War on Terror - dojmy z dema
zdroj: tisková zpráva

War on Terror - dojmy z dema

22. 2. 2006 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Blízká budoucnost nevypadá tak růžově, jak se o tom snaží přesvědčit politici ve svých projevech. Po sérii teroristických útoků proto vznikají mezinárodní ozbrojené síly, s nimiž jsme absolvovali misi na zasněžené Aljašce.

Autor: Warlock
Publikováno: 22.února 2006
Verze hry: demo
Doba testování: pár dnů


Obrázek zdroj: tisková zpráva Blízká budoucnost nevypadá tak růžově, jak se o tom snaží přesvědčit politici ve svých velkohubých projevech. Ještě během tohoto roku nás čekají série teroristických útoků ve všech hlavních metropolích po celém světě, které zvednou ze židlí i ty největší pacifisty. V prosinci bude vytvořena mezinárodní skupina WOFOR (World Forces), jejímž posláním se stane boj se zákeřným nepřítelem. První mise ale skončí fiaskem a Čína se rozhodne, že půjde svojí vlastní cestou ve snaze znovu nastolit mír a pořádek...

Nezbývá než doufat, aby se tyto představy tvůrců z Digital Reality (Desert Rats vs. Afrika Korps, D-Day, Haegemonia) nikdy nevyplnily a vše zůstalo pouze náplní realtimové strategie War on Terror, ze které jsme v aktuálním demu otestovali jednu misi z kampaně za WOFOR.

 Operace Forgotten Hope
Ještě předtím než se vydáte na cestu k předsunuté základně Point Hope, s níž bylo znenadání ztraceno spojení, budete si moci složit svou armádní skupinu. Omezovat vás budou pouze bodíky, které si v plné verzi vysloužíte z předchozích misí za splněné úkoly nebo nízký počet ztrát. Aljaška vás nepřivítá zrovna dvakrát přívětivě a kromě kruté zimy se budete muset vypořádat s rušičkou vašeho radaru či nebezpečnými raketovými SAM stanicemi. V pozdější fázi bude vaším úkolem vybojovat si svojí vlastní přistávací zónu, kam budou směřovat objednané posily.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Princip přísunu nových vojáků na bitevní pole je v podstatě totožný s tím z Ground Control. Ve speciálním okně si vyberete příslušné jednotky, které se vám v tu chvíli nejvíce hodí a za několik málo okamžiků budete sledovat obří transportní vrtulník, jež dopraví posily do landing zóny. Platba probíhá pomocí kreditů získaných za ničení nepřátelských jednotek nebo plnění příkazů vašich nadřízených. Obtížnost byla v demu napevno nastavena na velmi nízkou Zvětšit zdroj: tisková zpráva úroveň a nových posil tak byl vždy dostatek.

Arzenál šitý na míru
Veškeré tanky, džípy či podpůrná vozidla jsou rozdělena do několika přehledných skupin. V každé z nich najdete povětšinou dvě jednotky, jež se hodí k ničení rozdílných cílů. U WOFOR si tedy můžete vybrat mezi vrtulníkem určeným proti pěšákům či tím, který si rád smlsne na obrněných kolosech.

Každému stratégovi přijdou zajisté vhod rozsáhlé statistiky u každé jednotky, jež zahrnují útok rozdělený do pěti a obranu do tří kategorií podle druhu protivníka. Na škodu nejsou ani aktivní či pasivní schopnosti vašich vojáků. Dostanete se k nastražování min, plížení skrz nepřátelské linie, maskování za kouřovou clonu či zakopávání tanků, které zvedne jejich obranu a dostřel.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Ačkoli teroristická organizace Order nebyla v demu zpřístupněna jako hratelná strana, autoři alespoň umožnili nahlédnout do její stáje v databázi. Vedle již tradičních upravených čtyřkolek, dodávek či pickupů s raketometem jde i o jednotky přímo srovnatelné s těmi od WOFORu, které odpovídají současné světové výzbroji. Mluvím například o tančíku T90, jež je prakticky totožný se spojeneckým Challengerem. Odpověď, jak se mohli teroristé dostat k takovému arzenálu, přinese asi až postup v kampani, stejně jako odhalení výzbroje Číny.

 Zničitelné prostředí
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Přestože se pohybujete pouze po zasněžené Aljašce, místy neuvěříte vlastním očím po spatření perfektně zpracovaných modelů jednotek, včetně detailních textur, či skvěle vypadajících explozí téměř čehokoli ve hře. Grafický engine totiž dovoluje kompletně zničit prostředí, takže vám v cestě nebude stát žádný strom, zeď či jakákoli budova. Navíc se v místě dopadu tankových projektilů vytvoří tlaková vlna, která zvíří okolní vzduch.

V plné verzi budete putovat z jednoho konce světa na druhý a zastavíte se například v Mexiku, Číně, Německu, Paříži a dalších lokacích, jež nabídnou daleko větší pastvu pro oči než zasněžený sever. Stejný grafický engine má být mimochodem použit i v jiných chystaných hrách - Ghost Wars a War Front.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jediná moje výtka ohledně vizuálního zpracování směřuje k nedostatečnému oddálení kamery od bitevního pole. Při větších soubojích snadno ztratíte přehled a jen těžko budete uprostřed akce kroužit ze strany na stranu a hledat potřebné zálohy. Naštěstí existuje možnost dle libosti si hru zrychlovat nebo zpomalovat, což znamená, že čas není až tak velký nepřítel.

VIDEA Z VLASTNÍHO HRANÍ
První video (10 MB, XVID) dlouhé minutu a půl ukazuje neúspěšný útok tankové divize na pozice Order, po němž následovalo objednání dalších posil, které již celou situaci zvládly. Naopak v druhém videu (6 MB, XVID) byla daleko úspěšnější skupina Apachů, pro něž se stala snadným cílem přistávací zóna nepřítele, a to díky včasnému zničení protivzdušné obrany.

Chyby v demu
Pokud pomineme nedokonalosti v umělé inteligenci, kdy o kus dál stojící jednotky pouze nečinně přihlížejí, jak se jejich kolega proměňuje na kovový šrot, je tím hlavním problémem především práce s ovládáním jednotek.Neexistenci bojových formací v takové RTS už lze asi jen těžko odpustit. V praxi to znamená, že vaše tanková divize vypadá jako pytel s blechami. V případě, že si nedáte pozor, může jako první na místo určení dorazit bezbranný opravárenský vůz či lehce opancéřované APC. Dalším závažným nedostatkem je až neuvěřitelné zasekávání jednotek při jejich pohybu. Můžete třeba nařídit zadnímu voji, aby se přesunul do první linie, ale pokud nenařídíte obdobné prohození i předsunutým jednotkám, budete sledovat neustálé přetlačování, které nikam nepovede.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

Hudební doprovod je ještě předčasné soudit, protože při misi hrály stále dokola pouze dvě skladby, které jakkoliv byly kvalitní, začaly jít po delším hraní na nervy. O čem si ale už můžete udělat představu jsou hardwarové nároky. I na v dnešní době průměrné sestavě (Sempron 2600+, 1GB RAM, Radeon 9800) se vše hýbalo plynule při rozlišení 1024x768 na střední detaily bez některých efektů a vypnutém vyhlazování (plynulost videí neberte v potaz, jelikož jejich grabování dost zaměstnávalo celý počítač).

Dynamická akce
I přes výše popsané nedostatky se demoverze WOFOR hraje velice dobře a má ten správný spád. Díky vypuštění stavby základny a těžení surovin se můžete soustředit čistě na taktizování na bitevním poli s tím, že nesmíte zapomenout na bránění přistávací zóny. Vzhledem k solidní porci vedlejších nebo skrytých úkolů se nebudete nudit. Místy kazí požitek ze hry nevyvážení jednotek, když není problém objednat si deset vrtulníků Apache a vyčistit s nimi většinu mapy.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Pokud se podaří odstranit výše zmíněné „dětské nemoci“ a trochu rozšířit zbrojní arzenál, můžete si být jisti, že se vývojářům z Digital Reality podaří koncem dubna znovu dokázat, že umí dělat solidní realtimové strategie. Ale nějaké vskutku originální prvky byste zde čekali marně.

Stáhněte si: Demo, Trailer...

Související články: Novinky

 
Warlock
autorovi je 19 let, chystá se na maturitu a kromě Counter-Striku se zaměřuje na strategie všeho druhu, především pak na sérii „Age of“; nepohrdne ani kvalitní adventurou / RPG / NFS; kromě hraní na PC se věnuje karetní hře Magic the Gathering a programování



 
 
Warlock

Nejnovější články