Autor: Jiří Sládek Publikováno: 3.dubna 2005 | Verze hry: oficiální demo Doba hraní: víkend |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Bard toho ovšem umí mnohem víc. Díky tomu, že v demu budete ovládat postavu na 13. levelu, tedy už poměrně zkušeného dobrodruha, najdete v jeho osobním deníku několik zajímavých informací o jeho schopnostech. Jde zejména o tzv. talenty, tak trochu obdobu perků z Falloutu nebo featů z třetí edice D&D zkrátka o jakési speciální dovednosti. Sem patří například umění bojovat se dvěma zbraněmi nebo šance na kritický úder protivníkovi. Ač vás v demu překvapí pár dobrých nápadů (třeba dočasné přibrání nemrtvého vikinga do party), 90% času asi stejně strávíte jednotvárným rubáním nepřátel. Boje jsou věcí čistě akční, a kromě úderu můžete využít i krytí štítem - pokud ho zrovna máte v ruce, samozřejmě. ![]() ![]() ![]() Při několika málo rozhovorech si všimnete, že Bard může vždy volit mezi vlídným a nepřátelským přístupem. Dialogy jsou sice vcelku lineární, ale jsou docela obstojně nadabovány a občas jim nechybí vtip, hlavně ze strany hlavního hrdiny. Když už jsme u toho, on je Bard vůbec docela zajímavý týpek – trochu slizký a ne úplně sympatický hlas, sarkastický humor, zarostlý obličej... Grafika, kamera, ovládání Škoda jen, že díky nemožnosti naklánět kameru si pohled na něj užijete jen z výšky. Kamera je totiž trochu hloupě pevně pověšena nad hrdinou – a i když můžete libovolně rotovat a zoomovat, chybí zde právě funkce náklonu. Další podivností je ovládání, které kromě myši využívá čtveřice W-A-S-D, a na které si budete nějakou dobu zvykat (doporučuji konzultovat Help). Grafika jako taková je celkem pěkná, nicméně o to více zamrzí již zmiňovaná kamera. Bardovo cestování čas od času doplňuje hlas „gamemastera“, který oznamuje důležité skutečnosti (například že zamčené dveře na sobě mají vyryt nějaký symbol a podobně). Pochválit musíme layout dungeonu – podzemní krypta působí poměrně věrohodným dojmem (no dobře, těžko se to posuzuje, moc temných kobek jsem zatím nenavštívil), ovšem zároveň – logicky – poměrně jednotvárně. Jako trochu nešťastný mi připadá respawn pastí i nepřátel, což je otravné o to více, že za zabíjení nepřátel Bard v demu nedostával žádné zkušenosti („expíky“ získává jen po dokončení nějaké fáze úkolu/questu). ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Trochu „konzolovitě“ je řešeno ukládání pozic, které je možné jen na speciálních místech označených knihou. Závěrem Pocity a dojmy po zahrání dema nejsou zcela jednoznačné. Solidní zpracování a odlehčené pojetí jde ruku v ruce s některými ne úplně tradičními postupy (například sebrané předměty se okamžitě mění na peníze) a podivnou kamerou i ovládáním. ![]() Stáhněte si: Demo, Trailery... Související články: Novinky... |
Jiří Sládek | |
autorovi je 27 let a pracuje v papírovém herním magazínu GameStar, hry jsou jeho prací i koníčkem, zvláště pak RPG, strategie, taktické hry a vesmírné obchodní simulátory (divná kombinace, že? :-) |