Autor: Levis Publikováno: 23.září 2003 | Verze hry: veřejné demo Doba hraní: pár dnů |
![]() ![]() ![]() Způsoby boje Gandalf drží v jedné ruce kouzelnou hůl a v druhé meč. Dokáže s nimi dělat tři základní činnosti: 1) šerm, 2) boj s oběmi zbraněmi najednou a 3) kouzlení, které spočívá v chrlení efektních modrých paprsků. Zatímco šermování s mečem kouzelníkovi moc nejde a přemoci jednoho nepřítele mu trvá znatelně déle (to si kvůli přečíslení protivníkem nemůže dovolit), druhý způsob boje je podstatně rychlejší a smrtonosnější. Gandalf v něm používá svého meče i hole najednou a ačkoliv je s nimi nebezpečnější, stává se zároveň na některých místech nechráněný a protivníci ho mohou snadněji zranit. Pokud kouzlí paprsky, hra sama automaticky zaměřuje nepřítele. Sice je možné se trefit vedle, ale nestává se to příliš často. Mám také pocit, že když nechám střelu ‚nabít‘ delší čas, způsobí pak větší poškození, ale možná se mi to jenom zdá. ![]() Ani Gandalf není nesmrtelný Musím říct, že jsem byl příjemně překvapený, protože hra vůbec není hloupou konverzí z konzolí, jak jsem se zpočátku trochu obával. Jistá podobnost tu ale určitě je - už samotné bojové zpracování hry jako by z oka vypadlo klasickým konzolovým mlátičkám. Také tu existuje tzv. smrtelná rána, kdy poté, co Gandalf složí nepřítele na zem, pozdvihne meč a propíchne ho skrz naskrz. Pokud by toto zabíralo se stoprocentní účinností, byla by celá úroveň dohrána velmi snadno a rychle. Štěstím (resp. smůlou) však je, že někdy (těžko říci, zda úmyslně anebo vinou herního enginu?) se hlavní hrdina netrefí a omylem bodne vedle. Takovým případům většinou následuje trest v podobě tvrdé rány do zad od skřeta, který měl být právě sprovozen ze světa, ale mezitím se stihl postavit na nohy a uchopit meč. ![]() ![]() ![]() Gandalf samozřejmě není nesmrtelný. Ukazatel jeho zdraví se rapidně snižuje po každém úderu, který dostane. Proto je důležité si dávat pozor na zelené lahvičky, které čas od času padají z nepřátel. Lahvičky naštěstí zůstávají ležet a nemizí po nějakém čase, takže pro ně nemusíte ihned běžet. Navíc jich můžete posbírat, kolik chcete, a Gandalf se automaticky napije, až mu dojde zdraví. Ještě dodám, že vypití takové lahvičky vůbec nepostřehnete a postava se nezastaví a nevykoná žádný pohyb. To hře ubírá na realismu, ale na druhou stranu by podobný element kazil rychlou a svižnou akci. Grafika, kamery a zvuky ![]() Ke grafice patří také kamera, kterou už ale pochválit příliš nemohu. Tvůrci hry se bohužel pokusili o svou vlastní variaci akční kamery, která zaměřuje veškeré dění z boku v takovém pseudo 3D pohledu na způsob posledního Mortal Kombatu nebo Golden Axe. To v praxi znamená, že kamera staticky zobrazuje určitou část scény, kde Gandalf zrovna bojuje. Když s ním doběhnete na levý nebo pravý okraj obrazovky, kamera se s vámi hne o kus do strany, ale obvykle není dostatečně pružná a výsledkem pak je chvilková dezorientace. Pokud se pohnete šipkou směrem nahoru, kamera se k hrdinovi více přiblíží, ale pak zase zachycuje příliš malou část bojiště, což dělá problémy při soubojích. Majitelé konzolí jsou možná na něco takového zvyklí, ale pro nás PCčkáře není s tímto systémem vůbec těžké ztratit přehled. Ozvučení je velice kvalitní a autoři s chutí použili výkřiky, věty a zvuky nahrané přímo z filmů. Hra se navíc pyšní tím, že pro ni byl udělán exkluzivní dabing přímo od herců. Jak jste si tedy už jistě domysleli, i hudební doprovod bude sestaven z melodií, které se objevily v celé trilogii. To rozhodně není na škodu, protože ke hře se skvěle hodí a vyvolá tu správnou atmosféru. EA navíc slibují podporu Dolby Surround 5.1. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Vyhlídky do plné verze hry Osobně jsem velice zvědavý na multiplayer, protože plná verze Return of the King má nabízet kooperativní mód pro více hráčů. S největší pravděpodobností se každý ujme role jednoho z hrdinů a společně budou postupovat hrou. Další zajímavou otázkou je, za jaké postavy si v plné verzi budeme moci zahrát. Prozatím to vypadá na střídání Aragorna, Gandalfa, Legolase, Gimliho, Froda, Sama a k tomu ještě dvou dalších, zatím nespecifikovaných charakterů. Důležité také bude, v jakém stylu se ponesou herní mise. Podle informací zveřejněných na internetu hra nebude pouze akční mlátičkou, jak napovídá toto demo, nýbrž by měly být přítomny i klidnější úkoly - zřejmě ne nadarmo je ROTK charakterizována jako akční adventura. V praxi si pod klidnější složkou hry dokážu představit třeba Frodovo a Samovo schovávání se v Mordoru, ale to jsou pouze úvahy. Jenom doufejme, že se EA nebudou uchylovat do přílišných extrémů jako Vivendi v loňském Fellowship of the Ring. Asi nikoho totiž nebavilo běhat s hobity po vesnici, hledat neužitečné předměty anebo zvonit na poplach proti vlkům. ![]() Stáhněte si: Demo, Videa ze hry, Trailer z filmu Související články: Novinky, LOTR: Fellowship of the Ring recenze (11/2002) |
Levis | |
autorovi je 16 let, studuje v Praze a specializuje se na strategie/akce/adventury a cokoliv s tématikou Star Wars (všechny články autora) |