zdroj:
tisková zpráva
Bývalý a zatím anonymní zaměstnanec studia Mythic se namíchl poté, co spatřil závěrečné titulky brzy příchozího MMO Warhammer Online: Age of Reckoning, kde chybí jeho jméno. Vnímá to jako nefér nejenom vůči své osobě, jež prací na této hře strávila tři roky svého života, ale také vůči ostatním vývojářům, kteří tam nejsou zmíněni. Na to reagoval viceprezident společnosti Mark Jacobs slovy, že během dlouhatánského vývoje se u nich vystřídalo několik set lidí a není proto únosné, ani možné, pamatovat v tomto směru na úplně všechny. U některých tvůrců to je z důvodu velikosti manuálu (mít v manuálu 20 stránek navíc kvůli všem zainteresovaným personám opravdu nelze), u jiných zase kvůli tomu, že se s nimi Mythic velice rychle rozločil. Proto nejsou v titulcích Warhammer Online jména těch zaměstnanců, kteří na projektu už v současnosti nepracují.
Zde se hodí poznamenat, že IGDA (Mezinárodní asociace herních vývojářů) na tento problém nahlíží způsobem, že by se měl veřejnosti připomenout každý vývojář, který na hře vyvíjené 12 a více měsíců strávil aspoň 30 dní, nebo 10% z času v případě, že vývoj trval méně jak 12 měsíců. Bez zajímavosti není ani skutečnost, že ke studiím přidruženým k IGDA patří také EA pobočky.
Kauza přitom může nabýt mnohem závažnějších obrysů, protože se tady dost možná rýsuje i soudní pře. Výše zmiňovaný Jacobs chce, aby anonym konečně vystoupil z davu a postavil se za svá prohlášení takříkajíc oficiálně. Má totiž za to, že jde spíše o vyhozeného a z toho důvodu zhrzeného zaměstnance. Navíc, jak od sebe odlišit ty, kdož tu strávili více času a odvedli větší penzum práce než jiní? Prostor na konci manuálu prý dostanou především ti, co jsou u Warhammer Online od samotného začátku až do dnešních dnů.
Je bez diskuse, že MMO je hodně specifický žánr s velkou fluktuací zaměstnanců, což celou věc hodně komplikuje. Odhlédnu-li nyní od povědomí, že drtivou většinu hráčů tohle asi stejně nezajímá, alébrž závěrečné titulky či stránky manuálu blahosklonně vynechávají, pro samotné vývojáře může jít o žádaný krok v jejich kariéře, začínající větším zviditelněním. O něčem podobném by jistě mohli vyprávět i lidé z největších českých herních studií, protože být podepsaný pod takovou Mafií nebo Flashpointem, to samozřejmě značně zvedá prestiž dané osoby, i když se na nich ve skutečnosti podílela například jen jako sekretářka. Otázka do diskuse: máte s tímto nějaké vlastní zkušenosti?
24. 8. 2008 16:16 | Téma | autor: Redakce Games.cz |
Tvůrce strávil prací na hře pár let života, ale manuál prý nemůže mít o dvacet stránek navíc.
zdroj: MTV, Shacknews