TEST - Loco Roco Cocoreccho!
zdroj: tisková zpráva

TEST - Loco Roco Cocoreccho!

5. 2. 2008 20:20 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Pamatujete Lemmings? Podobná logická hříčka pro PS3 není jen obyčejnou konverzí, nýbrž mnohem zajímavější.

Od podzimu lze lze skrz online službu Playstation Network zakoupit PS3 (stažitelnou) verzi oblíbeného PSP hitu Loco Roco (2006). Pod dovádivým názvem „Loco Roco Cocoreccho!“ se ale skrývá víc, než doslovný remake kapesní verze hry (nebo dokonce interaktivní screensaver, jak byl projekt nějakou dobu propagován). Zatímco někteří čekali, že Sony prostě předělá PSP hru do HD a nahradí naklánění herního světa (ústřední a prakticky jediný ovládací prvek původní hry) za pomoci shiftů nakláněním za pomoci pohybového senzoru v Sixaxis ovladači, skutečnost je poněkud zajímavější - byť o plnohodnotné pokračování původní hry také nejde.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Loco Roco PS3 se skládá z jedné obří úrovně, rozdělné na menší sekce či spíše „okruhy“ s branami. Hráč začíná s jedinou Loco Roco potvůrkou a jeho cílem je najít zbývajících 199 (ano, ve hře můžete ovládat až dvě stovky barevných, zpívajících, skvělou fyzikou ovlivňovaných kuliček najednou díky HD rozlišení a velkému výpočetnímu výkonu PS3). Jednotlivé „okruhy“ obsahují podmínku, kolik minimálně příšerek musíte najít a dovést k bráně, abyste tuto mohli otevřít. Na první zahrání vás hned po dvou okruzích čeká závěrečný boss (kde doslova vystřelujete své příšerky nepříteli do tváře), ale s opakovaným hraním se vám zpřístupňuje okruhů stále více. Ačkoliv je finále hry vždy stejné, rozhodně se budete skvěle bavit objevováním dalších schovaných potvůrek, stejně jako překonáváním scóre na online leaderboardu. První projití hry může zabrat jen nějaké půl hodiny, ale pokoření všech okruhů už je zábava na několik hodin, nehledě na hrstku bočních miniher v podobě chytání much apod.

Největší překvapení pro fanoušky originálu bude nepochybně zcela odlišný ovládací systém. Zatímco v původní hře jste museli naklánět krajinu a nepřetržitě tak pohybovat svými svěřenci, zde tito pochodují sami (trochu jako lumíci) dokola po okruhu, takže už si je nemusíte tak hlídat – místo toho můžete jezdit po obrazovce a hledat další schované potvůrky nebo bonusy. Když se vám to hodí, můžete si kuličky přivolat za pomoci zcela nového prvku – analogovou páčkou vámi ovládaného kurzoru v podobě magického motýla, jež k sobě kuličky přitahuje. Čím déle a silněji držíte při pohybu s motýlem kolečko, tím silněji k sobě příšerky přitahuje. Po opakovaném mačkání kolečka začnou dokonce skákat motýlovým směrem. Pohybový senzor v Sixaxis ovladači je využit jen místy pro naklánění některých specifických plošinek nebo např. pro rozvíření vodní hladiny, setřesení visící potvůrky atd.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Krásná stylizace hry v HD dokonale vyniká, hudba zůstala v podobě skvělých písniček z originálu (jednotlivé příšerky zpívají různými hlasy, čím víc jich máte pohromadě, tím silnější sbor). Jediné frustrující prvky mohou být nucené čekaní, než se osvobozené potvůrky dobelhají k bráně (někdy to trvá i pár minut, bez možnosti urychlení) a nebo občasné selhání příšerky, která nedoskočila na místo, kam jste zrovna chtěli. To jsou ale jen drobné vady na kráse tohoto mimořádně roztomilého a návykového titulu, jehož cena byla stanovena jen na 2 britské libry (cca 80 Kč).
zdroj: vlastní, GP

martin_zavrel

Nejnovější články