zdroj:
tisková zpráva
"We will rock you", zpívá se ve slavné písničce neméně slavné skupiny Queen a možná že právě v ní našli vývojáři ze Saber Interactive inspiraci pro jméno hlavního hrdiny a potažmo i celé hry. Příznivci skupiny nyní prominou, protože „totálně zkamenovat každého“, to je to, o co v této hře půjde! Will Rock si totiž ani v nejmenším nezadá s klasikou tohoto žánru, v sérii Serious Sam, i když soudě dle hratelné ukázky, má zatím v některých aspektech a směrech ještě do dohánět. Mimochodem, viděli jste film Mumie se vrací? Nevím proč, ale hodně mi Will Rock právě tento film připomíná. Nejspíš to bude tou vynikající vypalovačkou, která hraje v úvodním menu...
Pár slov k příběhu Ačkoliv příběh sice nebývá u tohoto typu her až tak výrazný a nosný a nevyžaduje se po něm spousta zvratů, je ve Will Rock poměrně povedený a originální. I když, jak se to vezme :) V zásadě jde o to, že kdysi dávno byli řečtí bohové za své prostopášné chování odsouzeni k věčnému životu v navždy zapomenutém městě, kam je uzavřel sám velký Prometheus.
Shodou mnoha a mnoha náhod, do kterých je zapojena teroristická skupina pátrající po ztraceném městě kvůli zisku i rodinka archeologů (pátrající po něm zase ve jménu vědy) ale dojde k otevření Pandořiny skříňky a dlouho potlačovaný hněv uvězněných bohů se obrátí proti všem lidem, jejichž jedinou nadějí bude právě náš neohrožený hrdina Will Rock. Jeho patronem a mocným ochráncem se pak stane samotný Prometheus, který mu propůjčí některé božské vlastnosti a taktéž mu poradí, že jedinou možností jak porazit samotné bohy je zkompletování super mocného artefaktu, se kterým se jim může posléze směle postavit.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Pokud se tak již nestalo, můžete s klidem v duši na posledních pár vět zapomenout, protože to rozhodně není to nejdůležitější, oč ve hře jde. Tím je totiž likvidace všeho, co se hýbe a to v míře vyšší než velmi vysoké. Překoná Will Rock oba díly Serious Sama? Je důvod se na něj těšit nebo si ho shánět? Na tyto a další otázky by vám měly odpovědět naše první dojmy, takže se pojďme podívat na jednotlivé aspekty hry postupně.
Náplní hry...
zdroj:
tisková zpráva
... je tedy hlavně likvidace všeho živého i neživého. Je sice pravda, že se dočkáte momentů, kdy trochu zapojíte mozek, ale to je asi tak všechno. Mám na mysli například přepínání již z dálky dobře viditelných pák, které vám povětšinou otevřou dveře nebo mříže hned vedle vás, případně sbírání pokladů, za které si můžete nakoupit jednu ze tří božských sil, která vás na 30 sekund obdaří buď nesmrtelností, zvětšením zranění, které rozdáváte anebo zpomalením nepřátel. Pokud nebudeme počítat sbírání nábojů, lékárniček a brnění, další interakcí je pak už jen zabíjení houfů protivníků a toho si užijete více než do sytosti.
Jelikož Will Rock, potažmo vy, není žádné ořezávátko, na nepřátelích designéři hry rozhodně nešetřili. Jakmile pošlete do horoucích pekel první protivníky a budete mít akorát tak čas na to posbírat náboje, než se objeví další, pochopíte, o čem tu mluvím. Ze začátku je to sice procházka růžovým sadem, ale postupem času pochopitelně přituhuje. Místo jednoho kostlivého bojovníka se jich na vás najednou vyřítí dvacet a místo tří v pohodě zlikvidovatelných orlů jich na vás poletí něco kolem čtyřiceti… To už jsme se ale dostali k jednotlivým druhům nepřátel.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Různorodí nepřátelé Ve Will Rock potkáte celkem pěknou sbírku různých potvor, které budou usilovat o váš bídný život. Ze začátku to budou již zmiňovaní létavci, připomínající křížence orla a kondora, kteří se snášejí z nebes a vysílají na vás ohnivé koule. O život vám budou usilovat taktéž ďáblové s lukem a kostění bojovníci v několika různých provedeních, kteří by vám ale moc problémů dělat neměli. Poněkud horší je to již s minoutary, kteří po vás solidní rychlostí metají hořící sekery a navíc, pokud je zabijete, vzniknou z nich dva malí, což moc nepotěší :) Naštěstí následující likvidace je už fatální. Dále po vás půjdou tygři, různé typy gladiátorů, přerostlé explozivní sebevražedné krysy, podivní "koňolidé", oživlé sochy a ve finále si to rozdáte i s obřím kyklopem, který po vás bude metat kamení.
zdroj:
tisková zpráva
O umělé inteligenci nepřátel se v podobných titulech nedá mluvit, protože prakticky žádná není. Jediným jejich úkolem a smyslem života je totiž zabít hráče. Jejich pud sebezáchovy je minimální, takže v klidu nabíhají pod hlavně vašich zbraní a rozhodně je ani v nejmenším nerozhodí, že je likvidujete jednoho za druhým.
Výbava zabijáka bohů Abyste se mohli protivníkům, kteří se navíc neštítí útočit v mnohačetné přesile, postavit, je hráč vyzhbrojen arzenálem, z nějž se dají vyzkoušet třeba následující kousky. Tou nejzákladnější, ale rozhodně ne slabou zbraní, je klasická archeologická lopatka, která si dokáže v dobrých rukou v klidu poradit s nejedním zatuchlým kostlivcem. K jejímu používání se ale moc nedostanete, protože je tu taktéž pistole, která nejenže má nekonečně nábojů, ale navíc je velmi přesná a dokáže na jeden výstřel zlikvidovat většinu základních nepřátel a na ostatní jich netřeba o moc víc. Škoda jen, že je střelba po každém čtrnáctém výstřelu přerušena nabíjením, což se může ve velkých bitkách stát osudným.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
V arzenálu je dále poměrně suše zpracovaná, leč na blízko a na střední vzdálenost smrtelná brokovnice nebo kuše se zoomem vystřelující ohnivé řípy, ehm… tedy šípy. Dále tu máme klasický raketomet, acid gun oblažující cíl jedovou spršku a konečně granáty, které si ale vyzkoušíte pouze tehdy, když i zahrajete multiplayer, který Will Rock rovněž obsahuje. Bohužel není přítomný žádný interní browser serverů, musíte znát přesnou IP adresu, takže si asi moc z vás granáty v boji proti živým lidem nevyzkouší a nezbyde než počkat na přidání podpory hry do populárních vyhledávačů jako GameSpy nebo All-Seeing Eye.
Technické zpracování
zdroj:
tisková zpráva
Abych řekl pravdu, čekal jsem, že toho Will Rock nabídne přeci jen o trochu více. Zajímavé, leč velmi průhledné je používání katapultů, pěkně působí finta s odrazem ve skle, ale to je tak všechno, co vás překvapí. Na známé vychytávky ze Serious Sama 2 jako rotující válcové místnosti nebo změněnou gravitaci můžete v klidu zapomenout, alespoň to tak vypadá dle levelů přítomných v ukázce hry. Většinou totiž někam dojdete, vystřílíte všechny nepřátele, přepnete páku, přesunete se do jiných prostor, kde vystřílíte o něco víc nepřátel, kteří se celkem hustě obnovují přímo ze vzduchu nebo ze země a tak dále...
Technické zpracování hry působí poměrně lacině. Je sice pravda, že u tohoto typu her se na grafiku a kvalitu textur až zase tak moc nehledí, ale pokud srovnám Will Rock s rok a půl starou řežbou Serious Sam: The Second Encounter, druhý jmenovaný titul rozhodně s přehledem vítězí. Na druhou stranu se spuštěním hry Will Rock by neměli mít problémy ani majitelé slabých sestav.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů
Verdikt až v plnohodnotné recenzi Z ochutnávky hry lze zatím soudit, že pokud se chcete odreagovat po těžkém dni u počítače a nechce se vám v tom tropickém vedru moc přemýšlet, je hra Will Rock přesně tím pravým ořechovým pro vás. Stačí ji nainstalovat a pak již jen držet šipku dopředu, případně do strany a levé tlačítko myši :)
zdroj:
tisková zpráva
A jak na tom budou další levely v plné verzi hry? To se dočtete až v plnohodnotné recenzi od Leona příští týden, ale tak jako nějaká jiná áčková FPS se Will Rock pravděpodobně nechytne. Jelikož se však jedná o budget, který se bude prodávat za sníženou budgetovou cenu (i v ČR koncem června), své příznivce si určitě najde.
Stáhněte si: Demo, Videa
Související články: Novinky, Serious Sam: Second Encounter recenze (2/2002)
|