Autor: Matto Publikováno: 22.dubna 2008 | Verze hry: finální/anglická/PC Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek ![]() Taktické bitvy Jak jste už jistě pochopili, pokud si pořídíte vhodného vojevůdce, naučíte ho pár triků (získá několik levelů a k nim několik zajímavých možností jak ovlivnit následující bitvu), ve městech vyrobíte hafo různých druhů jednotek odpovídajících vašemu technologickému pokroku a diplomaté řeknou, že jim došly argumenty, dojde na strategické mapě k setkání dvou armád a hra se přepne do druhého herního módu, tedy do bitvy v reálném čase. Ta je bohužel Achillovou patou hry. Jednotky sice vypadají historicky věrně (a liší se podle státu, k němuž náleží), hýbou se a umírají velmi realisticky, terén je pěkně vykreslený a komplet zničitelný, atmosféra výborná. Zásadní problém je v umělé inteligenci jednotek, které se bohužel chovají velmi samostatně a občas hodně nelogicky. Čili pokud chcete rozumný výsledek, musíte se o ně hodně starat. Což je vzhledem k velikosti bojiště a počtu jednotek na něm poměrně obtížné (hru lze naštěstí pauzovat a zadávat příkazy). Navíc se občas nemůžete zbavit dojmu, že vás jednotky tak nějak neposlouchají. ![]() ![]() ![]() Co je tím zabíječem hry? Aby toho nebylo dost, narazil jsem na zásadní problém. Pokud se v bitvě sejde dostatečné množství jednotek (což se mi běžně stávalo řekněme od poloviny roku 1912), tak se bitva začne pomalu ale jistě zasekávat, až ve většině případů nakonec vytuhne a spadne. Stalo se mi to mnohokrát a vzhledem k tomu, že v taktické části nelze hru ukládat, jde o dost fatální problém. Možná jde jen problém mé konfigurace, ale podle chování bych to tipoval spíš na problém s přetečením paměti, resp. jejím uvolňováním a tedy jako kritickou chybu kódu. Hru jsem testoval na dvoujádrovém procesoru s 2 GB RAM, přičemž minimálními požadavky je "pouze" 768 MB RAM s CPU 1,7 GHz. Taktické bitvy sice lze obejít vygenerováním výsledku, ale ten se generuje dost podivným a dle mého názoru neodpovídajícím způsobem. Zkusil jsem porovnat několik generovaných výsledků s vlastnoručně odehranou bitvou a výsledek byl zásadně odlišný, nejen díky mému vedení. Na druhou stranu lze očekávat, že zrovna v této oblasti může v budoucnu dojít k vylepšení formou patche. ![]() Další herní módy Základním konceptem hry je tedy komplexní kampaň 1910-1950. Další možností pak jsou jednotlivé bitvy, tedy předpřipravené taktické bitvy z rozsahu celého technologického stromu. Můžete se tedy hned na začátku např. podívat, jak budou vypadat „high-tech“ jednotky z konce období a jak se dá kličkovat mezi atomovými hřiby. Nejsem příznivcem rozsáhlých tutoriálů, nicméně zrovna u takto komplexní, byť nesložité hry bych ho očekával širší a hlavně detailnější, než jaký tady je. Naštěstí hra obsahuje docela dobré tooltipy a vysvětlující texty - člověk tedy nemusí stále listovat v manuálu. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Resumé Koncepce kombinující strategickou mapu a taktické bitvy není sice nijak převratná (viz např. zmiňovaný Pacific Storm nebo Total War), ale je převedena kvalitně a hra je tak rozhodně zábavná a má co nabídnout. Není nijak těžká, ačkoli bavit může i náročnější hráče RTS a to buď díky své koncepci nebo rozsahem svého historického pozadí, resp. atmosférou, kterou se autorům povedlo nastolit. Ale chybějící multiplayer a detailnější tutoriál by hře jistě prospěl. ![]() zdroj: Archiv trailer Související články: Novinky |
Matto | |
autorovi je 31 let a pracuje v soukromé vývojářské firmě jako softwarový inženýr; specializuje se na válečné strategie nejlépe s tématem druhé světové, ale nepohrdne ani pěkným simulátorem ze stejného prostředí |