| Autor: Cappy Publikováno: 19.března 2003 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Pro zkušeného hráče není problém uplatnit zafixované a stokrát vyzkoušené postupy z původního Splinter Cell. Takže než někam vlezete, napřed se podíváte, co je za dveřmi. A když už tam jste, tak zase co nejrychleji zhasnete. Ve dvou misích v demu k tomuto účelu slouží palná zbraň a také poněkud méně efektní, ale stejně dobře fungující vypínače. Pokud se za dveřmi nachází nepohodlná osoba, máte možnost jí zajmout, sejmout, popřípadě zneužít k nějaké akci, kterou by jinak dobrovolně neudělala. V první misi, která z části připomíná velkou vlakovou loupež, si se Samem také vyzkoušíte několik akrobatických pohybů. Jako třeba visení za jednu ruku za hranu střechy vagonu, když vás míjí protijedoucí vlak na vedlejší koleji. Dále tu máme roznožku mezi vagóny, nebo se budete pověšení za nohy plazit pod podlahou mezi nápravami a obrovskými ocelovými koly vlaku.
zdroj:
tisková zpráva
Zvláštní omezení Stejně jako v původní hře, i tady platí fyzikální zákony. Bohužel, některé limity zůstaly a omezují svobodu hráčova pohybu. Je třeba nepochopitelné, že zmíněná střešní, ale i jiná světla rozstřelit lze, ale okenní tabule, ať už ve dveřích či v oknech vlaku, rozstřelit nejdou a v podstatě se chovají, jako by byly neprůstřelné. V úvodním levelu z dema jsem po chvíli hraní narazil na pár drobných problémů aneb pár věcí, které autoři tak trochu nedomysleli. Tak zaprvé. Sam jde do akce s neobvykle omezenou výbavou. Chybí zde například oblíbený šperhák, což se na prvních zaseklých dveřích ukáže jako jasná nevýhoda. Výtku bych měl i k designu tohoto levelu s jinak neotřelým nápadem. Vlak má málo vagónů a pokud chcete misi splnit, nemůžete si vybrat, kudy půjdete. Vaše cesta vpřed je v podstatě předem dána. Vnějškem se dají překonat jenom některé vagóny, takže se musíte plácat vnitřkem. To je pochopitelně mnohem složitější a navíc to může skončit zákysem.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
No a pak je tu několik faktů, které hru výrazně odchylují od možné reality. Ve skutečnosti totiž mezi Nice a Paříží zpravidla jezdí jenom vysokorychlostní vlaky TGV. Navíc, drtivá většina tratí v Evropě, tedy nejen ve Francii, je elektrifikovaná a nad tratí jsou natažené troleje. V demu je to také tak (alespoň na začátku) ztvárněno a nad železniční tratí jsou také lampy. Závěrečné vyzvednutí Sama z jedoucího vlaku pomocí lana visícího ze stroje Osprey (letoun s překlopnými rotory) je tím pádem čistě ve sféře sci-fi. Navíc se troleje zcela nepochopitelně kamsi ztratí. Není to jediná podivnost v demu. Stalo se mi například, že mne nepřítel zpozoroval skrz pevnou bariéru. Čas pro pochvalu
zdroj:
tisková zpráva
Sam se také naučil nové a ještě vypečenější triky. Ve vlaku jsem se například dostal do situace, kdy jsem potřeboval odlákat stráž z určitého místa. Za normálních okolností bych sebral plechovku od Coca-Coly a jejím odhozením bych způsobil lomoz na patřičném místě. Strážný by se na místo šel podívat a dostal by se mi přímo do spárů. Ale když není žádná plechovka od Coly právě po ruce? Zahvízdat by mě ani ve snu nenapadlo. Nicméně ve hře to funguje a funguje to dobře. Je dobré vědět, že když máte problém, stačí si prostě jen tak trochu hvízdnout. V druhé misi zase překvapila nastražená mina, kterou bylo vidět jenom termovizí. Vylepšená umělá inteligence? Možná se mi to jen zdá, ale demo Pandora Tomorrow mi přijde nepatrně těžší, než původní Splinter Cell. Pochopil bych to za předpokladu, že by to mělo nějaký efekt a napomáhalo hratelnosti. Vaši protivníci ale žádnou zázračnou inteligencí nedisponují. Většinou neustále chodí dokolečka v kruhu, jak malé děti o velké přestávce. Jako obvykle strávíte valnou část hry čekáním na vhodný okamžik, ve kterém se můžete posunout o kousek vpřed. Pokud dojde ke kontaktu, protivníci jsou daleko agresivnější než minule a už dávno nepřipomínají ony správně vykulené strážníky, kteří se třikrát zeptali „kdo tam?“, než vytáhli zbraň. Navíc protivník občas nemile překvapí svojí přehnanou ostražitostí a také tím, že ho jeden zásah nepošle k zemi. To je obzvláště patrné v krátké druhé misi z dema, v níž je úkolem proplížit se přes dobře strážený tábor ke dveřím do jeskynního systému.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů Hardwarové požadavky Hra je vytvořena poměrně klasickým způsobem. Vyniká snad jedině detailně vymodelovanými objekty a proto by čistě teoreticky mohla fungovat i na hodně starých grafických kartách. Ale nefunguje. Problém je v tom, že vývojáři si neodpustili některé rádoby moderní efekty - nebo lépe řečeno staré efekty zpracované novým způsobem a na podporu starších grafických karet se jednoduše vykašlali, místo toho, aby je nechali zpracovat procesorem. Nemějme jim to prosím za zlé. Nový způsob zpracování bývá obvykle snazší. Ono nezbytné minimum pro hraní Splinter Cell: PT dema hledejte v NVIDIA GeForce 4 Ti. Bezproblémově by potom hra měla fungovat na jakékoliv grafické kartě s pixel shadery 1.4 a vyššími. U zmíněné GeForce 4 Ti může docházet k náhlému poklesu výkonu, protože tato nemá karta pixel shadery 1.4, nýbrž pouze verzi 1.3. Závěrem
zdroj:
tisková zpráva
Původní Splinter Cell je natolik dobrá hra, že ze svých kvalit bude těžit ještě hodně dlouho a nějaké to pokračování jako Pandora Tomorrow pohodlně snese. Demo nijak zvlášť nepřekvapilo, ale také nezklamalo. Uvidíme, co přinese plná verze hry, která by pro PC měla vyjít na přelomu března a dubna, ale ještě předtím bychom se měli setkat s ukázkou multiplayeru.Stáhněte si k Pandora Tomorrow: Demo, Multiplayer videa, Trailery, Videa, IGN videa... Stáhněte si k původnímu Splinter Cell: Patch, češtinu, videa, cheaty... Související články: Novinky, Splinter Cell recenze, návod, dojmy, speciál o přídavných misích |
| Cappy | |
| autorovi je 26 let, momentálně pobývá v zahraničí a specializuje se na hardware, dříve se podílel na vývoji několika počítačových her |