|  Základní         koncept hry nezměněnAsi         těžko by se hledal člověk, kterému by pojem Civilizace nic neříkal. Právě         díky pánovi jménem Sid Meyer, který vše vymyslel, se Civilizace stala         doslova světoznámou hrou, jejíž jméno je dodnes vyslovováno s velkou úctou.         Asi tak před rokem se na herním trhu objevilo další pokračování této ságy         s podtitulem Call to Power. Nutno ale podotknout, že tento titul nepocházel         z dílny fenomenálního Sida Meyera, ale z produkce konkurenční firmy Activision.         Díky tomu možná vypluly na povrch některé pochybnosti o kvalitě této hry,         ale ihned po vydání CTP byly ony obavy rozptýleny, klasická Civilizace         byla znovu oživena a obrovský úspěch na sebe nedal dlouho čekat.
 
 
  zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Nyní na sklonku         roku 2000 tu máme druhý díl Call to Power, který se vcelku dal asi očekávat         a také otázku, co nového nám vlastně CTP2 přináší? Základní a skutečně         geniální koncept hry zůstává samozřejmě nezměněn, ono také proč měnit         něco, co se tak dobře osvědčilo. Grafika a hardwarová náročnost je rovněž         prakticky stejná, tedy ani zde na vás žádná změna nečeká a jestli jste         nyní na rozpacích, tak jste na tom stejně jako já, když jsem viděl obrázky         z CTP2 a přečetl nějaké ty prvotní informace. Ony novinky vás totiž čekají         v samotných útrobách hry a nejsou prostě na první pohled tak nápadné. 
  Novinky         v druhém dílu
 Stejně         jako minule začínáte v roce 4000 př. n . l. a hrajete až do roku 2300         n. l., rozdíl bude v tom, že si tentokrát trochu více vychutnáte dobu         bronzovou a tím se samozřejmě i navýšil počet celkových tahů, které budete         muset odehrát. Dále nastalo jakési zjednodušení celé hry, i když těch         mnoha desítek tabulek, které vás nutí zabývat se někdy dost nezáživnými         texty o dění kolem vás, se prostě asi nezbavíme nikdy. To zjednodušení,         které mám na mysli, ulehčí vaší situaci trochu jinak. Rozhodně nejvíc         mě potěšili automatičtí (počítačem řízení) správci vašich měst, které         lze libovolně aktivovat a deaktivovat. Právě oni se sami bez vašeho přičinění         starají o chod města.
 
 
  zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Navíc můžete         zadat výrobní plán a nastavit si proces výcviků vojáků, jednotek a budov         na mnoho kol dopředu, čímž se město stane plně automatické a samo vám         dodává vše potřebné. Nabídky a výzvy k započetí výzkumu nových jednotek         a zbraní vyskakují samozřejmě sami a vám postačí, když jenom potvrdíte,         popřípadě vyberete to co chcete a odešlete. Stejným způsobem můžete vybudovat         a nastolit i nové společenské řády, ale vše chce svůj čas. Herní interface         je tedy mnohem jednodušší a přehlednější, což je velké plus. 
  Skutečné         hranice
 Vcelku výraznou novinkou jsou hranice         měst a států, na herní mapě jsou viditelně označeny a rozlišeny barvou         své příslušnosti. Význam mají velice důležitý, pokud totiž se svými jednotkami         překročíte nějakou cizí hranici, okamžitě se o tom soupeř dozví a posílá         výhružnou zprávu se sdělením, abyste okamžitě ustoupili. Pokud máte dostatek         sil, opětujete zprávu s vašimi podmínkami. V těch může stát třeba to,         že právě soupeř musí zaplatit určitou částku a vy ho necháte na pokoji         nebo také můžete chtít jeho vyspělejší know-how a mnoho dalších věcí.         Vůbec politická stránka CTP2 se podstatně rozšířila, ne vždy je totiž         nutné vyřizovat spory silou, někdy stačí pár smluv a můžete žít se svými         sousedy v poklidu a míru.
 
  Dobrá         volba?
 
  zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Každý hráč má         na výběr z obrovského množství map a národu, k dispozici je i celková         mapa skutečného světa, která napodobuje reálné kontinenty naší planety.         A pokud by vám i tohle bylo málo, tak je zde i generátor nových map, dá         se tedy říct, že o zábavu je znovu na dlouhou dobu postaráno. Na druhou         stranu ale ti z vás, kteří již vlastní první CTP, budou muset pečlivě         rozvážit svou investici do CTP 2 protože, těch změn zase tolik není a         v ničem razantním se opravdu druhý díl neliší. V jiné situaci jsou hráči,         kteří CTP nemají, pro ně je CTP2 naprosto jasná volba, která se jim vrátí         i s úroky. 
 
 
 
 
 
 |  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva |