| Autor: Dreb Publikováno: 19.srpna 2002 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Děj New World Order se bude odehrávat v relativně blízké, leč fiktivní budoucnosti, kdy se začne rozmáhat organizovaný zločin, který bude ve své podstatě přímo ohrožovat jednotlivé státy. Únosy, vydírání, přepady, krádeže, nájemné vraždy, bombové atentáty, cílené chemické a biologické útoky atd. Kvůli těmto a dalším hrozbám je vytvořeno speciální komando GAT (Global Assault Team), které sestává z těch nejlepších a nejzkušenějších vojáků, policistů a dalších specialistů. Největší hrozbou tohoto komanda se stává takzvaný Syndikát, jehož členové se rekrutují z řad bývalých zkorumpovaných agentů státních služeb, elitních vojáků, se zkušeností z největších světových konfliktů, kteří přešli na druhou stranu, a žoldáků všeho druhu. Dojmy z hardwarových nároků
zdroj:
tisková zpráva
Prakticky od samého začátku vývoje, vysílají vývojáři do světa zprávy, že i přestože bude hra využívat nejmodernějších dostupných technologií a grafika bude maximálně detailní, mělo by si zahrát široké spektrum hráčů. A co nám v tomto směru naznačila druhá betaverze? Na Thunderbirdu 1.2 GHz s 512 MB RAM a Geforce 2 MX 400 se hra v 1024*768 při 16bitové barvě rozhodně plynule nehýbala, a to ani při snížených detailech. Sice se jedná o betaverzi, která není ve všech směrech optimalizovaná, ale minimálně to napoví, jak by se mohla chovat verze plná. Technologie LOD (Level Of Detail), která umožňuje vzdálenější textury zmenšovat, sice funguje, ale není to ono. Textury totiž nepříjemně doskakují, což je celkem rušivé. Celkově je ale grafika nádherná a opravdu detailní, i když na druhou stranu nutno podotknout, že velmi plochá. Všechny předměty, nábytek a další věci jsou totiž statické a nic kromě samotných hráčů se nehýbe, což navozuje atmosféru města duchů. Engine DVA (Dynamic Visibility Analysis) jako takový je ale poměrně revoluční, protože dovoluje například navštívit prakticky každou budovu v městečku, a to se častokrát jedná i o vícepatrové domy. Dále plně podporuje bumpmapping, všemožné světelné efekty v reálném čase, již jednou zmíněný LOD, speciální komprese textur a mnoho dalšího. Neobvyklý pohyb obrazu
zdroj:
tisková zpráva
Zvyknout si ale budete muset na to, že i když stojíte, celý obraz se mírně hýbete v důsledku dýchání vámi ovládané postavy. Proto se také neustále překresluje vaše okolí, což ze začátku působí minimálně rušivě. Taktéž pohyb enginem není takový, na jaký jste zvyklí z jiných her. Autoři se totiž snažili o maximální realismus, takže si budete muset chvíli zvykat. Jestli je to krok kupředu nebo naopak nazpět, ukáže pravděpodobně až čas. Sám za sebe musím říci, že jsem si za celou dobu testování na specifický pohyb v New World Order nezvykl. Propracované město Stejně jako v první multiplayerovém testu, je i nyní k dispozici pouze jediná mapa a to anonymní skandinávské město, které obsahuje mnoho spletitých uliček se spoustu několikapatrových budov, které jsou plně přístupné. Naprosto perfektně působí množství detailů, jako jsou například stánky s melouny, telefonní budky, pytle s pískem, stoly, pouliční lampy a mnoho dalších.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Každý z týmů začíná na opačném konci městečka a na rozdíl od Counter-Striku, kde bývají maximálně tři přístupové cesty na jedno místo, je jich zde mnohem více. Na můj vkus jsou sice uličky příliš úzké a zvýhodňují tak brokovnice a plnoautomatické zbraně, ale pravděpodobně jde jen o můj pohled, ovlivněný hraním Counter-Striku, kde jsou takto úzké uličky spíše výjimkou (například mapa cs_backalley). Ostatně snipeři si mohou zalézt do některého z mnoha oken a na svou kořist si počkat. Kvůli špatným pingům je ale použití dalekonosných zbraní v našich podmínkách prakticky znemožněno. Mapy a náplň misí V plné verzi by mělo být 12 různých map, zasazených do všech možných prostředí. Kromě map zasazených do klasických městských aglomerací se dočkáme například i přístavních čtvrtí, vojenských laboratoří, nádraží, tunelů a jedna mapa bude dokonce situována na velkou nákladní loď. Všechny mapy mají být do detailu propracované a mají nabízet několik alternativních cest k cíli. Autoři dokonce zavedou i možnost zakončení mise na primárním cílovém místě a pokud se toto nepovede, bude v záloze ještě sekundární.
zdroj:
tisková zpráva
Co si pod tím máte představit? Čistě hypoteticky asi toto. Tým GAT bude mít za úkol v jedné mise zachránit rukojmí a evakuovat je z místa ohrožení pomocí obrněného transportéru. Poté, co budou rukojmí zachráněni a odváděni k transportéru, mají členové Syndikátu možnost tento vyhodit do povětří a prodloužit si tak čas na likvidaci všech členů GAT, kteří budou muset dovést rukojmí k záložnímu, samozřejmě vzdálenějšímu, vozidlu. A podobné vychytávky na nás mají čekat skoro ve všech misích.Jak bylo již několikrát řečeno, ve hře jsou k dispozici dva týmy, přičemž v každém si můžete vybrat čtyři různé skiny (Officier, Assault, Camo a Urban). V betaverzi nezáleží na tom, koho si vyberete, protože se liší pouze grafickým a jedním dechem nutno podotknout, velmi povedeným, vyobrazením. V testu sice trochu zlobí výběr, při kterém jednotlivé postavy místy prosvítají, ale jinak je vše, jak má. I když vlastně ne. Občas se totiž stane, že potkáte někoho, kdo pobíhá po mapě a střílí, přičemž sice ruce drží, jako by v nich měl zbraň, ale žádnou nemá. Zbraně Tento multiplayerový test nabízí stejné zbraně, jako ten první. Jednotlivé nástroje zkázy jsou rozděleny do několika sekcí, a to na pistole (Desert Eagle, USP, Glock), samopaly (MP5, Mac10, MiniUZI, TMP, UMP), rifle (M16, AK5, AK47, PSG1 Sniper, Minigun, G36, Steyer AUG), brokovnice (Bernelli, Spas12) a konečně trhaviny (granáty). V plné verze by měli přibýt ještě flashe a další předměty včetně dýmových granátů, o neprůstřelných vestách jsem ale nikde žádnou zmínku nenašel.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Každá zbraň má svou hmotnost a hráči jsou tak omezeni tím, co unesou. Nemůžete se tedy ověsit vším, na co si vzpomenete, ale musíte se důkladně rozmyslet. I náboje totiž něco váží. Graficky jsou některé modely výborné, jiné průměrné a některé absolutně nepochopitelně slabé. Takový minigun je prostě odporný, neuvěřitelně malý a navíc pokud si ho vyberete, hra občas padá stejně jako minulé demo. S přesností je to slušné, horší mi připadají zásahové zóny jednotlivých modelů, které občas neodpovídají. Jednou z největších chloub New World Order bude rozhodně audio systém HRTF (Head Related Transfer Function), který bude poskytovat absolutně věrné prostorové ozvučení. V betaverzi předvádí svou sílu hlavně při zvucích jednotlivých zbraní, které jsou správně hlasité a taktéž při ztvárnění zvuků vydávaných při pohybu jednotlivých hráčů. Nedostatek serverů
zdroj:
tisková zpráva
V současné době si druhý multiplayerový test New World Order zahrají pouze majitelé toho nejlepšího a nejrychlejšího připojení, a i ti musejí v důsledku nedostatku serverů, počítat s pingy stovkou počínaje. Samotná hra je poměrně dynamická, i když nutno podotknout, že oproti zajetým titulům se v testovací mapě spíše pobíhá na blind a o nějaké účinné kooperaci se mluvit nedá. I tak ale tato beta, a to i přes poměrně netradiční přístup k pohybu, naznačuje, že by se mohlo jednat o solidní hru. Dovolím si však tvrdit, že s neotřesitelnou pozicí Counter-Striku, ani zlehka nezatřese.P.S. v České republice vyjde New World Order koncem letošního roku v částečně lokalizované verzi (menu a nastavení v angličtině, briefingy misí a manuál česky). Stáhněte si: Demo (123 MB), Trailer (8 MB), Technologické video (8 MB), Video #2 (10 MB) Související články: Novinky |
| Dreb připravil: jd |