| Autor: Jiří Sládek Publikováno: 26.června 2004 | Verze hry: anglické demo Doba hraní: pár dnů |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek „Es na třetí“, neboli Silent Storm: Sentinels, vás zavede do doby těsně po válce, konkrétně do let 1946-47. Kromě této změny si také hned na začátku uvědomíte, že neplníte roli věrných vojáků bojujících za svou vlast, ale spíše jste nájemnými žoldáky, kteří pracují pro tajemnou organizaci Sentinels. Tu tvoří mimo jiné i mnoho veteránů z operací popsaných v SS, a navíc si tentokráte můžete do jedné party naskládat jedince, kteří dříve stáli na opačné straně barikády.
zdroj:
tisková zpráva
Najdete tu i dost nových tváří; dohromady přesně 40 ke všemu odhodlaných týpků. V demu máte od začátku k dispozici sniperku Toby, ale je dost pravděpodobné, že si stejně jako minule budete moci svého hlavního hrdinu vytvořit podle vlastních představ. Vychytávky Sentinels Hned v první misi dema si uvědomíte, že engine se v podstatě vůbec nezměnil - vzhledem k jeho kvalitám to ale příliš nevadí. Na druhou stranu se můžete těšit na některá zbrusu nová prostředí (například důlní šachty) a přibylo i pár nových budov a objektů (třeba nové kusy nábytku v interiérech a podobně), které prostředí příjemně oživují. Herní systém samozřejmě také zůstal bez výraznějších změn; pár novinek tu však najdeme. Tak předně, přehrabování v inventáři tentokráte (logicky) stojí akční body. Tahle úprava se sice už objevila v jednom z volitelných modů, ale i tak je to pozitivní změna.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Druhou příjemnou novotou Sentinels pak jsou ikony nepřátel – ty totiž tentokráte vyjadřují jejich chování a rozpoložení. Například ikona, na které je voják se žvárem v hubě, vyjadřuje klid a nepřílišnou ostražitost, voják s tlamou otevřenou k výkřiku zase pravý opak. Po skončení mise vás také potěší přehledné menu, ve kterém se zobrazí všechny předměty, na které jste během akce narazili, takže je nemusíte sbírat po jednom. Peníze nade vše
zdroj:
tisková zpráva
Asi nejzásadnějším vylepšením Sentinels je ekonomický systém založený na penězích. Peníze získáte zaprvé jako odměnu po skončení mise, zadruhé prodejem vybavení, které posbíráte, ale sami nevyužijete. Finance pak utratíte za najmutí jednotlivých vojáků a nákupem zbraní, léků a dalšího harampádí. Zde se sluší podotknout, že v datadisku se objeví i pár kousků nového vybavení, jako je třeba AK-47 nebo TKB-408.Novinkou je i rozbitelnost a poruchovost vaší výzbroje a její následné opravování. Potěší také o dost přehlednější zpracování inventáře zásobovacího důstojníka na základně. Ač jsme v demu nenarazili na žádné speciality, jako jsou Panzerkleiny, je jasné, že si je (nebo nějakou jejich obdobu) budeme moci vychutnat i v datadisku – na základně je totiž opět hangár a v inventáři je opět kategorie pro speciální zbraně určené právě pro tyhle kovové miláčky. Opět nelineárně? Ač se samozřejmě z krátkého dema nedá posoudit kvalita a charakter celé kampaně, víme, že má být nelineární a měla by obsahovat skoro dvacítku misí. Nelinearita bude pravděpodobně dána možností výběru dalšího postupu – už z dema je patrné, že vám po dokončení každé mise velitel Sentinelů nabídne několik dalších úkolů, z nichž si budete moci vybrat. Každý z nich má samozřejmě jiné zadání a také za ně jsou vypsány různě vysoké finanční odměny.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů
zdroj:
tisková zpráva
Zatím vše nasvědčuje tomu, že SSS by mohl být velmi slušným pokračováním. Zvláště pokud se by se jednalo o samostatně spustitelnou záležitost (a za poloviční cenu), jak bylo naznačeno ve fóru JoWoodu. Moudřejší budeme během letošního léta, kdy mají Sentinels v anglické verzi vyjít.Stáhněte si: Demo, Trailery... Související články: Silent Storm recenze a dojmy, Novinky |
| Jiří Sládek | |
| autorovi je 26 let a pracuje v papírovém herním magazínu GameStar, hry jsou jeho prací i koníčkem, zvláště pak RPG, strategie, taktické hry a vesmírné obchodní simulátory (divná kombinace, že? :-) |