Silent Storm: Sentinels - dojmy z dema
zdroj: tisková zpráva

Silent Storm: Sentinels - dojmy z dema

26. 6. 2004 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Příznivci taktických strategií nemají lehký život, jelikož kvalitních kousků je jak šafránu. Válečný Silent Storm však patří mezi ty nejlepší a proto potěší příchod pokračování Sentinels, jehož demo jsme otestovali.

Autor: Jiří Sládek
Publikováno: 26.června 2004
Verze hry: anglické demo
Doba hraní: pár dnů

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Pamatujete si ještě na organizaci zvanou Thorovo kladivo? Pokud vám alespoň trochu slouží paměť a pokud jste hráli taktickou strategii Silent Storm, tak asi ano. A proč se vlastně ptám? Protože se s touhle teroristickou cháskou už brzy opět setkáte...

 Dobrý základ
Tahová strategie Silent Storm (recenze) od ruského vývojářského týmu Nival Interactive se po svém vydání loni na Vánoce dočkala menší pozornosti hráčů a médií, nežli by si zasloužila. Nebudeme spekulovat, jestli za to může laxní přístup vydavatele z JoWoodu, který už dokázal komerčně pohřbít i jiné tituly, ale spíš si tento kousek velice stručně připomeneme. Jednalo se o variaci na taktickou lahůdku Jagged Alliance, až na to, že vše bylo vyvedeno ve velice slušivém kabátku s (na poměry strategie) neuvěřitelně propracovaným enginem, který disponoval průstřelností materiálů, rag-doll efektem a dalšími vychytávkami.

Ve hře zasazené do reálií druhé světové války jste se chopili až šestičlenné partičky ke všemu odhodlaných specialistů Spojenců nebo Osy a vydali jste se do boje. Nejprve proti znepřátelené straně, a posléze proti skutečnému nepříteli, už zmíněné organizaci s božskou zbraní v názvu. Promakaný bojový systém, super zpracování spolu s lehce nelineárním postupem zajistily ve většině magazínů tomuto titulu hodnocení nad 80% a není tedy divu, že se vydavatelé s vývojáři dohodli na vytvoření pokračování/datadisku s názvem Sentinels.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

 Nebezpečí trvá
„Es na třetí“, neboli Silent Storm: Sentinels, vás zavede do doby těsně po válce, konkrétně do let 1946-47. Kromě této změny si také hned na začátku uvědomíte, že neplníte roli věrných vojáků bojujících za svou vlast, ale spíše jste nájemnými žoldáky, kteří pracují pro tajemnou organizaci Sentinels. Tu tvoří mimo jiné i mnoho veteránů z operací popsaných v SS, a navíc si tentokráte můžete do jedné party naskládat jedince, kteří dříve stáli na opačné straně barikády.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Najdete tu i dost nových tváří; dohromady přesně 40 ke všemu odhodlaných týpků. V demu máte od začátku k dispozici sniperku Toby, ale je dost pravděpodobné, že si stejně jako minule budete moci svého hlavního hrdinu vytvořit podle vlastních představ.

 Vychytávky Sentinels
Hned v první misi dema si uvědomíte, že engine se v podstatě vůbec nezměnil - vzhledem k jeho kvalitám to ale příliš nevadí. Na druhou stranu se můžete těšit na některá zbrusu nová prostředí (například důlní šachty) a přibylo i pár nových budov a objektů (třeba nové kusy nábytku v interiérech a podobně), které prostředí příjemně oživují.

Herní systém samozřejmě také zůstal bez výraznějších změn; pár novinek tu však najdeme. Tak předně, přehrabování v inventáři tentokráte (logicky) stojí akční body. Tahle úprava se sice už objevila v jednom z volitelných modů, ale i tak je to pozitivní změna.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Druhou příjemnou novotou Sentinels pak jsou ikony nepřátel – ty totiž tentokráte vyjadřují jejich chování a rozpoložení. Například ikona, na které je voják se žvárem v hubě, vyjadřuje klid a nepřílišnou ostražitost, voják s tlamou otevřenou k výkřiku zase pravý opak. Po skončení mise vás také potěší přehledné menu, ve kterém se zobrazí všechny předměty, na které jste během akce narazili, takže je nemusíte sbírat po jednom.

 Peníze nade vše
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Asi nejzásadnějším vylepšením Sentinels je ekonomický systém založený na penězích. Peníze získáte zaprvé jako odměnu po skončení mise, zadruhé prodejem vybavení, které posbíráte, ale sami nevyužijete. Finance pak utratíte za najmutí jednotlivých vojáků a nákupem zbraní, léků a dalšího harampádí. Zde se sluší podotknout, že v datadisku se objeví i pár kousků nového vybavení, jako je třeba AK-47 nebo TKB-408.

Novinkou je i rozbitelnost a poruchovost vaší výzbroje a její následné opravování. Potěší také o dost přehlednější zpracování inventáře zásobovacího důstojníka na základně. Ač jsme v demu nenarazili na žádné speciality, jako jsou Panzerkleiny, je jasné, že si je (nebo nějakou jejich obdobu) budeme moci vychutnat i v datadisku – na základně je totiž opět hangár a v inventáři je opět kategorie pro speciální zbraně určené právě pro tyhle kovové miláčky.

 Opět nelineárně?
Ač se samozřejmě z krátkého dema nedá posoudit kvalita a charakter celé kampaně, víme, že má být nelineární a měla by obsahovat skoro dvacítku misí. Nelinearita bude pravděpodobně dána možností výběru dalšího postupu – už z dema je patrné, že vám po dokončení každé mise velitel Sentinelů nabídne několik dalších úkolů, z nichž si budete moci vybrat. Každý z nich má samozřejmě jiné zadání a také za ně jsou vypsány různě vysoké finanční odměny.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

Otázkou zatím zůstává, zdali bude docházet i k „náhodným“ setkáním s nepřítelem při pohybu po mapě. Je pravda, že za války je vcelku normální, když čas od času narazíte na nepřítele, ale tady by se to vysvětlovalo dost těžko… No, uvidíme.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Zatím vše nasvědčuje tomu, že SSS by mohl být velmi slušným pokračováním. Zvláště pokud se by se jednalo o samostatně spustitelnou záležitost (a za poloviční cenu), jak bylo naznačeno ve fóru JoWoodu. Moudřejší budeme během letošního léta, kdy mají Sentinels v anglické verzi vyjít.

Stáhněte si: Demo, Trailery...

Související články: Silent Storm recenze a dojmy, Novinky

Jiří Sládek
autorovi je 26 let a pracuje v papírovém herním magazínu GameStar, hry jsou jeho prací i koníčkem, zvláště pak RPG, strategie, taktické hry a vesmírné obchodní simulátory (divná kombinace, že? :-)

 
 
Jiří Sládek
Smarty.cz

Nejnovější články