Máte námět či připomínku? Napište nám
Battlefield 3 bez modifikací, engine je pro modery moc „složitý“
zdroj: Archiv
Téma

Battlefield 3 bez modifikací, engine je pro modery moc „složitý“

6. 7. 2011 14:50 | autor: Petr Poláček |

Nikde není psáno, že by součástí každé hry měl být editor nebo obecně řečeno nástroje pro tvorbu modifikací a hráčského obsahu. Rozhodně to však není na škodu, protože jsou známy příklady hned několika populárních herních sérií, které svoji slávu a oblibu vystavěly právě na obsahu od kreativní komunity. A série Battlefield je do značné míry jednou z nich. Proto se neposlouchá lehce, že pro Battlefield 3 k dispozici moderské nástroje nebudou, jak se v rozhovoru s německými kolegy z Gamestaru snažil vysvětlit Patrick Söderlund z EA. A důvod? Podobný jakým se ohání vývojáři z Creative Assembly, když obhajují absenci mod nástrojů pro Shogun 2: engine (v tomto případě Frostbite 2) už by byl prý na modery příliš složitý. Auvajs...

„V této chvíli nepřipravuje nástroje pro tvorbu modů. Jen se podívejte na Frostbite engine a na to, jak moc je složitý. Pro lidi by bylo opravdu těžké s ním pracovat a vytvářet modifikace kvůli způsobu, jakým se staví levely, kvůli destrukci a všem těmhle věcem. Prostě si myslíme, že by tvorba modů byla pro lidi příliš obtížná,“ vysvětluje Söderlund a pomaloučku by se měl schovat, než začnou pršet první shnilá rajčata.

Komplexnost enginu Frostbite 2 je totiž jedna věc a nikdo ji nemůže popřít. Vymlouvat se však na ní a vědět přitom, že mod komunity jsou si schopny v současnosti poradit prakticky se vším (a leckdy lépe než samotní vývojáři), je poněkud naivní a hloupé. Je zřejmé, že DICE a EA buď nechtějí nástroje pro modaře vydat záměrně, což je jejich věc a nedá se na to říci ani popel. Anebo je tu druhá a zřejmě i pravděpodobnější varianta: vývojáři nemají čas připravovat právě nyní mod nástroje, protože mají plné ruce práce s hrou samotnou. Možná s tím také dopředu nepočítali a připravit všechno do jednoho balíčku je třeba úplně nemožné. Ať už je však důvod jakýkoli, bylo by lepší říci jej na rovinu a nepokoušet se o primitivní výmluvy. Zvlášť, když hra samotná vypadá skvěle a tvůrci vědí, čeho s ní chtějí dosáhnout.

Na tohle konto se pro EDGE rozpovídal producent Patrick Bach, který se zároveň pokoušel uklidnit roztrpčené hlasy některých hráčů, co mají strach z toho, že se Battlefield 3 snaží slepě jít ve šlépějích Call of Duty série kvůli zisku. Hráči tím myslí především mohutnou propagaci singleplayerové části hry, která v předchozích Battlefield (až na Bad Company) vždycky hrála druhé housle za multiplayerem. Bach tomuto názoru neoponuje a snaží se vysvětlit, že BF3 cílí na oba tábory hráčů. Kdo nemá rád singleplayer, může se realizovat výhradně v multiplayeru, popřípadě v kooperaci. Platí to i opačně. Takový přístup je samo sebou riskantní v tom, že jen málokdy se dá jedna hra zacílit rovnoměrně na více druhů hráčů – jeden prvek si vždy udrží dominantní pozici a ty zbylé části hry se poperou o zbytek. Tohle už ovšem Bach nekomentuje, i když se zdá, že BF3 bude přeci jenom žít z multiplayeru, zejména v dlouhodobějším horizontu.

A přestože CoD nechtějí tvůrci z DICE podle Bacha kopírovat, stejně producent hry využil i tuto příležitost, aby se proti konkurenční sérii vymezil. Když říká, že konflikt Ruska, Francie a USA ve hře je čistá fikce a záměrem týmu není kontroverze, jako bychom slyšeli „děláme to stejně, ale je potřeba říkat, že naše hra není jako CoD.“ Proslulá letištní mise v Modern Warfare 2 totiž ze strany Infinity Ward také nebyla ničím jiným než pokusem hráče bavit, i když poněkud jinou formou. Když Patrick Bach říká: „Snažíme se vyhnout čemukoli reálnému, protože reálný a autentický nemusí vždy znamenat to samé,“ tak to z jeho strany mírně zavání alibismem. Uvidíme na podzim, jak moc jsou si obě hry (BF3 a MW3) podobné, nebo odlišné. Zatím to spíše vypadá, že se proti sobě vzájemně vymezují pouze kvůli tomu, aby se často zjevovaly na stránkách herních webů a magazínů, ale jinak jsou si docela podobné :)

 

 

 

Nejnovější články