Autor: J.A.Frost Publikováno: 26.září 2007 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Dobrým znamením je život herního prostředí. Po silnicích jezdí dostatek aut, neustále se vám někde pletou chodci, navíc opět umě vymodelovaní. Spolu s vámi se na place prohání dalších pár skejťáků a prostě se necítíte jako uvnitř trenažeru. Kapitolou samou pro sebe je pak kamera umístěná jakoby za prknem, snímající daleko více samotný skate spolu s nohama jezdce. Má to svá pro i proti. Ku prospěchu je určitě viditelný detail pohybu nohou a práce těla. Nevýhoda je v jisté nepřehlednosti, pokud děláte sled triků. Každopádně hra díky tomu vypadá velice zajímavě. (Ne)realita Příjemně potěšila krásně zvládnutá fyzika. Začnu třeba pohyby na prkně či chování samotného prkna. Všechno je krásně plynulé a uvěřitelné. Každé natočení koleček, každé zhoupnutí a pohyb. Triky jsou naprosto věrohodně zvládnuté, včetně držení balancu těla. Tedy pokud nedojde na padání. To totiž působí proti všemu dosti nereálně, nehledě na to, že se skejťák hnedka nezvedne ze země. Absurdně to vypadá hlavně po střetu s chodci, kdy jsem padl uprostřed přechodu a chodci na strnulou postavu ani nereagovali a s klidem do ní kopali (tedy vlastně přecházeli). Podivuhodné na tom bylo především to, že si to virtuální Sk8er nechal líbit a v klidu ležel, dokud se nerespawnul! Ano, je to tak, tady se nezvedá a nehoní prkno po ulicích, tady se po pádu po chvilce prostě z ničeho nic objevíte (v novější verzi hry už můžete aspoň respawn urychlit). ![]() ![]() ![]() Au, mé ruce Najdou se i jiné nedostatky. Například ovládání, které je dle mého názoru na Xboxu 360 řešeno zbytečně komplikovaně. Hráč se rozjíždí pomocí „áčka“ či „xka“ podle toho, jakou nohou se má jezdec rozjíždět. Triky děláte různými pohyby pravým bumperem. Oba trigery působí jako záchytné body různých grabovacích triků. Bez projití tutoriálu se v této hře neobejdete, protože až s jeho pomocí jsem pochopil základy ovládání a dělání triků. Když jsem ke hře prvně přišel na Games Convention, bez pomoci asistentky EA jsem nebyl schopen ani odlepit prkno od země. Nakonec jsem vykouzlil alespoň pár backflipů a podobných skopičinek, které jsou popsané v herní nápovědě. Leč to člověka brzy omrzí a hledá další možné způsoby využití prkna, třeba grindování, které je řešeno tak, že se musíte při výskoku trefit na nějakou hranu či zábradlí a svést se po něm, jako v reálu, tedy nikoliv pomocí nějakého záchytného tlačítka. Zapomeňte na návyky z konkurenční série, Skate je totiž hra na úplně jiném hřišti. Všechno je mnohem plynulejší a realističtější, což chce jak trochu trpělivosti, tak cviku. Přesto si však neodpustím výtku k ergonomii. Xboxový ovladač je podle mě výborně navržený, ale kdo mi vysvětlí, že mě z ovládání této hry po chvíli opravdu bolí ruce? Je sice fajn, že se hra chová, jako byste na prkně opravdu stáli, ale daň za to je opravdu nepříjemná. Neustálé přehmatávání z tlačítek a trigerů na bumper způsobuje bolest rukou. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Dojmy ze Skate se odvíjí od dvou různých verzí hry, které jsem testoval. Z první městské ukázky jsem měl do jisté míry pachuť v ústech, protože některé věci nefungovaly, jak by měly. Druhá ukázka mě naopak navnadila, jelikož hra šlapala jako hodinky (až na občas trochu zlobící plynulost). Nakonec jsem si ovládání docela oblíbil, i když pořád ještě existují triky, které prostě nezvládnu pohybově zkoordinovat.
SKATE gameplay clip - stažitelná verze z Gamersyde (52 MB, 1280x720) SKATE starší trailer Stáhněte si: Demo z Xbox Live Marketplace, Trailery Související články: Novinky Linky: Oficiální české stránky a anglická homepage |
J.A.Frost | |
editor: jd |