| Autor: Marek Beniač Publikováno: 29.října 2008 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
oficiální obrázky od výrobce Dvojictá odpíchnutá otočka Akčními filmy nejsou inspirovány zdaleka jen videosekvence, ale také vlastní řízení. Další z novinek, takzvaný Heroic Driving Engine, čerpá vlastně z honiček viděných na stříbrném plátně, když nabízí efektní ovládací techniky, kteréžto nejen hezky vypadají, ale jsou i účelné. V NFS Undercover hraje precizní ovládání auta prim a pokud zrovna neprcháte před smečkou vozů s blikajícími majáky, budou se vám všelijaké finty hodit i při plnění „běžných“ úkolů. Množství těchto misí třeba ani nebude součástí hlavního příběhu, přesto mít vůz pod kontrolou je klíčem k úspěchu v celé hře. Dojet odněkud někam, případně doručit nějaký balíček či dovézt požadovaný vůz na místo určení, to zde bude denním chlebem.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Producent nám tyhle ladné manévry prezentoval s oranžovým Audi RS 4, přičemž demonstroval, jak snadné je plynule přejít z couvání do rychlého úprku vpřed. To vše prakticky jen za použití pravého analogu. Osobně se mi při pohledu na tančící čtyřkolku po asfaltu vybavilo krasobruslení ;) koneckonců bodové hodnocení podobných skopičin se odrazí i na statistikách hráče. Každá parádička nebo povedený manévr vylepší pomyslné řidičovo dovednostní konto a napříště vám hra umožní předvést ještě divočejší kousky. Tenhle systém zjevně nahrazuje budování respektu a obsazování/zabírání teritorií, protože souboje pouličních gangů tu jaksi absentují. Jsem zvědav jak tohle bude ve finále fungovat a jsem také zvědav na PC verzi, potažmo ovládání klávesnicí. Akční řízení a poškození jen na oko Hodilo by se možná také pár slov o jízdním modelu. Věčné debaty řešící chování aut a hodnotící jednotlivé díly NFS série asi hned tak neustanou, přesto producent velmi překvapil prohlášením, obhajujícím použitou fyziku. Podle něj není nový Need for Speed ani simulátorem, ale ani arkádou. Undercover je prostě akční hra, ve které jezdíte autem. Zajímavé vyjádření. Filmově pojaté závodění, kde během jedné honičky odstavíte polovinu policejního sboru a způsobíte škody na velké části města, zkrátka nedává prostor na kdovíjaký realismus, tím spíše spojený s poškozením auta.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Na konečné soudy si pochopitelně počkejte do recenze, přesto vozy se znovu poškozují jen lehounce a spíše na oko (pomačkané plechy, utržené nárazníky a další plasty) a jejich chování na silnici nevybočuje z trendu nastaveném Most Wanted, Carbon a spol. V předváděných verzích od EA jsme si mohli vyzkoušet pouze několik málo vozů, otázkou proto zůstává i to, jak se na řízení projeví nasbírané zkušenosti našeho hrdiny nebo tuning. Po trochu realističtějším pojetí v ProStreet se nicméně fyzika i damage model evidentně vracejí k počátku moderní éry série NFS, někam k příchodu PS2.
zdroj:
tisková zpráva
Tuning, zdá se, definitivně ustupuje do pozadí, jednak se hra odehrává převážně za světla (lépe řečeno v brzkých ranních hodinách) a potom, absentují tu již zmíněné partičky pouličních výtržníků. Sám Jessey to komentoval stylem „neonům již odzvonilo“. V garáži přesto stále můžete změnit auto skoro k nepoznání. S opětovným odkazem na Most Wanted se však i tady hraje spíše na obligátní balíčky a kity. Na individuální nákup nebo úpravu každého detailu tak zapomeňte, byť lehce inovovaný Autosculpt hra zná a nechybí ji ani tuny barev a samolepek. Dálniční souboj Předvedena nám byla pochopitelně také bitva na dálnici, jeden z mála nových nebo spíše inovovaných herních režimů. O co jde, jistě každý pochopil z nedávného videa, za pozornost však stojí relativně slušně zaplněná silnice. Zajel jsem si schválně několik závodů, s různou obtížností a přestože řízená auta nepatřila k nejrychlejším, o zábavu bylo díky dotírajícímu soupeři a okolní dopravě celkem postaráno. Civilisté jakoby nejezdili podle šablony, ovšem v potaz zrovna moc neberou ani pravidla silničního provozu. Který pruh že má být nejrychlejší a který že by se měl uvolnit?
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Proplétat se mezi nimi je ovšem adrenalin, zvláště jedou-li vedle sebe a nedávají moc místa na předjetí. Potěší i v rámci možností detailní modely ostatních účastníků silničního provozu, jakožto jejich viditelné poškození. Tenhle herní mód (zdá se po vzoru ProStreet) dokonce zná též totální zničení auta. Po jednom nešetrném nárazu mi hra nečekaně oznámila, že auto je na šrot – patrně se ale jedná o specifickou záležitost, jako třeba souboj s bossem. No, nechme se překvapit. Arkádová pravidla nicméně vládnou i tady, nebyl jsem proto příliš udiven, když se mi s Lotusem Elise podařilo přetlačit sklápěčku, neřku-li městský autobus. Nakonec už odletující papírová doprava ve zmíněném videu naznačila, že v tomhle ohledu je i Cobra 11 o něco dál. Na PC hezčí než na konzolích? Závěrem ještě něco málo k technickému zpracování. Na prezentaci bylo k vidění několik verzí NFS Undercover, přičemž tu nejpokročilejší si Jesse Abney pečlivě hlídal a v závěru hned schoval. Šlo možná již o finální kód, včetně hotových filmečků a intra. K otestování pak byly připraveny o trochu rozpracovanější verze, alespoň jsme však měli možnost posoudit, jakým vývojem Undercover prošel. Jakési rané PS3 demo například citelně trhalo a oplývalo též spoustou chyb v grafice, rozplizlými texturami nebo krutě implementovaným "level of detail", kdy se okolní krabice proměňovaly v domy jen pár metrů před autem.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky v galerii To nás hned přivedlo na otázku, jak bude asi hra vypadat na PC – vzhledem k poměrně nízkým nárokům na hardware (nedávná zpráva hovořila o GF6500 nebo Radeonu 9500 jako minimu). Producent se však dušoval, že počítačová verze v ničem za next-gen konzolemi nezaostává. Naopak, že je vlastně ještě předčí, i díky vyššímu rozlišení, filtrování, vyhlazování atd. Všechny detaily a efekty by se pochopitelně měly dát nastavit, takže Undercover v závislosti na procesoru a grafice dopřeje hráči vždy maximální možný zážitek. Oči přecházet ale budou též majitele Xboxu360 a PS3, jelikož engine využívá to nejlepší z ProStreet (nešlo si nevšimnout třeba kouře od pneumatik) a hra vypadá hodně dobře už pár týdnů před dokončením.
zdroj:
tisková zpráva
Potvrdila to takřka plná verze, trůnící v PS3 jen pár kroků od vzpomínaného „neučesaného dema“. Ta již kromě občasných problémů s rychlostí (způsobených možná streamováním dat z vypáleného média) neměla s detaily ani texturami žádné potíže a ostudu rozhodně nedělala. Dojem z grafiky asi netřeba moc propírat - tvůrci znovu hodně sázejí na blur a bloom, chybět pochopitelně nemůže ani lesklá vozovka. Asfalt ale není mokrý úplně všude, vypadá to jakoby někde bylo chvíli po dešti, zatímco o kus dál, v nějaké zapadlé úzké boční uličce, vůz málem vířil prach a špínu. Oranžovo-hnědé barevné ladění, jakožto i náplň hry (honičky s policií především) však jasně odkazují na NFS 9. Undercover zkrátka vypadá jako odrostlejší a modernější Most Wanted.Stáhněte si: Videa, Trailery... Související články: Novinky, Dojmy z GC, Vše o předešlých dílech NFS |
| Marek Beniač | |
| autorovi je 27 let, dříve psal pro GamePort, pracuje v IT, nejraději má hry sportovní a závodní, případně akce všeho druhu, ostatní žánry ale též vyloženě nezavrhuje |