jeho ActRaiseru je rovněž bravurní.

Tak a tihle dva chlapíci, jelikož byli odchytnuti zahraničními kolegy z IndieGames, se v rozhovoru svěřili, že minulý měsíc vydali již třetí album v jejich společné Forever Famicom řadě, s vtipným podtitulem DLC 2. Pokud tak máte solidně nadrcenou angličtinu, rádi posloucháte a VNÍMÁTE rapový text a ještě navíc k tomu vyhledáváte chiptune, Forever Famicom DLC 2 je tu přesně pro vás! Ačkoliv takový Forever Famicom (Episode III (A New Day) *Mega Man*, World Tree *Faxanadu*) nebo první Forever Famicom DLC (Hero Muzik feat. Ilyas of Tanya Morgan, Nerdcore Died?!? feat. MC Lars) mi osobně přijdou mnohem nápaditější. Také byste pochopitelně měli mít rádi hip-hop. Ačkoliv…

Zmínili jste se, že chcete napsat hudbu pro nějaké RPG. Chcete tak představit soundtrack popoháněný hip-hopovým vyprávěním?

Kyle Murdock:

„Přesně o to mi jde. Svou hip-hopovou kapelu Panacea popisuji, jako kdyby se A Tribe Called Quest setkal s Final Fantasy. Zaujala nás původnost onoho hip-hopového stylu, stejně jako jsme žasli nad onou videoherní sérií. Jednu věc jsem ale nikdy nepochopil: že se hip-hop usadil zrovna u sportovních her; jsem Afroameričan střední vrstvy, co rád hraje RPG, a vím, že nejsem sám.“

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Mega Ran:

„Videohry jsou pro hip-hop neprobádanou zemí. Jsou však lidi, jako jsme my, co pořád něco hrají, vypínají původní hudbu a pouští si k tomu hip-hop. Je spousta lidí, která to tak dělá. Oba dva jsme hip-hopem i herně na slovo vzatí, následná kombinace obou je tudíž přirozeným krokem.

Ani nevíte, kolik mi chodí e-mailů, jež začínají slovy: ‚Nemám rád rap, ale miluju, co děláte.‘ Píšou: ‚Vyprávíte příběh a máte přesvědčení, se kterým se mohu ztotožnit.‘ To je jakás takás pochvala. Jenže stejně je to, jako kdyby říkali, že se jim nelíbí všechno to, co vás utvořilo. Jako kdyby říkali: ‚Nesnáším tvou mámu, ale přesto tě miluju.‘ Pokud ale Forever Famicom dokáže být oním pomyslným světlem, jež lidi hip-hopově osvítí, pak za to budu nesmírně rád.“

Nejnovější články