Autor: Moolker Publikováno: 10.října 2005 | Verze hry: oficiální demo Doba hraní: pár dnů |
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Hrajete-li za Konga, je celý herní princip jednodušší – buď je mrtvý nebo živý a to bez žádných doprovodných efektů. Vžití do hry úspěšně kazí krátkost dema, jehož dohrání včetně prolézání (to berte mírně s rezervou, úrovně jsou dosti lineární) všech možných místeček mi napoprvé zabralo pouhých 20 minut. Očima dobrodruha První mise začíná v jisté jeskyni, kde se nacházíte ještě se dvěma kolegy - šéfíkem Carlem a kameramanem Hayesem, přičemž vše vidíte v pohledu z vlastních očí. Venku potkáte hulákající trojici lidí na lanovém můstku a v tu chvíli se z pozadí vynoří T-Rex, jenž během chvilky "zpracuje" mostík i jednoho človíčka a žene se na vás. Během několika vteřin se ocitáte u spadlé brány a je bezpodmínečně nutné odlákat ještěra, jenž si již prorazil cestu na nádvoří, od vašich kolegů, kteří se snaží bránu otevřít. Stačí se schovávat mezi několika zdmi a sem tam poslat ještěrovi pár kulek, aby si uvědomil, že jste to vy, po kom má jít. Jenom se nesmí plýtvat náboji jediné zbraně Thompson, jelikož po spotřebování druhého zásobníku se ozve „I am out of ammo!“, což by se dalo v dané situaci přeložit klidně i jako „Jsem v průšvihu a ty oštěpy, co tu leží, ho asi moc dlouho nezdrží!“. Každopádně parťáci bránu za chvíli otevřou a poté se s nimi pokusíte seběhnout do úkrytu, což se ne vždy povede, jelikož Jack běhá jako stoletá bába s revma a křečovými žílami najednou, příčemž ani neumí skákat. Jestliže se do jeskyně dostanete, vidíte po chvilce, jak se k vám dobývá nepřítel a pak… tma. Tedy konec mise. Celá úroveň tedy byla jenom o úprku. Překvapilo mě rozhodnutí designérů ohledně střelby – abyste vytáhli zbraň (samozřejmě bez automatického zaměřovacího křížku, lze ho zapnout v menu), musíte podržet mezerník, popř. ještě zamířit přes hlaveň podobně jako ve Vietcongu (zaclání asi třetinu obrazovky), abyste se vůbec trefili. Chlupatější mise Ukázky hry za Jacka mě tedy příliš neučarovala, což však vcelku kompenzovala mise druhá, asi 2x delší, mnohem zábavnější a variabilnější. V ní se vžijete do role veleopa King Konga snímaného pro změnu z third-person pohledu kamery. Cílem je zachránit vaší lidskou lásku Ann, o jejíž přízeň se uchází i trojice T-Rexů. A to opičák, jako pořádný žárlivec, rozhodně nevidí rád. Narozdíl od předchozího levelu se do akce dostanete ihned po skončení intra, ale jeho konec se od začátku hraní rozezná dost špatně, jelikož hra ve filmečcích vypadá úplně stejně jako v in-game animacích. Nebudu tedy asi jediný, do kterého dinosaur již dávno bušil, ale on se stále jen bláhově díval na obrazovku s rukama v klíně :) Je nutné Ann okamžitě položit na zem a pustit se do šarvátky. Na první pokus se to zřejmě nepovede, takže posmrtná rada říkající, že můžete využívat i komba, již takřka ručí za úspěch při druhém pokusu. Mlácení hlava nehlava už vyšlo z módy Za Konga jsem napočítal slušných sedm speciálních útoků, jejichž použití je však místy vcelku krkolomné kvůli ne úplně ideálně umístěné kameře. Provést můžete odraz od stěny/skok z výšky a následný drtivý dopad; přeskočení protivníka a jeho mrštění o zem; vzpřímení se pomocí scrollovacího kolečka myši a okamžité bouchnutí do země; zakousnutí; uchopení nepřítele kolem krku a praštění do hlavy; odhození oponenta a nakonec berany berany duc, tedy naražení do dinosaura hlavou. Ovšem pozor na věc – Tyranosauři taktéž ovládají několik různých útoků jako švihnutí ocasem či shození. Jakmile lehne soupeř k zemi, je ve vašem zájmu ho ještě dorazit, přičemž na výběr máte ze dvou způsobů. Tím prvním je roztažení čelisti a zlomení vazu, druhým pak zvednutí nad hlavu a švihnutí o zem. Přijít na princip tohoto závěrečného procesu mi též zabralo nějakou tu chvilku – musíte totiž intenzivně mačkat levé či pravé myšítko. Stejný, myš demolující princip platí i v situaci, kdy vám jde ještěrka po krku (a to doslova) – klikat a klikat, dokud jí tu tlamu neodrazíte. Za každý vyhraný souboj se vám odměnou dostane pořádné hrdinovo zařvání, s čímž souvisí řádné rozmazání obrazu. Po první bitce s pouze jedním zástupcem rasy Tyranosaurus Rex se ještě můžete mrknout na skalní výstupek a zakroutit krkem několika Pterodaktylům. Cesta dál vede přes zabarikádované dveře, což nutí hráče k opětovnému využití klikací metody, aby odstranil překážející sloup. Od dřevěné brány pak pochopitelně nebudete hledat klíč (tedy za předpokladu, že Kongovy dvoumetrové pracky nepovažujete za klíč) a následuje skákací část ne nepodobná těm v novodobém Prince of Persia, pouze je její průchod značně ulehčen tím, že nelze spadnout dolů. Skáčete z římsy na římsu nebo lezete po zarostlých skalnatých stěnách, až se dostanete k druhému, velmi lehkému souboji. V něm se proti vám postaví hejno Raptorů, jejíž příslušníci se vám snaží lézt po zádech, po břichu a nakonec i po krku. Výraznou pomůckou se zde stává kláda vyrvaná ze dveří. Ovládání, ukládání a ozvučení Asi po dvaceti minutách hraní se dostáváte na konec demoverze, na níž vás čeká hned dvojice veleještěrů. Nebýt, s prominutím debilní kamery, mohl by být tento souboj vcelku fajnovým završením, jenže "bitevní pole“ je místy snímáno z pohledu, kdy jste rádi, že svou postavu vůbec vidíte. Ovládání mi však paradoxně přišlo příjemnější pomocí klávesnice a myši, než při využívání gamepadu. Hru nelze svobodně ukládat, naštěstí jsou po úrovních rozesety logicky checkpointy, na kterých se ihned po smrti respawnujete. T-Rexe nakonec stejně vymydlíte a můžete se kochat ze závěrečné, zhruba desetivteřinové animace, v níž hystericky vystrašená Ann leží v opově dlani. Nikoliv nepatrně, nýbrž z velké části vděčí hra za svojí působivou atmosféru hudebnímu a zvukovému doprovodu. Melodie jsou díky bubínkům velmi rytmické, spíše rychlejšího ražení a nikterak se nevtírají ani nevyrušují. Zkrátka úžasně podkreslují celý zážitek, který by byl bez nich sotva poloviční. Vizuální zpracování Ti, kteří demo ještě nehráli, nejspíš zklamou následující řádky o grafice postavené na starším enginu z Prince of Persia nebo Beyond Good & Evil, předchozím projektu designéra Michela Ancela. Objekty se prolínají navzájem více, než je zdrávo (zejména při bojích), voda na Radeonu x600 vypadá hůře než na oficiálních screenshotech, jako kdyby hra vůbec nevyužívala moderních efektů, a textury prostředí jsou přinejlepším pouze mírně nadprůměrné. Na druhé straně barikády však stojí naprosto úžasné efekty jako rozmazávání / zbarvení / oslnění obrazu a brilantně provedený opičák. Jeho pohyb vypadá uvěřitelně, v zápalu boje uvidíte na jeho obličeji rozzuřenost a létají z něj chuchvalce chlupů. Naopak při pohledu na Ann připomíná roztomilé batole. další obrázky z tété hry najdete v naší sekciscreenshotů Prostředí sice neoslní svou extrémní detailností, zato je, s ohledem na délku dema, vcelku rozmanité. Tuhle teče potůček, támhle se tyčí nějaké sochy, na nebi létají ptakoještěři a za rohem jsou zase zbytky chrámů, mezi nimiž se tyčí palmy, které může Kong bez problémů devastovat. Hardwarové nároky nejsou kdovíjak přívětivé a pro alespoň trochu pohledné hraní silně doporučuji stroj pohybující se někde ve vodách 2 GHz, 512 MB RAM a 128 MB grafická karta. Už dupe za dveřmi Rozhodně si ale demo stáhněte. Těch necelých 300 MB není v dnešní době nic strašného a za trpělivost obdržíte krátkou, ale o to více zajímavou ukázku hry, která sice v mnoha ohledech zatím vypadá spíše jako klon Prince of Persia, avšak zaujme nejen neoukoukaným prostředím a různorodou hratelností. Stáhněte si: Demo, Videa, Trailery... Související články: Novinky |
Moolker | |
autorovi je 15 let, bydlí na Mělníku a studuje všeobecné gymnázium; přispívá i do HotGames, Playmobilu a SCORE; nejdéle vydrží u kvalitní strategie, akce a fantasy her; život by si nedokázal představit bez závodního lyžování a horského kola |