The Bards Tale - dojmy z dema
zdroj: tisková zpráva

The Bards Tale - dojmy z dema

3. 4. 2005 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Po ohlášení titulu The Bards Tale, navazujícího na stejnojmennou legendu z roku 1985, mnoho erpégéčkářů zajásalo, ale po shlédnutí obrázků někteří možná zrozpačitěli. Jaké dojmy zanechalo demo v nás?

Autor: Jiří Sládek
Publikováno: 3.dubna 2005
Verze hry: oficiální demo
Doba hraní: víkend


Obrázek zdroj: tisková zpráva RPG The Bard´s Tale, myšlenkově navazující na stejnojmennou legendu z roku 1985, už nějakou dobu mohou prohánět majitelé konzolí, a na dveře už klepe i PC verze. Autoři ze společnosti InXile Entertainment nám čekání zpříjemnili alespoň vydáním hratelné ukázky. Demo přináší jednu komplexní lokaci – dungeon Mountain Tomb. S hlavním hrdinou se ocitáte v podzemí a můžete zkoušet, co hra umí. Vaše první kroky povedou k nedalekému závalu, za kterým je uvězněn nebožák žádající vás o pomoc. No a pak už se při cestě za jeho záchranou vydáte na podzemní procházku.

 Magická loutna
Až se trochu rozkoukáte, zjistíte, že hlavní hrdina – potulný pěvec - může dělat celkem dost zajímavých věcí. Klasické činnosti jako běhání a mlácení či střílení do nepřátel obstará myš, speciální akce pak univerzální „akční“ klávesa, pomocí které na předem daných místech můžete otevřít truhlu či dveře, prozkoumat tábořiště nebo s někým prohodit pár slov.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Asi nejzajímavějším kouskem je hraní na magickou loutnu; hudební nástroj tady slouží jako pomůcka pro vyvolávání spřátelených postav. Mezi tyto pomocníky patří různí bojovníci, ale také třeba čarodějnice schopná léčit ostatní nebo originálně pojatý průzkumník – ten se skvěle hodí právě do podzemních kobek, jelikož jeho specialitou jsou pasti. Jakmile nějakou objeví, varovně zakřičí a na chvíli se pokusí nástrahu eliminovat. Třeba tak, že se opře zády o zrádnou desku vyjíždějící ze zdi a hrdina může proběhnout. Kromě magických pomocníků barda doprovází také pes, který ovšem vypadá spíš na domácího vořecha než na bojové plemeno :)

 Bard všeuměl
Bard toho ovšem umí mnohem víc. Díky tomu, že v demu budete ovládat postavu na 13. levelu, tedy už poměrně zkušeného dobrodruha, najdete v jeho osobním deníku několik zajímavých informací o jeho schopnostech. Jde zejména o tzv. talenty, tak trochu obdobu perků z Falloutu nebo featů z třetí edice D&D zkrátka o jakési speciální dovednosti. Sem patří například umění bojovat se dvěma zbraněmi nebo šance na kritický úder protivníkovi.

Ač vás v demu překvapí pár dobrých nápadů (třeba dočasné přibrání nemrtvého vikinga do party), 90% času asi stejně strávíte jednotvárným rubáním nepřátel. Boje jsou věcí čistě akční, a kromě úderu můžete využít i krytí štítem - pokud ho zrovna máte v ruce, samozřejmě.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Při několika málo rozhovorech si všimnete, že Bard může vždy volit mezi vlídným a nepřátelským přístupem. Dialogy jsou sice vcelku lineární, ale jsou docela obstojně nadabovány a občas jim nechybí vtip, hlavně ze strany hlavního hrdiny. Když už jsme u toho, on je Bard vůbec docela zajímavý týpek – trochu slizký a ne úplně sympatický hlas, sarkastický humor, zarostlý obličej...

 Grafika, kamera, ovládání
Škoda jen, že díky nemožnosti naklánět kameru si pohled na něj užijete jen z výšky. Kamera je totiž trochu hloupě pevně pověšena nad hrdinou – a i když můžete libovolně rotovat a zoomovat, chybí zde právě funkce náklonu. Další podivností je ovládání, které kromě myši využívá čtveřice W-A-S-D, a na které si budete nějakou dobu zvykat (doporučuji konzultovat Help).

Grafika jako taková je celkem pěkná, nicméně o to více zamrzí již zmiňovaná kamera. Bardovo cestování čas od času doplňuje hlas „gamemastera“, který oznamuje důležité skutečnosti (například že zamčené dveře na sobě mají vyryt nějaký symbol a podobně).

Pochválit musíme layout dungeonu – podzemní krypta působí poměrně věrohodným dojmem (no dobře, těžko se to posuzuje, moc temných kobek jsem zatím nenavštívil), ovšem zároveň – logicky – poměrně jednotvárně. Jako trochu nešťastný mi připadá respawn pastí i nepřátel, což je otravné o to více, že za zabíjení nepřátel Bard v demu nedostával žádné zkušenosti („expíky“ získává jen po dokončení nějaké fáze úkolu/questu).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů

Trochu „konzolovitě“ je řešeno ukládání pozic, které je možné jen na speciálních místech označených knihou.

 Závěrem
Pocity a dojmy po zahrání dema nejsou zcela jednoznačné. Solidní zpracování a odlehčené pojetí jde ruku v ruce s některými ne úplně tradičními postupy (například sebrané předměty se okamžitě mění na peníze) a podivnou kamerou i ovládáním.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva To hlavní, tedy příběh a rozmanitost hry, zatím z dema posoudit nemůžeme, nicméně špatně zatím Bard´s Tale nevypadá. Takže pokud to klapne, mohl by tenhle titul být trochu netradičním, ale poměrně zajímavým erpégéčkem. Zjistíme to snad už na přelomu dubna a května.

Stáhněte si: Demo, Trailery...

Související články: Novinky...



Jiří Sládek
autorovi je 27 let a pracuje v papírovém herním magazínu GameStar, hry jsou jeho prací i koníčkem, zvláště pak RPG, strategie, taktické hry a vesmírné obchodní simulátory (divná kombinace, že? :-)



 
 
Jiří Sládek

Nejnovější články