Autor: Dreb Publikováno: 19.srpna 2002 |
![]() ![]() ![]() Děj New World Order se bude odehrávat v relativně blízké, leč fiktivní budoucnosti, kdy se začne rozmáhat organizovaný zločin, který bude ve své podstatě přímo ohrožovat jednotlivé státy. Únosy, vydírání, přepady, krádeže, nájemné vraždy, bombové atentáty, cílené chemické a biologické útoky atd. Kvůli těmto a dalším hrozbám je vytvořeno speciální komando GAT (Global Assault Team), které sestává z těch nejlepších a nejzkušenějších vojáků, policistů a dalších specialistů. Největší hrozbou tohoto komanda se stává takzvaný Syndikát, jehož členové se rekrutují z řad bývalých zkorumpovaných agentů státních služeb, elitních vojáků, se zkušeností z největších světových konfliktů, kteří přešli na druhou stranu, a žoldáků všeho druhu. Dojmy z hardwarových nároků ![]() Celkově je ale grafika nádherná a opravdu detailní, i když na druhou stranu nutno podotknout, že velmi plochá. Všechny předměty, nábytek a další věci jsou totiž statické a nic kromě samotných hráčů se nehýbe, což navozuje atmosféru města duchů. Engine DVA (Dynamic Visibility Analysis) jako takový je ale poměrně revoluční, protože dovoluje například navštívit prakticky každou budovu v městečku, a to se častokrát jedná i o vícepatrové domy. Dále plně podporuje bumpmapping, všemožné světelné efekty v reálném čase, již jednou zmíněný LOD, speciální komprese textur a mnoho dalšího. Neobvyklý pohyb obrazu ![]() Propracované město Stejně jako v první multiplayerovém testu, je i nyní k dispozici pouze jediná mapa a to anonymní skandinávské město, které obsahuje mnoho spletitých uliček se spoustu několikapatrových budov, které jsou plně přístupné. Naprosto perfektně působí množství detailů, jako jsou například stánky s melouny, telefonní budky, pytle s pískem, stoly, pouliční lampy a mnoho dalších. ![]() ![]() ![]() Každý z týmů začíná na opačném konci městečka a na rozdíl od Counter-Striku, kde bývají maximálně tři přístupové cesty na jedno místo, je jich zde mnohem více. Na můj vkus jsou sice uličky příliš úzké a zvýhodňují tak brokovnice a plnoautomatické zbraně, ale pravděpodobně jde jen o můj pohled, ovlivněný hraním Counter-Striku, kde jsou takto úzké uličky spíše výjimkou (například mapa cs_backalley). Ostatně snipeři si mohou zalézt do některého z mnoha oken a na svou kořist si počkat. Kvůli špatným pingům je ale použití dalekonosných zbraní v našich podmínkách prakticky znemožněno. Mapy a náplň misí V plné verzi by mělo být 12 různých map, zasazených do všech možných prostředí. Kromě map zasazených do klasických městských aglomerací se dočkáme například i přístavních čtvrtí, vojenských laboratoří, nádraží, tunelů a jedna mapa bude dokonce situována na velkou nákladní loď. Všechny mapy mají být do detailu propracované a mají nabízet několik alternativních cest k cíli. Autoři dokonce zavedou i možnost zakončení mise na primárním cílovém místě a pokud se toto nepovede, bude v záloze ještě sekundární. ![]() Jak bylo již několikrát řečeno, ve hře jsou k dispozici dva týmy, přičemž v každém si můžete vybrat čtyři různé skiny (Officier, Assault, Camo a Urban). V betaverzi nezáleží na tom, koho si vyberete, protože se liší pouze grafickým a jedním dechem nutno podotknout, velmi povedeným, vyobrazením. V testu sice trochu zlobí výběr, při kterém jednotlivé postavy místy prosvítají, ale jinak je vše, jak má. I když vlastně ne. Občas se totiž stane, že potkáte někoho, kdo pobíhá po mapě a střílí, přičemž sice ruce drží, jako by v nich měl zbraň, ale žádnou nemá. Zbraně Tento multiplayerový test nabízí stejné zbraně, jako ten první. Jednotlivé nástroje zkázy jsou rozděleny do několika sekcí, a to na pistole (Desert Eagle, USP, Glock), samopaly (MP5, Mac10, MiniUZI, TMP, UMP), rifle (M16, AK5, AK47, PSG1 Sniper, Minigun, G36, Steyer AUG), brokovnice (Bernelli, Spas12) a konečně trhaviny (granáty). V plné verze by měli přibýt ještě flashe a další předměty včetně dýmových granátů, o neprůstřelných vestách jsem ale nikde žádnou zmínku nenašel. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Každá zbraň má svou hmotnost a hráči jsou tak omezeni tím, co unesou. Nemůžete se tedy ověsit vším, na co si vzpomenete, ale musíte se důkladně rozmyslet. I náboje totiž něco váží. Graficky jsou některé modely výborné, jiné průměrné a některé absolutně nepochopitelně slabé. Takový minigun je prostě odporný, neuvěřitelně malý a navíc pokud si ho vyberete, hra občas padá stejně jako minulé demo. S přesností je to slušné, horší mi připadají zásahové zóny jednotlivých modelů, které občas neodpovídají. Jednou z největších chloub New World Order bude rozhodně audio systém HRTF (Head Related Transfer Function), který bude poskytovat absolutně věrné prostorové ozvučení. V betaverzi předvádí svou sílu hlavně při zvucích jednotlivých zbraní, které jsou správně hlasité a taktéž při ztvárnění zvuků vydávaných při pohybu jednotlivých hráčů. Nedostatek serverů ![]() P.S. v České republice vyjde New World Order koncem letošního roku v částečně lokalizované verzi (menu a nastavení v angličtině, briefingy misí a manuál česky). Stáhněte si: Demo (123 MB), Trailer (8 MB), Technologické video (8 MB), Video #2 (10 MB) Související články: Novinky |
Dreb připravil: jd |