Warpath - první dojmy
zdroj: tisková zpráva

Warpath - první dojmy

10. 5. 2006 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Každý, kdo si jednou pustí Warpath, toho asi okamžitě napadne: Ha, další nestydatá kopie Unreal Tournamentu! A má svým způsobem pravdu, nehledě na použitý engine. Jde však o podobnost čístě náhodnou?

Autor: Cappy
Publikováno: 10.května 2006
Verze hry: oficiální demo
Doba testování: týden


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Každý, kdo si jednou pustí Warpath, toho asi okamžitě napadne: Ha, další nestydatá kopie Unreal Tournamentu! A má svým způsobem pravdu. Zjevná podobnost tu je, nehledě na použitý engine. Je však korektní zmínit, že jde o podobnost čistě náhodnou. Prostředí, tj. mapy, herní módy, zbraně. To je určitě kopie něčeho, co už tady 150x bylo. Na to netřeba mít znalce. O způsobu hraní se to už s určitostí říci nedá a tím se Warpath liší. Z dema však mám velmi rozporuplné pocity. Celá koncepce hry je neotřelá, ale k dokonalosti jí určitě chybí spousta elementů, což hodlám na následujících řádcích vysvětlit.

Nejprve ale holá fakta: Warpath je multiplayerovou střílečkou z prostředí sci-fi. Zahrajete si Deathmatch, Team Deathmatch, zabírání vlajky (Capture the Flag) - a to je asi tak všechno. Čtvrtý ohlášený herní mód, tj. Frontline Assault skládající se z obsazování bodů na mapě, v demu bohužel není.

 Prvotní šok
Pozor na šok, který ve vás vyvolá první vstup do menu s vyhledáváním vhodných serverů pro hru přes internet. Vyhledávač (v lepším případě) najde celkem 3 (slovy tři) servery, z toho dva prázdné, bez hráčů a na jednom, čínském, s pingem 483 ms, patřící zaměstnanci autorské firmy. Inu proč ne, poměřit své herní schopnosti se samotnými autory může být zajímavé. No pokud vám bude divné, že je všude tak prázdno, pak vězte, že je to z jediného důvodu - tuhle hru prostě nikdo nehraje. Po několika pohybech s vlastní postavou, pokusech zamířit, vypálit a něco/někoho trefit, také hned pochopíte proč.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

 Pohyby, základ každé akce
Pohyb vaší postavy je... řekněme standardní. Dopředu, doleva, doprava, dozadu, bokem, přikrčit a jinak nic. Což by ani tak nevadilo, kdyby šlo třeba o vojenskou akci z prostředí druhé světové. Ale něco podobného nečekáte u sci-fi řežby. Čekáte dynamiku, akci, divokou řež od prvního momentu. Ta se ale nedostaví a tak přijde na řadu první srovnání. Hned vás napadne, že oproti Unrealu se výskoky ve Warpath nedají zdvojit, abyste vyskočili třeba výš, ani není možné dělat dvojitým kliknutím úskoky do strany. Není možné dávat kombo a tak dále a to je divné. Tuze divné.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Po pěti minutách zkoušení různých zažitých herních stereotypů dojdete k závěru, že to nemá cenu a hru s nálepkou „další blbost“ smažete z disku. To jsem ale nemohl udělat a tak se poctivě trápil dál. Ke klasickým pohybům dopředu, doleva, doprava, dozadu, bokem, přikrčit a jinak nic, si po pečlivém testování tedy musíme přiřadit jakýsi speciální typ sprintu, po jehož aktivování vám z ruky zmizí zbraň, rozpije obraz a pokud přidáte směrové šipky, začnete se pohybovat super rychlostí. Zrychlený pohyb skončí hned potom, co vám dojde stamina (energie), ale hned tím z jakoby standardní hry získáte jiný dojem. To už totiž není standardní hra, se sprintem se dají vymýšlet psí kusy.

 Mapy
Další věc už tak pozitivní není. Tím kritizovatelným objektem jsou bezesporu mapy. Herní level obvykle tvoří jakýsi labyrint cest a zvětšených prostor na futuristické vesmírné lodi visící na orbitě nebo na odlehlé základně umístěné na cizí planetě. Kulisa pro řežbu tedy víceméně klasická. V tom problém není. Monotónnost prostředí občas zpestří nášlapný výtah, výklenek nebo cesta vedená z kopce a pak zase do kopce. To si dokážete poměrně snadno představit. Ale otázka je, jestli si dokážete představit, jak se třeba v takové mapě ve Warpath sbírá brnění? Já se vám to pokusím přiblížit...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Ano, rutinní záležitost, řeklo by se. Ale to brnění se nachází na vyvýšené platformě a k takové platformě vedou krabice rozmístěné tak, že tvoří schody. Proč, to netuším, ale pro vás to znamená, že musíte vyskočit na jednu krabici, pak na druhou a tak dále. Jednotlivé stupně jsou však přesně tak vysoké, jako maximální možná výška vašeho skoku. Jednou špatně načasujete a můžete si dát repete. Po chvíli snahy se konečně dostanete na krabici, ale ouha. Najednou se na ní zaseknete o zkosenou hranu - nebo malý hrbolek, který tam (z nějakého důvodu) prostě je.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Záhy zjistíte, že ten hrbolek nelze jen tak přejít, takže musíte skočit znovu, dostat se na něj a teprve až z hrbolku na platformu. To se vám zase nepovede hned na poprvé, takže tam skáčete s prominutím jako ten debil, abyste posléze zjistili, že na druhé straně je téměř neviditelný výtah. Takových "zásekových" míst jsou v mapách mraky a rozhodně nepřispívají k dobré duševní pohodě. Nicméně vězte, že nahnuté plošiny a jiné elementy v mapě lze občas v kombinaci se zrychleným pohybem využít k super skokům, které, když se pečlivě načasují, udělají ze sběru brnění banální rutinu. Warpath ale prostě musíte dlouho hrát, než si na něj zvyknete, než se ho naučíte, než vám přejde do krve.

 Střelba a zbraně
Nepotěší ani nedokonalé defaultní nastavení hry (vysoká citlivost myši, grafika, síť, atd.) a také to, že všechny zbraně, to je nějaký druh samopalu (Tyrant), brokovnice (Violator) a vrhač zeleného vybuchujícího slizu (Wolverine) mají vysoký rozptyl. Tím pádem na vzdálenost větší než malou netrefíte lautr nic.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Abyste stříleli přesněji, můžete se pokusit zazoomovat. Tím ale zase celou scénu přiblížíte natolik, že vám to znemožní souvislou orientaci v prostoru a omezí manévrování. Zbraně nemají žádný sekundární mód palby. Většina soubojů tak připomíná souboj děcek se staromódními špuntovkami. Děláte hodně kraválu, ale efekt nula... Přebíjení zbraní je nutné a poněkud pomalé, že by se opravdu, stejně jako pohyby, spíše hodilo do nějaké válečné simulace...

 Systém vylepšení
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Po dlouhých hodinách hraní a trápení pochopíte, jak to celé vlastně funguje. Můžete nést maximálně dvě zbraně. A pokud se vám s tím ubohým arzenálem podaří se štěstím udělat pár fragů, získáte od zabitých nepřátel kromě střeliva i speciální druh jakéhosi futuristického klíče. A to je právě bonus, který můžete vyžít pro upgrade vašich zbraní. Vyvoláte si speciální menu a přiřadíte klíč k té zbrani, kterou chcete vylepšit. První upgrade stojí jeden klíč, druhý dva a třetí tři. To vše za probíhající řežby, takže se s tím vylepšováním nesmíte moc zdržovat. Ale zase to stojí za to.

Sliz z vrhače po dopadu normálně vybuchuje, ale v pozdějších fázích střela nevybuchne hned, může přilnout kdekoliv, třeba na nepříteli, a vy ho pak můžete dálkové odpálit, dle libosti. U každé zbraně je možností víc, třeba můžete zrychlit přebíjení a zvláštní výbavou je obrovský nůž (standardně tuším pod klávesou Q) a zařízeníčko nazvané jako EMAD, které vám může například vylepšit staminu. Herní princip: doplnit si staminu na maximum přes EMAD, pak rozjet super sprint, těsně před nepřítelem zabrzdit a kinžálem z něj udělat sekanou dřív než řekne Tiscali Games - funguje spolehlivě. Lékárny ve hře asi nenajdete, ale střelivo je ještě ve volně pohozených krabicích rozmístěných v mapě (mimochodem, o krabice se také zaseknete, stejně jako o hrbolky, což je info jen tak pro úplnost).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů

HW nároky
Grafika sice oplývá zajímavými efekty nebo detailností, zaznamenal jsem dokonce tetelící se vzduch, různé výbuchy atd. Je tu také rag-doll fyzika, nicméně engine hry (Unreal 2.5) se jeví poněkud předpotopně. Občas je neuvěřitelně pomalý. Hra proto neběhá dvakrát svižně ani na hodně slušných grafikách a je potřeba výkonný procesor. Dostavují se nečekané lagy.

Marně jsem pátral nad tím, čím to může být způsobeno. Až do chvíle, než jsem jednou nechtěně vyhlédl z okna mapy a uviděl jaké obrovské prostředí se tam nachází a že tam právě probíhá jakási bitva mezi leteckými jednotkami, včetně všech nezbytných grafických efektů. Tak to se pak nelze divit, že to běhá pomaleji, než je zdrávo. Problémy technického rázu jsem měl i s nastavením jasu. Hra jaksi nepřebrala nastavení z desktopu…

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Závěr
Rozdílů, který by Warpath odlišovaly od tuctů jiných budgetových stříleček, je poměrně dost. Z pohledu recenzenta ale musím konstatovat, že mohly být všechny nápady daleko lépe odladěny nebo alespoň trochu dotaženy k dokonalosti. Že by právě proto byla plná verze potichu odložena z dubna na červen? Uvidíme...

Stáhněte si: Demo, Trailery...

Související články: Novinky, Pariah recenze, Vše o sérii Unreal Tournament

 
Cappy
autorovi je 27 let, momentálně pobývá v zahraničí a specializuje se na hardware, dříve se podílel na vývoji několika počítačových her



 
 
Cappy

Nejnovější články