Někteří možná znají listopadovou RTS Left Behind: Eternal Forces díky drobnému skandálu, který rozpoutala rada pro americko-islámské vztahy a požádala řetězec Wal-Mart o zastavení prodeje této hry. Jiní si vzpomenou na stejnojmenné romány Tima LaHayea a Jerryho B. Jenkinse, ze kterých hra přímo vychází. Jaká je zápletka? Svět a s ním i celé lidstvo se nezadržitelně blíží ke svému soudnému dni a jenom věřící mohou být vzati do nebe. Ti zbylí budou ponecháni napospas a zůstanou pod vlivem antikrista. Boj dobra (Tribulation Forces) a zla (Global Community Peacekeepers) probíhá na plné obrátky.
Vašim hlavním posláním je zlanařit co nejvíce neutrálních obyvatel poničeného New Yorku. V každé ze čtyř misí obsažených v demoverzi začínáte pouze s hrstkou věřících a své zástupy rozšiřujete pomocí kněžích, kteří si jednoduše stopnou nejbližšího kolemjdoucího a ukecají ho na svou stranu (podobnost se svědky Jehovovými je čistě náhodná :) Tím pádem se onomu „vyvolenému“ zvedne ukazatel víry, jenž určuje, zda je dobrý, zlý nebo neutrální. Důležité je v průběhu misí pravidelně přikazovat všem svým jednotkám, aby se modlily a tím dokázaly odolávat lákavým nabídkám zla, které na svojí stranu konvertuje obyvatele podobným způsobem.



Tento způsob získávání pracantů přináší do RTS zajímavou metodu, jak donutit hráče, aby si každé jednotky vážil. Počet neutrálních osob jen tak zbůhdarma se potulujících na ulicích je v některých misích silně omezen. Další lahůdkou je přeškolení (neplést si s vymýváním mozků) obyvatele na vojáka, stavitele nebo kněze s tím, že každé povolání se dále větví na podtřídy. Vše probíhá v budovách, které lze po městě libovolně zabírat a přetvářet je v tréninková střediska nebo banky pro získávání peněz. Samotné boje probíhají buď hezky postaru nebo daleko preferovanější (někdy nezbytnou) cestou náboženských střetů, kdy obracíte na víru soupeřovy jednotky. To samé umí kumpáni ďábla také a úspěšnost záleží na již zmiňovaném indexu víry.
Zdá se vám tento koncept Left Behind inovativní, neotřelý a velmi originální? Mně se zdál po odehrání tutoriálu taktéž. Následované utrpení by se dalo přirovnat k rozhovoru se členem jisté nejmenované náboženské skupiny. Mise jsou naprosto lineární a bez jakékoli šťávy nebo spádu. Jedinou infarktovou situaci jsem prožil, když jsem po více jak dvacetiminutovém trénování skupiny knězů s napětím očekával, zda se hra vůbec uloží. Stejně nervy drásající je i pohyb s jednotkami po New Yorku - dva naráz poslané hummery, jeden dorazí načas, druhý se však staví o blok dál na menší nákup v hypermarketu (problémový pathfinding). Dojem nevylepší ani na první pohled nízkorozpočtová grafická stránka. Později se ještě začne projevovat těžkopádnost celého konceptu a téměř věčnost trvá, než se propracujete k většímu počtu věřících. O "úspěchu" plné verze svědčí recenze ze světa, kde se Left Behind zřídkakdy přenesl přes 50%.