Autor: Martin Zavřel Publikováno: 14.června 2006 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Zahřejte se explozemi Naštěstí hra nepočítá s tím, že by se váš hrdina schoval v teple základny a čekal, až si pro něj mimozemské nestvůry přijdou tam. Kdepak. Váš svěřenec, tradičně ostrý hoch s mírnou ztrátou paměti (na začátku příběhu jej osazenstvo základny najde zraněného a promrzelého k smrti) jménem Wayne, půjde hledat odpovědi na své otázky pěkně ven, do ledové pustiny - či přímo do podzemích „vosích hnízd“ agresivních nestvůr. Pro tento účel sebou poneste dostatek futuristických destruktivních zbraní. Konkrétně v E3 demu si můžete vyzkoušet samopal, brokovnici, ostřelovačku, raketomet, granáty, plazmovou pušku a také kráčející tank. ![]() Dva druhy nepřátel Nebojte se, nestvůr je ve hře plno druhů a velikostí. Nadpisem tohoto odstavce narážím na dvojici hratelných úrovní, které demo nabízí. V první z nich totiž budete bojovat proti rozličným druhům nestvůr a druhá proti vám postaví lidské protivníky (zběhlé zaměstnance kolonizační společnosti, nyní přezdívané „sněžní piráti“). Obě hratelné úrovně přitom vyžadují docela odlišný přístup. ![]() ![]() ![]() Zatímco hmyzoidní vetřelci staví (docela tradičně) na svém množství (řadoví „pavouci“ se nepřetržitě klubou z oranžových hnízd podobných nádorům, dokud tato hnízda nezničíte) a občas je výhodnější kolem nich nebo mezi nimi rychle proběhnout, lidského protivníka v žádném případě nechejte za svými zády – bude vás nelítostně pronásledovat a rozstřílí vás na hadry. Války hmyzu První hratelnou misi v demu začínáte ve sněhových závějích. Jako na většině obrázků ze hry, nachází se okolo vás zamrzlé zbytky budov a vraky vozidel, což by naznačovalo, že doba ledová nepanovala na ztracené planetě vždy. Po krátkém pochodu narazíte na skalní výběžek s několika pavouky lidské velikosti, kteří ovšem tvoří pouze předehru pro mírné zemětřesení, ohlašující monstrózního členovce o velikosti dvoupatrové budovy – ten se vyklube přímo ze sněhových závějí pod vašima nohama. ![]() Po krátkém útěku skrz podzemní garáž (zde se nádherně rozšiřují plameny a kouř z explozí) se dostanete do starého skladiště, kde se musíte obřímu pavoukovi ze začátku úrovně postavit. Naštěstí právě zde najdete opuštěný humanoidní tank (prostě mecha), s jehož pomocí je souboj docela snadný. Za podpory kotvy a lana (podobný systém jako v Tomb Raider Legend) se pak vyšplháte do hor, kde na vás čeká jeskyně plná nebezpečných rojů létajících nestvůr, skrývající hnízdo vražedného bosse. Aniž bych chtěl prozrazovat příliš, doporučím jen soustředit se na taktiku – s trochou snahy vás zabije jen jednou nebo dvakrát. Člověk, nejhorší nepřítel Druhá hratelná úroveň nedává žádný prostor pro útěk, jako tomu bylo v případě boje s roji nestvůr v té první. Lidští protivníci jsou všímaví, rychlí a přizpůsobiví: jakmile si vás jednou všimnou, budou vás nelítostně pronásledovat dokud jeden z vás nezemře. Také proto začíná tato úroveň s výraznou výhodou na vaší straně: dostanete ostřelovací pušku a můžete se několika hlídek zasněženého komplexu polorozbitých budov zbavit pěkně na dálku. ![]() ![]() ![]() Poté se ale budete muset vydat do ledem pokryté betonové džungle, abyste se prokousali dalšími vlnami nepřátel. Situaci komplikuje nutnost taktického postupu: nepřátelé instalovali na vyvýšených postech automatické kulometné střílny, navíc se mezi nimi prochází také nejeden hlídkující tank (lez zničit za pomoci granátů). Po divokých a náročných přestřelkách se prokoušete do finále, kde se na uzavřeném dvorku, uvnitř tanku, utkáte s několika tanky nepřítele zároveň - mezi nimi je také výrazně mobilnější a vražednější boss. ![]() Dalším klíčovým prvkem akční hry je umělá inteligence nepřátel, na kterou si také nelze stěžovat. Hbití sněžní piráti mi nejvíce připomínali vojáky z Half-Life: pohybují se účelně, rychle, kryjí se a nemají problém s volbou správné zbraně (například vhodí granát za roh, kam jste se právě schovali). Pokud jde o grafiku, vše je vysoce detailní, design je na tradičně výborné úrovni Capcomu, speciální efekty už jsem zmiňoval… nechybí ani poměrně slušná fyzika, díky které se bortí některé překážky, traverzy atd. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Rodí se hit Capcom to s tímto titulem myslí smrtelně vážně. Vším dává jasně najevo, že nic menšího než AAA trhák se zde neočekává. Důkazem vyšší priority kvality nad termíny nebo rozpočtem je datum vydání až příští rok. Navzdory tomu, že demo působí do značné míry hotově, tvůrci hodlají ladit hratelnost i grafiku na maximum. Navíc bude potřeba hodně času a zdrojů také pro výrobu tradičně ohromujících CG animací (demo je bohužel neobsahuje, ale najdete je v trailerech), jejichž pověstnou kvalitou Capcom dlouhodobě dýchá na záda tvůrcům Final Fantasy. ![]()
| ||
Martin Zavřel | |
autorovi je 27 let, pracuje jako producent v Illusion Softworks, po uplynulých sedm let vedl konzolovou sekci Doupěte; nejraději má akční, RPG a hororové hry (plus cokoliv s dobrým příběhem); neobejde se bez kvalitní filmové a herní hudby, relaxuje při procházkách s kolií, tenisu, cestování, plavání a na srazech Brněnských Otaku |