The Spire je Portal, Blade Runner a System Shock dohromady
zdroj: tisková zpráva

The Spire je Portal, Blade Runner a System Shock dohromady

5. 12. 2010 4:39 | Dojmy z hraní | autor: Petr Poláček |

Řada vývojářů poskočila radostí, když Epic Games vydali UDK, neboli Unreal Development Kit, neboli zdarma (pro nekomerční užití) použitelnou verzi Unreal Engine 3. A někteří krom toho poskočení začali i tvrdě makat na zajímavých titulech, The Spire od týmu RAW Games (homepage) je stoprocentně jedním z nich.

Stačí se podívat na první video, které dýchá atmosférou System Shock (prostředí) a Blade Runner (hlavně tou hudbou od nadějného Garetha Cockera - homepage) a prezentuje se hratelností na pomezí Portalu, Penumbry a gravity gun sekcí z Half-Life 2. Jasně, jasně, zní to všechno až moc dobře, aby to byla pravda, ale nemá cenu soudit hru předem, zatím vypadá „zajímavě“, čímž myslíme hlavně hratelnost na záběrech z videa. Příběh je klišé, o tom až za chvilku.

The Spire se obejde bez klasických zbraní: všechno obstaráte rukavicí, která vám umožní různé druhy manipulace s objekty v okolí. Od brutálního metání předmětu k rozbití „něčeho“, přes opatrné umisťování objektů do jiných objektů a manipulaci více předměty naráz až po kombinování všeho výše uvedeného do zábavných kombo kombinací. Rukavice plná skvělých funkcí by však byla na nic, kdyby je nebylo nač použít. Tady už záleží na tvůrcích, jaké vymyslí hádanky, jak moc interaktivní bude prostředí a jestli ve hře opravdu nic nebude naskriptované, jak se chlubí. Trailer vypadá opravdu lákavě, obrázky (pro rozkliku) také.

Zato příběh a zápletku, tu nemá cenu řešit. Smiřte se s tím, že jste David Samuel Maher, probouzíte se v tajné výzkumné základně pod Antarktidou, nevíte co, kde, jak a proč, ale vydáte se odhalit informace související s odhalením konspirace, která snad ohrožuje i lidstvo. To jen mimochodem, mezitím stihlo vyčerpat paliva, stihlo se přemnožit, stihlo i vytvořit celosvětovou vládu a brzy se asi začne i definitivně ničit. Co bychom ale chtěli víc, příběh nebude to hlavní, je to zjevné z první ukázky. Hratelnost a atmosféra, na tom si tvůrci dávají nejvíc záležet, tak jim držte palce, ať hra může na jaře příštího roku vyjít hotová a skvělá. Další informace o hře hledejte na homepage.

Nejnovější články