Autor: Dreb Publikováno: 25.listopadu 2002 |
![]() ![]() ![]() Dále bude konečně možné vytvořené koncepty ukládat a v případě neúspěchu mise nahrát a třeba jen lehce modifikovat. Dost tedy bylo neustálého zadávání pořád těch samých nebo podobných příkazů neustále dokola, dokud to konečně nevyšlo. Konečně poslední vychytávkou, o které prosákly informace, bude možnost přepnout mapu do 3D zobrazení, aby bylo možno lépe naplánovat úhly krytí jednotlivých nebezpečně vyhlížejících míst, kde by mohli teroristé nastražit past nebo kde se prostě jen očekává jejich větší koncentrace. Nyní ale už k samotnému multiplayerovému demu. V něm jsou obsaženy dva herní módy: Team Survival - ala Team Deathmatch, pouze se čeká, dokud není kompletně zlikvidována jedna strana a Survival - ala King of the Hill nebo deathmatch, kdy zvítězí ten nejdéle žijící hráč. V distribuci dema jsou pouze dvě menší, i když solidně členité mapy a to Streets a Prison. Nutno však podotknout, že obě poskytují dostatek prostoru na vyřádění se. Týmová (ne)spolupráce ![]() Precizně provedený útok by měl vypadat asi tak, že jsou rychle otevřeny dveře, do místnosti je někým jiným, než tím kdo otevíral, vhozen oslepovací granát a po jednom popřípadě po dvou se vbíhá způsobem prvý druhý, kdy je nejdříve pokrýváno místo nejpravděpodobnějšího výskytu nepřítele a posléze to ostatní. Na tohle ale rovnou zapomeňte, to půjde tak v singleplayeru nebo s velmi dobře sehraným klanem. V současné době si každý (až na čestné výjimky) jede na vlastní triko, pobíhá po obou mapách jako v Doomovi a nejčastěji budete pravděpodobně umírat po zásahu ze zadu nebo z boku. Taktéž absence hlasové komunikace moc nepotěší - v plné verzi snad bude. ![]() ![]() ![]() Hardwarová náročnost A budeme skuhrat ještě chvíli dál. Za minulé negativní názory hra více méně ani nemohla, ale za tohle už ano. Sice se jedná jen o demo, ale tohle už jsem dlouho neviděl. Jelikož Raven Shield využívá nejnovější technologie od Epicu, na které běží Unreal Tournament 2003, který je setsakramentsky dobře optimalizovaný a o zábavu nejsou ochuzeni ani majitelé slabších sestav, předpokládal jsem, že něčeho podobného se dočkám i zde. Vyladěná sestava AMD 1.2 GHZ, 512 SDRAM, GeForce 2 MX 400 sice už opravdu není tím nejlepším, na čem se dnes hrají hry, ale když vidím, jak se na tom hýbou ostatní novinky, je mi do pláče. ![]() Programátoři Raven Shield jsou buď úplně neschopní a nepodařilo se jim se s enginem nové generace sžít a nebo se s optimalizací moc nepárali, protože má už přeci dnes doma každý nějakou tu GeForce 4. Uvidíme v plné. Pokud ale vlastníte sestavu podobnou té mojí, na kvalitní zábavu s tímto demem v rozlišení vyšším jak 800x600 a s většími, než minimálními detaily rovnou zapomeňte. Grafika a animace Jinak je ale grafika eňo ňuno a je vidět, že nový Unreal engine bude ještě nějaký ten pátek neohroženě panovat. Textury se tváří až nebezpečně realisticky a to samé se dá říci i o jednotlivých příslušnících protiteroristických komand (v demu nejsou teroristé, ale pouze barevně odlišení policisté). Jinak je ale grafika eňo ňuno a je vidět, že nový Unreal engine bude ještě nějaký ten pátek neohroženě panovat. Textury se tváří až nebezpečně realisticky a to samé se dá říci i o jednotlivých příslušnících protiteroristických komand. V demu jinak nejsou teroristé, ale pouze barevně odlišení policisté. Každá z postaviček ve hře je velmi detailně vymodelovaná, k vidění jsou perfektní modely různých zbraní, kterých je v demu zastoupeno opravdu dost (v plné verzi jich bude rovných 50) a pokud máte třeba nějaký speciální předmět (explozivní granáty, kouřáky, oslepováky nebo například detektor tlukotu srdce či jeho rušička), jsou k vidění, jak se pohupují u pasu. Prostě paráda - ostatně mrkněte se na obrázky všude kolem. ![]() Ozvučení a hra přes internet Abych řekl pravdu, zvuky nebyly u této série nikdy předností (neříkám, že byly špatné) a nejinak je tomu i v tomto demu. Jednoduchá válečně znějící melodie podkreslující pohyb po úvodní obrazovce a přilehlých menu a ponuré tóny při vaší eliminaci, tak to je to jediné, co by se dalo nazývat hudbou. Dále tu jsou zvuky střelby, výbuchy granátů, zvuky pohybu po různých materiálech a jelikož to je více méně všechno, tak se přesuneme zase o dům dál. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Raven Shield je ocejchovaný jako Ubi.com only (dokonce je i vyžadována registrace přímo na stránkách a vytvoření konta pro hraní) a proto rovnou zapomeňte na vyhledávání dobrých serverů přes výborné prográmky jako je All-Seeing Eye nebo HLSW. In-game browsery jsou sice většinou na nic, ale tenhle alespoň nepadá, takže se to docela dá. Stačí si navolit hru na internetu a chvíli počkat. Pokud máte připojení od UPC nebo přes jinou kabelovou televizi, můžete se dočkat i velmi slušných pingů kolem 30-40. V samotné hře pak máte na začátku každého kola solidní několikavteřinový limit, během kterého si můžete vybrat jednu z nabízených zbraní rozřazených do několika kategorií, pistoli a doplňkové vybavení. Docela užitečné je tlačítko ready, které když zaškrtnou všichni hráči ještě před vypršením limitu, začíná se rovnou hrát. Závěrem ![]() Stáhněte si: Demo, Trailer, Videa Související články: Novinky, Globální marketing versus marketing UbiSoftu, Sum of All Fears recenze, Rainbow Six: Rogue Spear |
Dreb připravil: jd |